Inlägg från: extrembarnlängtan |Visa alla inlägg
  • extrembarnlängtan

Igångsättning vecka 41

Jag går in i vecka 41 på tisdag och har begärt att bli igångsatt då. Sa att jag tänker då inte gå längre än så. Så jag blir igångsatt på tisdag om bebisen inte kommer i helgen. Min BM var väldigt förstående o sa att det inte var några problem, vill jag det så får jag det. Bor på Gotland

• extrembarnlängtan

Jag går in i vecka 41 på tisdag och har begärt att bli igångsatt då. Sa att jag tänker då inte gå längre än så. Så jag blir igångsatt på tisdag om bebisen inte kommer i helgen. Min BM var väldigt förstående o sa att det inte var några problem, vill jag det så får jag det. Bor på Gotland

• extrembarnlängtan
    Sooolen skrev 2020-06-04 23:09:56 följande:

Vad sa din BM exakt? Skulle hon boka en igångsättning på tisdag hos förlossningen eller är det du som måste ringa till förlossningen? Hur går det till rent praktiskt?

När jag var i ca vecka 20 så sa jag att jag vill bli igångsatt senast i vecka 41 om jag inte har fått innan och ju närmare vi/ jag kom till BF (1/6) så pratade vi mer om det. För tre veckor sedan så gjorde vi upp en plan att har bebisen inte kommit till det sista besöket som var den 3/6 så skulle vi boka tid på förlossningen den 9/6. Så BM bokade tiden åt oss så vi ska vara på förlossningen kl. 8.00 på tisdag morgon om bebisen inte kommer i helgen. Får testa färdknäppen i helgen för vill helst inte behöva bli igångsatt:) BM frågade eller bad mig aldrig att förklara varför jag vill bli igångsatt men jag berättade ändå att jag inte vill gå längre än 1 vecka över för jag är rädd att det ska hända bebisen något och att jag är rädd för att det ska bli någon komplikation. Min BM har varit helt underbar under hela graviditeten
  • extrembarnlängtan
    Sooolen skrev 2020-06-04 23:09:56 följande:

Vad sa din BM exakt? Skulle hon boka en igångsättning på tisdag hos förlossningen eller är det du som måste ringa till förlossningen? Hur går det till rent praktiskt?

Glömde fråga, vad sa din BM idag? Får du bli igångsatt?
  • extrembarnlängtan
    Anonym (Gravid) skrev 2020-06-05 19:10:35 följande:

Nej jag menar alltså var (extrembarnlängtan) befinner sig, eftersom inte alla tillåter igångsättning :)

Bor på den fantastiska ön Gotland:)
Svar på tråden Igångsättning vecka 41