• Anonym (Ledsen....)

    Ska jag ändra på mig?

    Jag är en söt och fin tjej, får ofta höra hur vacker jag är. Jag är som en girl next door säger de flesta.

    Mitt ex som nu är slut sen 1 månad tillbaka var otrogen mot mig flera gånger.

    Jag såg honom ofta följa massa tjejer på Instagram. Såna där tjejer med silikon i brösten, rumpa, fillers i ansiktet och löshår ner till rumpan, långa spetsiga naglar och massa smink och vulgära bilder och poser.

    Jag blev ledsen för att han följde dessa och jag frågade honom om han gillar såna typ av tjejer?

    Då skrattade han och sa nej fy fan inte min stil, hade aldrig velat ha en sån tjej.

    Jag frågade sen om jag ska ändra mig och bli sån? Så att han slipper gå och vara intresserad av dem?

    Då sa han att hade jag blivit en sån tjej så hade han lämnat mig.

    I alla fall han var otrogen mot mig med många tjejer och alla dessa tjejer ser ut exakt som dessa han följer, den där stilen.

    Och nu känner jag mig så sjukt ledsen och tänker att om jag nu såg ut så där, hade han älskat mig mer då? Hade han haft ögonen och intresse för mig bara? Hade han varit trogen?

    Jag känner att felet är på mig. Att jag inte var fin nog.

    Varför var han ens med mig när det är såna typer han gillar och gick efter?

    Jag började prata med en kille på Instagram förra veckan och sen idag såg jag tjejer han följde som var exakt samma typer som mitt ex följde och jag blev så äcklad så jag tog bort honom och har inte svarat honom.

    Ska jag behöva bli en sån där för att den näste killen ska älska mig och ha ögon och intresse för MIG BARA???

    Jag fattar inget alltså.... hans otrohet tog hårt på mig och även att se vad för tjejer det var . Just såna tjejer han sagt nej fy fan till och nej till att jag skulle ändra mig och bli sån.

  • Svar på tråden Ska jag ändra på mig?
  • t1000

    Nej, snälla bli inte sån. Jag liksom de flesta killar föredrar naturliga tjejer som tar hand om sig genom träning och bra kost. Inte genom skönhetsoperationer.

  • Anonym (Exfru)

    Tar det bara lugnt ett tag.Hitta dig själv .Umgås med folk du trivs med.Gräv inte ner dig på såna typer.Sen kan du vara ledsen ett tag och det är ok.

  • Anonym (Tessa)

    Jag tror killar tycker det är lite fascinerande att se på såna tjejer men de flesta vill nog faktiskt ha en tjej som du.

    Dessutom, hur Mkt problem tror du inte dessa tjejer har? Och vilken typ av killar tror du dom drar till sig? Skitstövlar!

  • Anonym (L)

    Nej, du måste absolut inte se ut som de där tjejerna. De allra flesta killar gillar tjejer som inte ser ut sådär, även fast det såklart finns folk för allt.

    Det viktigaste är att DU är nöjd med hur du ser ut. Opera dig inte och försök inte efterlikna sådana tjejer bara för att ditt ex var otrogen. Som sagt, de flesta killar föredrar inte det där utseendet på tjejer.

    Ditt ex var otrogen och det beror på att han ville vara otrogen. Han ville vara med någon annan och det hade han troligtvis varit oavsett. Du hade aldrig kunnat förhindra det. Vill man vara otrogen så är man det, förr eller senare. Han kommer säkert att vara otrogen mot nästa plastictjej han träffar också. Vissa är på det sättet. De klarar helt enkelt inte av att vara lojala i ett förhållande.

    Det finns någon för alla, även för dig! Du kommer att hitta en kille som uppskattar dig för den du är och som bara är intresserad av dig och ingen annan. Denna kille var helt enkelt inte rätt för dig och ni var inte menade för varandra.

    Han hade aldrig kunnat älska dig mer om du såg ut som dem. Det sitter inte i det. Släpp den tanken, för det är inte så.

  • Anonym (y)

    Han gick frivilligt in i ett förhållande= tyckte du var fin.


    Han var ett otroget svin och du tar på dig skulden? Hell no. Inte rimligt. Han ljög hela tiden.

  • Anonym (Ledsen....)

    Men alltså är det mitt fel...?

    Jag har gått upp 5 kg men det har satt sig på rumpa och lår. Väger 66 kg och är 175 cm.

    Sen är jag mycket hemma och när jag är hemma så sminkar jag mig inte. Men jag duschar och ser alltid fräsch och fin ut och doftar gott.

    Jag är bekväm i mig själv och trivs med att ibland ha på mig en söt pyjamas, uppsatt hår och osminkad hemma. Men det känns som att man måste se ut som en docka 24/7, fixad topp till tå för att killen inte ska se sig om efter andra :(.

    Fy vad otrohet förstör och sätter så många tankar i ens huvud. Får mig känna mig så osäker på mig själv och jag som ändå alltid varit en självsäker tjej med god självbild men nu känner jag mig bara så himla ful och inte räcker till?

    Varför går killar efter såna här tjejer? Som är så plastiga och fake? Som visar upp sina bästa sidor bara. Det verkar som han tror dessa tjejer ser ut så när de vaknar

  • Anonym (Ledsen....)

    Fick denna bild skickad av min bästa vän.

    Han säger att killar som går efter såna tjejer har dåligt självförtroende. Men jag vet inte vad jag ska tro....

