Help! Rangordna dessa filmer/filmserier!
Jag har inte sett alla filmer i alla grupper men kände ändå att jag har en överblick:
Marvels Avengers (Avengers, Age of Ultron, Civil War, Infinity War, Endgame) (ja, Civil War är BÅDE en Cap-film och en Avengers-film)
Egen kommentar: alla filmerna har inte varit hits, men har verkligen sett fram emot att se varje film vilket är ovanligt för mig.
Disney's Revival (Bolt, Prinsessan och Grodan, Trassel, Nalle Puh 2011, Röjar-Ralf, Frost, Big Hero 6, Zootropolis, Moana, Röjar-Ralf krashar internet, Frost 2)
Egen kommentar: har bara sett trassel, röjar Ralf, frost, zootropolis och moana. Men alla förutom frost har varit väldigt bra enligt mig.
Hungerspelen (The Hunger Games, Catching Fire, Mockingjay p1-2)
Egen kommentar: har läst böckerna och tycker att filmerna verkligen har lyckats med karaktärer, känsla och handling.
Captain America (First Avenger, Winter Soldier, Civil War)
Egen kommentar: har inte läst serietidningarna så jag vet inte om filmerna är bra adaptations, men filmerna har på det stora hela varit underhållande.
Nya X-Men (First Class, Days of Future Past, Apocalypse, Dark Phoenix)
Egen kommentar: har inte läst serietidningarna men har läst och tittat på videos som beskriver att många saker har ändrats i filmerna. Michael Fassbender känns verkligen som att han är perfekt som magnito, likaså är Hugh jackman wolverine. Filmerna har väldigt inkonsekvent kvalité, vissa saker är superbra och andra är direkt tråkiga. (har inte sett sista filmen och är inte så intresserad, Jean grey är en av de mest tråkiga karaktärerna).
Hobbit-trilogin (An Unexpected journey, Desolation of Smaug, Battle of the five armies)
Egen kommentar: har inte läst boken/böckerna. Har förstått att de lagt till och ändrat onödiga saker för att förlänga en story som egentligen kunnat hållas till en film. Hade sina underhållande stunder. Martin Freeman är jättebra som bilbo och han (vågar mig inte på namnet) som gör rösten till smaug är superbra. Storyn känns ofärdig, överdriven och tråkig i sina stunder och när legolas springer på stenarna i slutstriden så var det bara att skratta. Jämfört med sagan om ringen, vilket är svårt att låta bli, så blir filmerna direkt dåliga.
Har inte sett:
Insidious (Insidious, Insidious chapter 2, Insidious chapter 3, Insidious: The last key)
Egen kommentar: har sett delar av vissa filmer men klarar inte av skräck så jag kan inte kommentera.
Maze Runner-trilogin (The Maze Runner, Scorch Trials, The Death Cure
Egen kommentar: har läst böckerna och tyckte att den första var superbra. Vill verkligen se filmerna men inte kommit mig för än, så jag har undvikit alla spoilers hittills och vet därför ingenting förutom att de inte ska vara superdåliga.