• Anonym (trög)

    Vill ha barn, måste gå ner i vikt, hjälp

    För att kunna få barn måste jag gå ner i vikt. Jag började gå ner men efter ca 10 kg tog det stopp och jag har pendlat på den vikten +-2 kg i månader.

    Ge mig alla tips och råd ni kommer på. Jag har säkert redan prövat dem men ge mig dem ändå.

  • Svar på tråden Vill ha barn, måste gå ner i vikt, hjälp
  • Anonym (2 barns mor)

    Ät bara vid köksbordet och bara den maten du planerat.
    Rör på dig, se till att din partner stöttar dig.

  • Anonym (trög)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-05-30 18:28:08 följande:

    Ät mindre, absolut bästa metoden.


    Anonym (Okej) skrev 2020-05-30 18:31:14 följande:

    Ät mindre, ät rätt, rör på dig mycket



    Ät mindre, ok. Nu äter jag frukost, mellanmål, lunch, middag, kvällsmål. Jag skulle kunna ta bort mellanmålet.

    Det där att röra på mig är jag dålig på eftersom jag sitter vid skrivbordet hela dagen. Det blir inte så mycket annat än prommenad till och från jobbet.
  • Anonym (Anna Skipper)

    Skriv upp ALLT du äter under en vecka så ser du hur mycket det är och kan dra ner där du ser att du överätit. Mindre in= kilon bort.

  • Anonym (trög)
    Anonym (2 barns mor) skrev 2020-05-30 18:33:33 följande:

    Ät bara vid köksbordet och bara den maten du planerat.
    Rör på dig, se till att din partner stöttar dig.


    Köksbord. Får kolla på IKEA. Plannera mat är jag också dålig på. Det har jag aldrig gjort. Har du något tips på hur jag ska göra/tänka?

    Jag har ingen partner som kan stötta.
  • Anonym (3ggr)
    Anonym (trög) skrev 2020-05-30 19:14:07 följande:

    Ät mindre, ok. Nu äter jag frukost, mellanmål, lunch, middag, kvällsmål. Jag skulle kunna ta bort mellanmålet.

    Det där att röra på mig är jag dålig på eftersom jag sitter vid skrivbordet hela dagen. Det blir inte så mycket annat än prommenad till och från jobbet.


    Oj, jag äter frukost, lunch, middag, That?s it!
  • Anonym (trög)
    Anonym (Anna Skipper) skrev 2020-05-30 19:14:26 följande:

    Skriv upp ALLT du äter under en vecka så ser du hur mycket det är och kan dra ner där du ser att du överätit. Mindre in= kilon bort.


    Bra tips. Har du tips på hur? Bra app, hemsida, penna&papper?
  • Deacon

    Ät inte "mindre" utan nyttigare mat som inte är så kalorität. Försök äta 5-6 gånger om dagen för att säkerställa jämt blodsocker. Hoppa över småätande och kaloririka drycker. Det är mycket lättare att dricka kalorier än att äta dem.

  • Anonym (Vilma)

    Viktväktarna var det som funkade för mig. Gick ner ca 25 kg på ett år. Nu är jag gravid och har pausat viktväktarna, men planerar att ta upp det igen när barnet är fött.

Svar på tråden Vill ha barn, måste gå ner i vikt, hjälp