    Jag förstår inte varför man har en tjej hemma som är söt och fin, en som ens mor tycker om och sen går till såna där tjejer som är rena motsatsen. Typ tjejer som ens mamma inte gillar.

    Förstår ni hur jag menar?

    Jag hade aldrig kunnat ha en söt kille, svärmorsdröm och sen jagat bad boys? Då är det väl bättre jag tar en bad boy från allra första början och är nöjd och slipper jaga andra.

  • Anonym (Rosie)

    Nej, det är inget fel på dig. Ditt ex var otrogen för att han ville vara otrogen. Det var inte ditt fel. Ändra inte på dig själv och hur du vill vara och se ut bara för nån otrogen snubbes skull.

  • Anonym (Nej)

    Nej du ska inte ändra på dig..

    Det krävs en viss mognad att inse ens värdighet, den kommer med tiden för dem flesta.

    Hade det varit jag hade jag inte vilja fortsätta med den där killen som hänger över opererade fake tjejer på nätet. Känns liksom omoget o äckligt

  • Anonym (LeilaK)

    För att män är grisar. 


    DU ska inte ändra på dig. Han är ett omoget äckligt as. 
    Hade inte spelat någon roll hur du än hade ändrat dig, han hade varit otrogen ändå. För så funkar män. Det handlar om hans dåliga självförtroende och inte ett dugg om dig.

    Jag har varit med om liknande, dejtade en kille i över ett år (är 30+ båda två) och han brukade säga när han såg en tjej med 2 kg fillers, jättebröst och pyttesmå kläder att det såg helt sjukt ut osv. 
    Han var rätt som det var otrogen med en 22-åring med superurringade bilder på insta, fillers, naglar, lösfransar och så vidare. 
    Jag är helt tvärtemot det "idealet", och han har  alltid sagt att han tycker jag är så fin och söt osv. Och jag vet att det inte är mig det är fel på - det är honom. 

    Du är värd något bättre! Kram på dig Ts

  • Anonym (Suck)

    Din kille var ett svin som inte var mogen nog för ett förhållande, that?s it. Det har inget att göra med dig och inget att göra med de andra tjejerna. Det har allt att göra med honom. Anser du att det är andra offer för otrohets fel också?

    Däremot är det riktigt vidrigt att försöka trycka ned andra kvinnor bara för att de ser ut på ett annorlunda sätt än dig. Det är inget fel på de tjejerna. De är inte fula, äckliga, trasiga, fejk eller plastiga som så många inklusive du så fint avhumaniserande och förminskande uttalar er om dem. Du kommer inte må bättre av att trycka ned andra kvinnor. Det är ditt ex som hat gjort fel, lägg ditt fokus där.

  • Anonym (Personligheter)
    Anonym (Ledsen....) skrev 2020-06-01 00:46:38 följande:

    .

    Jag förstår inte varför man har en tjej hemma som är söt och fin, en som ens mor tycker om och sen går till såna där tjejer som är rena motsatsen. Typ tjejer som ens mamma inte gillar.

    Vad är det för tjejer? Vad för personligheter har dessa tjejer?


  • Anonym (A)
    Anonym (Nej) skrev 2020-06-01 01:26:12 följande:
    Nej du ska inte ändra på dig..
    Det krävs en viss mognad att inse ens värdighet, den kommer med tiden för dem flesta.

    Hade det varit jag hade jag inte vilja fortsätta med den där killen som hänger över opererade fake tjejer på nätet. Känns liksom omoget o äckligt
    Håller med
  • Plupp73

    Du ska definitivt inte ändra på dig själv, men du behöver fundera över vilka killar du dras till, och vilka värderingar de visar upp.

    Den här killen var ju upprepat otrogen mot dig med rena sexobjekt/hans våta porrdröm. Man lär så länge man lever, och genom att gå på dessa nitar så kommer du att successivt förfina ditt urval av män, tills du hittar någon som bara ser dig, och bara vill ha dig!????

  • Anonym (Tilda)

    Jag blev tillsammans med min pojkvän igen efter att det tagit slut efter flera omgångar där han velar träffas och ses för att sedan försvinna och utan förklaringar. När jag valde att ge honom en chans till trots dessa konstiga beteende från han sida blev vi tillsammans ogen och skaffade barn tillsammans. I efterhand fick jag reda på att han legat med min raka motsats atg han suttit å gillat massa bilder på henne under tiden vi setts. Det kom alltså fram efteråt när vi skaffat barn. Han förnekade men jag kände på mig att han ljög.så jag trodde han mådde dåligt under våran tid isär och därför behandla mig som sopor så jag gick tillbaka till honom i tron att han bara haft en jobbig period. Det har trasat sönder hela relationen från min sida. Anledningen till att jag kom på honom med att det var något med den där tjejen var för han var på jobbfest en kväll och vi pratade i telefon och jag hörde någon tjata på honom i bakgrunden "vem pratar du med vem pratar du med" och han svarade mitt namn och ställer frågan tillbaks till henne -"vem prata du själv med där inne (på puben de satt) och jag tycker de lät så jävla konstigt. Som att de hade nått ihop eller haft och att de nu på fyllan avslöjades det. Jag orkar inte leva med någon som gör mig osäker och det värsta är att han vägrar erkänna och prata om det jag tycker är jobbigt så ja kommer inte orka. Vissa verkar inte kunna hålla sig till en person även omde säger sig älska en å man är finast i världen å bla bla

Svar på tråden Ska jag ändra på mig?