Inlägg från: Pope Joan II |Visa alla inlägg
  • Pope Joan II

Hjälp från er med erfarenhet!?

Gameofthrones skrev 2020-06-02 19:00:45 följande:

Vad har ni får detta ifrån gör att ni är trygga i erat liv?

Har ni kött på benen och ta hand om barn som har blivit våldtagna av släkten, grannen? Kan ni ta h a nd om barn som kommer ifrån krig och elände? Kan ni ta hand om barn som kommer ifrån barnmisshandel från hemmet?

Hur hanterar ni det genom kärlek och kramar? Det funkar inte så. Ni måste veta vad i ger in er på. Det handlar inte bara om kranar kärlek utan ni måste ha öppensinnhet, hur ni ska hantera ochbikte dalta med barn ( uppmuntea dåligt beteende) att tycka synd om barn. Det funkar inte så behandla barnen korrekt och ödmjukt med vara konsekventa.

Gameofthrones skrev 2020-06-02 19:04:24 följande:

Vet ni hur ni ska hantera krigsbarn?! Soldatbarn? Ni kan inte bara bli fosterfamilj.

Har ni ingen susning vad det innebär låt bli. Skaffa er mer kött på benen. Innan ni ansöker via kommunen.

Det går nog bra ska du se. För att de ska få bli familjehem görs utredningar i flera steg och de kan få både utbildning och handledning vid sidan av att de förstås också har handläggare som de samarbetar med kring placeringarna. 

Väldigt märkligt skrivna inlägg av dig. Vilka menar du ska bli familjehem då? De få människor som har någon sorts terapeut/psykolog/psykiatrikerutbildning? 
  • Pope Joan II
    Gameofthrones skrev 2020-06-02 19:43:02 följande:

Det tycker jag med skaffa en annat intresse. Ni saknar kött på benen. Ingen utbildning, ingen sådan livserfarenhet. Med mera.

Du vet väl inget om vilken livserfarenhet ts med partner har? Och vad betyder "sådan livserfarenhet"? Vad tänker du på för sorts livserfarenhet och av vad när du skriver då?
  • Pope Joan II
    Anonym (Nej nej) skrev 2020-06-02 19:24:37 följande:

Ni har helt fel fokus så jag hoppas för allt i världen att ni ALDRIG bli godkända!! Tyvärr blir ni nog det eftersom det inte finns någon som helst urskillning utan handlar enbart om pengar. Skaffa ett annat jobb!

Vilket fokus är fel? Det går inte att bedöma ts lämplighet utifrån det enda inlägg hen hittills skrivit. 
  • Pope Joan II
    Gameofthrones skrev 2020-06-02 20:08:11 följande:

Alla passar inte som familjehem.

Nej, verkligen inte. Men eftersom långt ifrån alla passar som föräldrar så är det väldigt bra att det finns de som är villiga att genomgå dessa utredningar och djupintervjuer och att en del av dem som gör det faktiskt blir välfungerande familjehem. 

Att du skulle veta att just ts inte skulle passa som familjehem utifrån det inlägg hen skrivit här är helt osannolikt. Helt vansinnigt att gå in i en tråd som den här med en sådan attityd som du gjorde, och dessutom så osammanhängande uttryckt. 
  • Pope Joan II
    Gameofthrones skrev 2020-06-03 05:24:05 följande:
    Har du inget annat och säga? Varför tar du åt dig? Jisses skaffa dig ett vettigare svar.

Man får tåla lite. Är du en utav dem som är låg affektiv?
    Varför kräver och förväntar du dig att andra ska tåla dina totalt opåkallade oförskämdheter när du uppenbarligen är väldigt ömtålig själv?
  • Pope Joan II
    Gameofthrones skrev 2020-06-03 10:12:02 följande:
    Jag är inte ömtålig, men vissa här ältar och jag gillar inte ältande och man är faktiskt olika från person till person. Ömtålig som du säger, känslig, skinn på näsan, det finns folk med ikke humor och med humor det finns fula människor, fina människor, det finns destruktiva människor, det finns arbetsnarkomaner, det finns kontornissar.

Låt mig ha mina åsikter och du ha dina.

Har inget mer och säga men älta på ni, sista gången jag kommenterar. Gör nu börjar det bli tjatigt. Höns i en gård.
    Det är ingen här som ältar. Det jag och andra har gjort är att bemöta dina inlägg vilka var attackerande, oförskämda, osammanhängande och saknade grund för det du tycktes vilja göra gällande. 
Svar på tråden Hjälp från er med erfarenhet!?