• Elsa891

    Jobbar ni med det ni utbildade er till?

    Lite kul att höra vad ni arbetar med, och om ni arbetar med det ni utbildade er till?

  • Svar på tråden Jobbar ni med det ni utbildade er till?
  • Anonym (Qwerty)

    Nope.

    Utbildade mig till redovisningsekonom. Började jobba med marknadsföring efter examen.

    Nu jobbar jag med IT

  • Anonym (Parvel)

    Jag har precis utbildat mig klart och fick jobb direkt (Arkivarie) Börjar jobbet om tre veckor.

  • Anonym (Bm)

    Ja det gör jag. Är bm sedan några år och jobbar som

    det. Har svårt att tänka mig något annat då jag älskar mitt yrke.

  • Dexter dot com

    Är utbildad uska men efter 25 år inom äldreomsorgen orkade jag inte längre så när jag blev erbjuden ett jobb som kundmottagare på en bilverkstad tackade jag ja. Det har gått bra trots att jag var helt okunnig inom ämnet när jag började. Samma dåliga lön som inom vården men många andra fördelar.

  • Anonym (Nej)

    Nej jag utbildade mig inom naturbruk, inriktning häst men jobbar som lokalvårdare/personlig assistent istället

  • Anonym (...)

    Ja, jag utbildade mig inom systemvetenskap och har jobbat med olika roller inom IT i 15 år.

  • Anonym (Em)

    Nej, utbildade mig till jurist, men har inte någon juristtjänst. Har dock ett spännande jobb som jag är väldigt nöjd med. Nackdelen är att jag tjänar flera tusen mindre än vad jag gjort som jurist. Tänker att jag blir kvar några år till på detta jobb, sen ska jag söka en juristtjänst.

  • Anonym (Parvel)
    Anonym (Em) skrev 2020-05-30 18:18:14 följande:

    Nej, utbildade mig till jurist, men har inte någon juristtjänst. Har dock ett spännande jobb som jag är väldigt nöjd med. Nackdelen är att jag tjänar flera tusen mindre än vad jag gjort som jurist. Tänker att jag blir kvar några år till på detta jobb, sen ska jag söka en juristtjänst.


    Kan ju tänka att allt inte behöver handla om att tjäna massvis med pengar. Låter vettigare för mig att vara kvar på ett jobb man älskar då istället för att låta pengar styra.
  • Drottningen1970

    Ja. Är inte sugen på att byta heller. Oftast. Men när jag ibland funderar kommer jag inte på nåt jag hellre skulle syssla med förutom att slippa jobba helt.

  • Anonym (123)

    Nej, jobbet som passar min utbildning finns inte längre kvar där jag bor och jag vill inte flytta.
    Jag är dock tillfreds med det jobb jag har istället även om det är mindre stimulerande och sämre betalt.

  • Anonym (Malte)

    Ja det gör jag. Är konservator (kulturhistorisk). Har inga planer på att byta bana.

  • Anonym (Sussie)

    Ja, är socionom och arbetar som socialsekreterare. Det är många år sedan jag tog min examen och jag har haft lite olika tjänster under tiden, men alltid hållit mig inom mitt skrå.

Svar på tråden Jobbar ni med det ni utbildade er till?