• Wed 27 May 2020 18:33
    2634 visningar
    79 svar
    79
    2634

    Robinson Australien 2020

    Här samlas vi som följer detta

    Har sett 4 avsnitt, ska se det femte i kväll. 

  • Svar på tråden Robinson Australien 2020
  • Wed 14 Oct 2020 11:50
    #61

    Hej Johannus & Nandez,

    Trevligt se den här tråden och er dyka upp igen.

    Fick ständiga problem med uppspelningen av Robinson Australien via Apple TV så såg väl nåt tiotal avsnitt innan jag la det på is. Vågade inte läsa i den här tråden av rädsla för spoilers. Verkar som problemet med uppspelningen löst sig så ska försöka kolla klart nu iaf.

    Vän-liga hälsningar till er båda & vi hörs!

    /flygrl

  • Wed 14 Oct 2020 12:03
    #62
    Johannus skrev 2020-08-16 03:19:48 följande:

    Hej vännen ....Har inte hunnit titta på nått denna vår/sommar....allt har varit ett kaos i livet här utan att jag förklarar det närmare......Jag har följt Robinsom USA som går på måndagar och tisdagar på natten, men det är det enda.....Vi har haft fullt upp. Jag jobbar ju som du vet som assistent till mitt barnbarn och har 3 barnbarn med funktionshinder.....Att leva i dag med Corona håller på att knäcka oss då vi måste vara isolerade och det har vi varit den Mars månad....Jag har saknat er på denna sida, men har inte orkat följa programmen. Hoppas vi ändå kan fortsätta att höras trots alla motgångar.


    Trevligt att höra av dig Johannus men trist du ska behöva ha det så jobbigt. Jag vet ju du hade det pressat redan innan Corona så förstår det blivit ännu tyngre nu när ni måste isolera er. :/

    Jag hoppas verkligen du ska få det bättre snart och att Corona börjar avta så samhället kan normaliseras lite igen. Idol följer jag inte men vi lär väl ses längre fram när Farmen och ffa Robinson dyker upp igen. Senaste svenska Farmen lessnade jag på och kollade inte klart men får väl se med nästa omgång. :/

    Ta hand om dig så ses vi här i forumet!
    Johannus skrev 2020-10-13 20:19:09 följande:

    Hej Nadez och alla andra som skrivit här. Vet inte om ni tittar in på sidan mer, men tänkte ändå skriva att jag i dag 13/10-2020 råkade träffa Krisove på Maxi i Lkpg.  Han sa faktiskt "Hej"  precis som om vi kände varann :)......Kul att träffa en Robinson deltagare i verkligheten.


    Jag tittar in!

    Kul grej att du sprang på Kristove där. Va det du eller han som hejade först?
  • Wed 14 Oct 2020 19:17
    #63
    flygrl skrev 2020-10-14 11:50:01 följande:
    Hej Johannus & Nandez,
    Trevligt se den här tråden och er dyka upp igen. smile1.gif
    Fick ständiga problem med uppspelningen av Robinson Australien via Apple TV så såg väl nåt tiotal avsnitt innan jag la det på is. Vågade inte läsa i den här tråden av rädsla för spoilers. Verkar som problemet med uppspelningen löst sig så ska försöka kolla klart nu iaf.

    Vän-liga hälsningar till er båda & vi hörs! smile1.gif
    /flygrl
    Jag har tittat klart på Australien. Suttit i karantän mer eller mindre sedan mars. För en månad sedan blev synen extremt grumlig så jag ser inget med höger öga. Har grå starr, har fått tid för operation nästa vecka, tack och lov då det är besvärligt och ont.

    Roligt att se dig också flygrl
  • Wed 14 Oct 2020 21:21
    #64
    Nandez skrev 2020-10-14 19:17:21 följande:

    Jag har tittat klart på Australien. Suttit i karantän mer eller mindre sedan mars. För en månad sedan blev synen extremt grumlig så jag ser inget med höger öga. Har grå starr, har fått tid för operation nästa vecka, tack och lov då det är besvärligt och ont.

    Roligt att se dig också flygrl


    Att du tittat klart på Robinson Australien för lääääänge sen det förstår jag. Får se om den ens ligger kvar när jag nu tänkt kolla klart.

