• Anonym (Förvirrad)

    Han betalar ingenting

    Har en ny kille det funkar bra med mitt barn som fortfarande är rätt liten. Barnet älskar min nya kille so far so good. Jag och min nya kille har haft en del problem, han är 30+ har inga barn och jag har ju ett som sagt.

    Jag behöver/vill ha en stabil kille för mig och min son. Den här killen gillar att festa mycket. Och han slösar pengar som ingen annan. Har han ex antal kronor kvar på en månad så kan han bränna de på en kväll för att festa.

    Har sagt åt honom att jag inte kan leva så och vi har gjort slut en gång.

    Sen kom han tillbaka i söndags och ville ha en nystart, och sen det första han säger är att en kompis kommer från ett annat land hem i helgen så han ska festa med honom och åker därför hem på fredagen för att vara borta i två dagar och festa, den helgen jag har mitt barn.

    Han säger att han ska hushålla med sina pengar nu och jag inte behöver vara orolig , han menar att det är ett självskadebeteende att han slösar pengar på det sättet han gör när allt känns meningslöst i livet men att han nu ser mycket ljusare på allt och han har fått ett jobb och ser ljuset i tunneln och vill ha mig vid sin sida.

    Det känns som att han bara pratar och vill vinna tid eller något... när han tänker festa precis helgen efter när han vet att detta är något som lett till en del av problemet till varför det tog slut första gången.

    Dessutom denna kille som kom hem ska stanna ett bra tag, förstår om han saknat honom när de varit borta ifrån varandra ett år, men om jag betydde något kanske han skulle vänta med att festa till allt lagt sig lite mellan oss? Han har festat många 3-4 ggr denna månad/månadsskifte, bränt mycket pengar redan. Och sedan kommit till mig och ätit i veckan för han inte haft pengar innan lönen kom. Han kom i söndags och har ätit här på mig hela veckan..

    Vad tror ni? Han skiter nog i mig va? ???? eller är det jag som begränsar honom och felet ligger hos mig? Men jag vill ju inte ha en kille som festar i de här dessa proportioner har ju varit tydlig med det.

    han säger att han älskar mig mest på jorden och vill leva med mig osv.

  • Svar på tråden Han betalar ingenting
  • Anonym (Tessa)

    Det där låter inte hållbart. Ska du stå för mat i en vecka för att han valt att supa bort sina pengar? Omoget deluxe! Och varför festa nu i Corona tider och sen komma hem till dig och ditt barn?!?! Tänk om han blir smittad och för det vidare till er, oansvarigt! Skaffa en mogen 30-åring istället, du förtjänar bättre än honom.

  • Anonym (A)
    Anonym (Tessa) skrev 2020-05-29 19:45:58 följande:
    Det där låter inte hållbart. Ska du stå för mat i en vecka för att han valt att supa bort sina pengar? Omoget deluxe! Och varför festa nu i Corona tider och sen komma hem till dig och ditt barn?!?! Tänk om han blir smittad och för det vidare till er, oansvarigt! Skaffa en mogen 30-åring istället, du förtjänar bättre än honom.
    Håller med
  • Anonym (2 barn)

    Du har två barn; ett litet, ett stort.

    När stora pojken lekt klart med sina kamrater och slösat upp all månadspeng åker han till "mamma" som lagar god mat till honom och tar hand om honom tills han får nästa månadspeng som han kan leka och supa upp. Rinse and repeat.

    Ärligt talat är det verkligen vad du vill ha? Skaffa en mogen man som redan har ett barn och som vet hur man tar ansvar för sitt eget liv.

  • Anonym (.)

    Mycket prat och lite handling... tror inte denna kille fattat allvaret i situationen.

  • Anonym (Dumpa)

    Den här killen utnyttjar dig bara. Du är hans bekvämlighetsinrättning,. Han ser dig som en gratis måltid och är inte den stabila person du behöver.

    Dumpa för gott.

  • Anonym (F)

    Självskadebeteende?

    Heter han möjligtvis Paulo?

  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (F) skrev 2020-05-29 20:04:43 följande:

    Självskadebeteende?

    Heter han möjligtvis Paulo?


    Hahah du la den.
  • Anonym (Anonym 666)

    Håller med andra i tråden. Han utnyttjar dig just nu, även om han kanske inte fattar det själv. Ett så destruktivt beteende blir man inte av med i en handvändning. #boybye

  • Anonym (?!?)

    Vadå funkar med ditt barn? Barn är lätta att charma. Vill du ha en stabil grund att stå på och ett förhållande med någon som kan bidra till ett bra liv tillsammans, tryggt ekonomiskt och tryggt emotionellt, där man vet var man har varann utan att behöva fundera på om hen kommer hem ikväll eller i vilket skick. GIVETVIS kan man alltid få lov att ta en helg eller en vecka eller vadsom för o fiska med kompisar eller gå på spa med väninnorna men då ska det ju finnas täckning för det, det ska ju inte ske på bekostnad av annat. Vad är det egentligen som drar dig till just den här killen? Det är ju faktiskt så som nån annan skrev, att du helt plötsligt fått två barn. Nej. Du är värd mer än så. Det kommer bättre. Se till att se om ditt hus

  • Vanessa89

    Du kanske ska ta ansvar och lämna relationen? Tror du ditt barn mår bra av att ha en sådan person i sitt liv? Dumpa och vänta med att dejta någon ny på ett bra dag är mitt tips.

Svar på tråden Han betalar ingenting