Inlägg från: 33villbligravid |Visa alla inlägg
  • 33villbligravid

Steg 1 mot att bli gravid

Hej!

Vi blev gravida bara några månader efter att vi träffats (planerat) och det har gått Hur bra som helst! Nu är sonen 1,5 och vi planerar syskon :)

Jag har inte ändrat på mina levnadsvanor typ alls innan plusset. Det är klart man kan göra det - och i fall det går snabbt så är det ju inget problem. Om det däremot drar ut kan det nog bli segt att ?leva som gravid? fastän man inte är det. Folsyra är bra att ta!

Rökning lönar sig att sluta med och alkoholen kan man ju med fördel minska, men tror inte man behöver bli total nykterist innan plusset. Själv hann jag dricka ett par öl helgen innan plussade och har trots det en son som är frisk som en nötkärna. Lycka till!

• 33villbligravid
    Sweetcat87 skrev 2020-05-28 13:09:33 följande:
    Tack för svar :) tog det lång tid för er å bli gravida?

Träningen är i full gång så hoppas jag håller i det framöver. Så det är väl alkoholen som jag få dra ner på i så fall. Röker och dricker kaffe gör jag ju inte :)
    Tja, det beror väl på vad man anser som länge. Först tog det typ 4 månader som tyvärr slutade i missfall i vecka 12, sedan var jag gravid igen 3 månader senare och då gick det bra. Så vi är väl helt normalfertila. Varken plus direkt eller oskäligt lång väntan. Tycker man sällan hör om oss. De flesta tycker jag plussar genast eller först efter jätteläge, men bevisligen kan man vara mittemellan också :)
Svar på tråden Steg 1 mot att bli gravid