    Men oj, det låter jobbigt med grå starr. Du har fått kämpa mycket med hälsan det vet jag. :/ Bra att du får det opererat snart iaf så du förhoppningsvis slipper besvären och kan se på båda ögonen igen. Har du hållit dig i karantän för att du är i riskgrupp? Jobbigt med Corona-eländet! :/

    Jag dyker snart upp i lektrådarna igen. FL:s juvel!
  • Wed 14 Oct 2020 21:36
    #65
    flygrl skrev 2020-10-14 21:21:24 följande:
    Att du tittat klart på Robinson Australien för lääääänge sen det förstår jag. smile5.gif Får se om den ens ligger kvar när jag nu tänkt kolla klart.

    Men oj, det låter jobbigt med grå starr. Du har fått kämpa mycket med hälsan det vet jag. :/ Bra att du får det opererat snart iaf så du förhoppningsvis slipper besvären och kan se på båda ögonen igen. Har du hållit dig i karantän för att du är i riskgrupp? Jobbigt med Corona-eländet! :/

    Jag dyker snart upp i lektrådarna igen. FL:s juvel! smile1.gif
    Tack för omtanken Jag är i riskgrupp efter canceroperationen och cellgiftsbehandlingarna så jag måste vara försiktig. Saknar att inte kunna krama min dotter. 

    Ja, det är skönt att få tid så pass fort för operation. Hoppas att du mår bra och har det gott

    Låter lovande detta med lektrådarna, har saknat dig              
  • Wed 14 Oct 2020 23:48
    #66
    flygrl skrev 2020-10-14 12:03:04 följande:
    Trevligt att höra av dig Johannus men trist du ska behöva ha det så jobbigt. Jag vet ju du hade det pressat redan innan Corona så förstår det blivit ännu tyngre nu när ni måste isolera er. :/

    Jag hoppas verkligen du ska få det bättre snart och att Corona börjar avta så samhället kan normaliseras lite igen. Idol följer jag inte men vi lär väl ses längre fram när Farmen och ffa Robinson dyker upp igen. Senaste svenska Farmen lessnade jag på och kollade inte klart men får väl se med nästa omgång. :/
    Ta hand om dig så ses vi här i forumet! smile1.gif

    Jag tittar in! smile5.gif
    Kul grej att du sprang på Kristove där. Va det du eller han som hejade först? smile3.gif
    Tack för välkomnandet! Ja det har varit en väldig pressat år 2020 med flytt från lägenheten precis när Corona bröt upp och sen detta med att sitta i karantän. Barnbarnen har varit väldigt uttråkade då dem inte kunde vara i skolan under våren och nu början på hösten. Det är bara att kämpa på och hoppas att denna hemska pandemi lämnar världen.

    Jag skulle till samma hylla som han stod vid så jag bakade och sa åt min dotter att oj tv kändis...så Kristove vände blicken mot mig och log ett brett leende och sen sa han Hej!..Hej sa jag med, men såg att min dotter drog i väg så jag efter.....kollade tillbaka på han och han log fortfarandet brett.....SkämsGlad
  • Wed 14 Oct 2020 23:49
    #67
    Nandez skrev 2020-10-14 19:17:21 följande:
    Jag har tittat klart på Australien. Suttit i karantän mer eller mindre sedan mars. För en månad sedan blev synen extremt grumlig så jag ser inget med höger öga. Har grå starr, har fått tid för operation nästa vecka, tack och lov då det är besvärligt och ont.

    Roligt att se dig också flygrl smile1.gif
    Trist att du har fått gråstarr och hoppas verkligen op hjälper att få tillbaka synen. Kram
  • Thu 15 Oct 2020 16:11
    #68
    Johannus skrev 2020-10-14 23:49:06 följande:
    Trist att du har fått gråstarr och hoppas verkligen op hjälper att få tillbaka synen. Kram
    Det hoppas jag med.

    Enögda Nandez
  • Thu 15 Oct 2020 19:25
    #69
    Nandez skrev 2020-10-14 21:36:03 följande:

    Tack för omtanken Jag är i riskgrupp efter canceroperationen och cellgiftsbehandlingarna så jag måste vara försiktig. Saknar att inte kunna krama min dotter. 

