• Elsa891

    Arbeta med hållbarhet/miljö

    Ni som jobbar med hållbarhet/miljö på något sätt, vilken utbildning har ni? Och vad mer exakt jobbar du med?

  • Svar på tråden Arbeta med hållbarhet/miljö
  • Anonym (miljömupp)

    Jag jobbar med miljö och hållbarhet och är utbildad civilingenjör. På mitt jobb är ingenjörer ganska vanligt, men det finns också kemister, miljövetare, kulturgeografer, ekonomer, beteendevetare och kommunikatörer. En akademisk utbildning är helt klart vanligast.

    Jag jobbar personligen med transporter och miljö och tex. hjälper olika företag och räkna hur mycket deras transporter släpper ut och undersöker vad de kan göra för att minska utsläppen från transporterna.

  • Jagochdublirvi

    Jobbar inte själv med hållbarhet/miljö men har flera kollegor som gör det. De är allt ifrån biologer, kemister, ingenjörer och naturvetare som de läst på högskola/universitet till att de läst dessa ämnen på en YH-utbildning av något slag. Har även en kompis som jobbar som Hållbarhetschef på ett företag och han är ekonom, men har tack vare ?bananskal? hamnat inom först miljö och sedan även hållbarhet. Så det finns både den långa vägen att gå, precis som det finns en kortare väg.

Svar på tråden Arbeta med hållbarhet/miljö