• Anonym (FunnyLady)

    Varför är svenska kvinnor tråkiga?

    Läser Megafon-inlägg på Mötesplatsen. Det ena tråkigare än det andra.
    De ska klippa gräset, de har varit på gymet, nu är det dags för tredje koppen kaffe...
    Man förstår varför många kvinnor är singlar.
    Man förstår också varför kvinnor vill ha en man med action, som får dom att skratta m.m.
    Det är för att dom själva är så tråkiga.

  • Svar på tråden Varför är svenska kvinnor tråkiga?
  • Anonym (...)

    Jag är fan inte tråkig, men likt förbannad är jag singel! Trött på det nu...

  • Anonym (Fia)

    Män är i regel lika tråkiga. Det verkar som de flesta förvandlas till tråkmånsar vid 30. Männen på tinder vill fiska, gå på promenad och bla. Bla bla. Vad är kul för dig då TS?

  • Drottningen1970

    Män vill inte ha kvinnor med humor. Möjligtvis som kompis men inte som partner när de har en intelligent och skarp humor. De är alldeles för rädda för att själva bli utsatta för en humoristisk kommentar om dem själva. Män tar sig själv på oerhört stort allvar och har mycket liten självdistans. Kvinnor vet att männen själva vill vara de som får andra att skratta och att män känner sig ynkliga om de hamnar i skuggan av en kvinna som är roligare.Därför har kvinnor lärt sig att inte vara roliga.

    Vad det gäller de vardagsaktiviter som du hänvisar till gällande dessa kvinnor du läser om, vad skulle ha varit roligare? En cocktail 3 ggr om dagen istället för kaffe? Bungyjump ett par ggr i veckan? Du verkar ha en skev och orealistisk bild av vardagslivet som kommer att ställa till problem om du faktiskt lyckas få ihop det med en verklig kvinna någon gång.

  • Physalis

    De inläggen låter onekligen tråkiga. Däremot är det ett ganska litet underlag att använda för att konstatera att svenska kvinnor är tråkiga när det snarare handlar om ett fåtal användare an mötesplatsen. Men låt säga att svenska kvinnor är tråkiga för dig, Isåfall live and let live. Det är rätt lätt att begränsa umgänget med svenska kvinnor till ett minimum, så slipper du bli uttråkad.


    Korrekturläser som en kratta
  • Anonym (D)

    Och du tror att män är roligare och mer intressanta eller? Här är exempel på megafon inlägg från män på mötesplatsen just nu ?:)?, ?ligger och slappar?, ?inkorgen ser tom ut?, ?kul att spela boll med barnen :D?, ?laga punkan på cykeln?, ?gott väder att sitta själv i?. Folk i allmänhet, män och kvinnor, är tråkiga.

  • Anonym (A)
    Physalis skrev 2020-05-30 16:01:18 följande:
    De inläggen låter onekligen tråkiga. Däremot är det ett ganska litet underlag att använda för att konstatera att svenska kvinnor är tråkiga när det snarare handlar om ett fåtal användare an mötesplatsen. Men låt säga att svenska kvinnor är tråkiga för dig, Isåfall live and let live. Det är rätt lätt att begränsa umgänget med svenska kvinnor till ett minimum, så slipper du bli uttråkad.
    Håller med
  • Tecum
    Drottningen1970 skrev 2020-05-30 14:29:12 följande:
    Män vill inte ha kvinnor med humor. Möjligtvis som kompis men inte som partner när de har en intelligent och skarp humor. De är alldeles för rädda för att själva bli utsatta för en humoristisk kommentar om dem själva. Män tar sig själv på oerhört stort allvar och har mycket liten självdistans. Kvinnor vet att männen själva vill vara de som får andra att skratta och att män känner sig ynkliga om de hamnar i skuggan av en kvinna som är roligare.Därför har kvinnor lärt sig att inte vara roliga.

    Vad det gäller de vardagsaktiviter som du hänvisar till gällande dessa kvinnor du läser om, vad skulle ha varit roligare? En cocktail 3 ggr om dagen istället för kaffe? Bungyjump ett par ggr i veckan? Du verkar ha en skev och orealistisk bild av vardagslivet som kommer att ställa till problem om du faktiskt lyckas få ihop det med en verklig kvinna någon gång.
    Intressant, vad menar du med "skarp humor"? Om det är att göra sig lustig över andra så förstår jag att män inte vill bli ihop med en sån kvinna. Det vill inte jag heller.
    Intelligent humor är typ Monty Python och att skratta åt sig själv istället åt andra, eller MED andra istf ÅT andra.. Självdistans är rent allmänt en stor bristvara hos bägge kön, jag har aldrig märkt att kvinnor är bättre på den punkten.
  • Tecum
    Physalis skrev 2020-05-30 16:01:18 följande:
    De inläggen låter onekligen tråkiga. Däremot är det ett ganska litet underlag att använda för att konstatera att svenska kvinnor är tråkiga när det snarare handlar om ett fåtal användare an mötesplatsen. Men låt säga att svenska kvinnor är tråkiga för dig, Isåfall live and let live. Det är rätt lätt att begränsa umgänget med svenska kvinnor till ett minimum, så slipper du bli uttråkad.
    Inlägg på sociala medier är allmänt tråkiga, inte många vill sticka ut. Hellre då skriva sånt som inte stör och få likes. Nu är det tråkigare än någonsin då man knappt kan göra något, allt är stängt eller inställt.. Ingen kan skriva om konserter, filmer, föreställningar eller utställningar de varit på. Det blir typ barn, husdjur, träning och i bästa fall lite natur. Skittråkigt. 
  • Deacon
    Drottningen1970 skrev 2020-05-30 14:29:12 följande:

    Män vill inte ha kvinnor med humor. Möjligtvis som kompis men inte som partner när de har en intelligent och skarp humor. De är alldeles för rädda för att själva bli utsatta för en humoristisk kommentar om dem själva. Män tar sig själv på oerhört stort allvar och har mycket liten självdistans. Kvinnor vet att männen själva vill vara de som får andra att skratta och att män känner sig ynkliga om de hamnar i skuggan av en kvinna som är roligare.Därför har kvinnor lärt sig att inte vara roliga.

    Vad det gäller de vardagsaktiviter som du hänvisar till gällande dessa kvinnor du läser om, vad skulle ha varit roligare? En cocktail 3 ggr om dagen istället för kaffe? Bungyjump ett par ggr i veckan? Du verkar ha en skev och orealistisk bild av vardagslivet som kommer att ställa till problem om du faktiskt lyckas få ihop det med en verklig kvinna någon gång.


    Kan förstås bara prata för mig själv här, men i min värld är ditt första stycke helfel. En kvina som gör en glad och har mycket humor vore outstanding. Är samtidigt inte dummare än att jag inser att det du skriver säkert kan stämma i en hel del fall. Tragiskt om din generalisering stämmer för majoriteten av männen.

    Mer generellt är det väl så att vad som är roligt och intressant ligger i betraktarens ögon. Människor är ju individer och har därför ofta olika intressen oavsett kön. TS bitchar om "tråkiga kvinnor" som går på gym, dricker kaffe och klipper gräs. Personligen tycker jag att gym är hur kul som helst så ifall en kvinna visar intresse för det ger jag henne givetvis ett stort plus i kanten för då har vi direkt massor att prata om. Samtidigt dricker jag inte kaffe och är därför ganska ointresserad av det mesta som har med drycken att göra. Kaffedrickande blir därmed (väldigt subjektivt) "tråkigt".
Svar på tråden Varför är svenska kvinnor tråkiga?