    Ja, det är skönt att få tid så pass fort för operation. Hoppas att du mår bra och har det gott

    Låter lovande detta med lektrådarna, har saknat dig              


    Jo, du måste ju förstås va försiktig så du inte utsätts för smitta men jag förstår det måste va trist inte kunna krama sin dotter. :/ Själv ingår jag inte i nån riskgrupp men är ändå försiktig för jag vill inte dra med smitta till nära & kära som ingår i riskgrupperna och dessutom ta mitt ansvar att hålla ner smittnivån i samhället. Jobbar ju på restaurang så exponeras tyvärr för många människor och stör mig på att vi låter gästerna sitta så tätt ihop (fast det tydligen är heeelt ok för inspektören som kollade oss).

    Mår väl inte så bra jag heller fast mer psykiskt då men kämpar på. Lektrådarna är ett bra och trevligt sätt skingra tankarna. Tack för dina vänliga ord!
  • Thu 15 Oct 2020 19:46
    #70
    Johannus skrev 2020-10-14 23:48:00 följande:

    Tack för välkomnandet! Ja det har varit en väldig pressat år 2020 med flytt från lägenheten precis när Corona bröt upp och sen detta med att sitta i karantän. Barnbarnen har varit väldigt uttråkade då dem inte kunde vara i skolan under våren och nu början på hösten. Det är bara att kämpa på och hoppas att denna hemska pandemi lämnar världen.

    Jag skulle till samma hylla som han stod vid så jag bakade och sa åt min dotter att oj tv kändis...så Kristove vände blicken mot mig och log ett brett leende och sen sa han Hej!..Hej sa jag med, men såg att min dotter drog i väg så jag efter.....kollade tillbaka på han och han log fortfarandet brett.....


    Hoppas din situation blir lite lättare såsmåningom och för allas skull att pandemin försvinner.

    Roligt ditt möte med Kristove. Alltid lite konstigt när man möter kändisar irl sådär. Man tycker nästan man känner dom fast man ju egentligen bara känner igen dom. Synd du inte hann byta några ord med honom.
  • Fri 16 Oct 2020 00:12
    #71
    Nandez skrev 2020-10-15 16:11:12 följande:
    Det hoppas jag med.

    Enögda Nandez
    Kram det kommer att ordna sig....
  • Fri 16 Oct 2020 00:19
    #72
    flygrl skrev 2020-10-15 19:46:12 följande:
    Hoppas din situation blir lite lättare såsmåningom och för allas skull att pandemin försvinner.

    Roligt ditt möte med Kristove. Alltid lite konstigt när man möter kändisar irl sådär. Man tycker nästan man känner dom fast man ju egentligen bara känner igen dom. Synd du inte hann byta några ord med honom. smile1.gif
    Jag hoppas med att det ordnar sig för mig....Tack för din omtanke Hjärta

    Håller med om att man tycker att personen som varit på tv är en nära bekant trots att man bara sett personen i tv rutan....Känns väldigt konstigt, men så är det när man träffas på riktigt....Hade varit kul att byta några ord och se i verkligheten hur han pratar ....alltså man får ju en känsla om en person när man pratar och hör rösten i verklighet.
  • Fri 16 Oct 2020 16:28
    #73
    Johannus skrev 2020-10-16 00:12:29 följande:
    Kram det kommer att ordna sig....
    Det tror jag med.
  • Fri 16 Oct 2020 16:35
    #74
    flygrl skrev 2020-10-15 19:25:01 följande:
    Jo, du måste ju förstås va försiktig så du inte utsätts för smitta men jag förstår det måste va trist inte kunna krama sin dotter. :/ Själv ingår jag inte i nån riskgrupp men är ändå försiktig för jag vill inte dra med smitta till nära & kära som ingår i riskgrupperna och dessutom ta mitt ansvar att hålla ner smittnivån i samhället. Jobbar ju på restaurang så exponeras tyvärr för många människor och stör mig på att vi låter gästerna sitta så tätt ihop (fast det tydligen är heeelt ok för inspektören som kollade oss). smile3.gif

    Mår väl inte så bra jag heller fast mer psykiskt då men kämpar på. Lektrådarna är ett bra och trevligt sätt skingra tankarna. Tack för dina vänliga ord! smile1.gif
    All styrka till dig
Svar på tråden Robinson Australien 2020