Inlägg från: Anonym (Tips från coachen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tips från coachen)

Hjälp från er med erfarenhet!?

Först vill jag säga att det är jättefint att ni vill hjälpa barn som har det svårt.

Jag har ingen egen erfarenhet men en tanke att skicka med och det är att inte låsa er till bebisåldern, även barn upp till ett fåtal år är fortfarande formbara nog trots trasslig bakgrund att man lätt kan få in dem på rätt spår. Jag vet inte ens om man får ge sådana önskemål men något att tänka på i så fall.

Det kan vara en fördel om man håller sig till sin egen kommun och de närmaste, om barnet ska kunna träffa sina föräldrar.

Anonym (Nej nej) skrev 2020-06-02 19:24:37 följande:

Ni har helt fel fokus så jag hoppas för allt i världen att ni ALDRIG bli godkända!! Tyvärr blir ni nog det eftersom det inte finns någon som helst urskillning utan handlar enbart om pengar. Skaffa ett annat jobb!

Jag ser inga pengagalningar i trådstarten, bara omtanke och en vilja att göra gott.
    Gameofthrones skrev 2020-06-02 20:08:11 följande:

Alla passar inte som familjehem.

Nej men det finns inget som tyder på att ts familj skulle vara olämpliga. Som Joan säger går de igenom en hel del innan de blir godkända så oroa dig inte du.
    Gameofthrones skrev 2020-06-02 20:44:40 följande:
    Vem har sagt att jag är orolig, blir bara fundersam

Sluta och anklaga och ha fördömda meningar.

SÄGER ATT ALLA PASSAR INTE SOM FAMILJEHEM. OAVSETT ekonomi, trygghet. Med mera. Folk ser ordet kärlek då löser man alla problem eller? Det är det ni utgår ifrån
    Du är inte bara fundersam, du är väldigt dömande mot ts och låter smått hysterisk i vissa av dina kommentarer. Ta och läs om vad du vräkt ur dig egentligen.
Svar på tråden Hjälp från er med erfarenhet!?