• Loea

Bim Juli 2020

Amidina skrev 2020-07-07 15:56:15 följande:

Flikar bara in att fertilt sekret inte alls behöver se ut som äggvita, utan kan rent av vara som vatten ibland (och hur sjutton ska man kunna se det lätt liksom?). :) Och hos vissa bildas inte såna mängder att det kommer ut så himla mycket, utan det håller sig mest vid livmodertappen. 

Det man kan gå efter som är lite lättare att hålla koll på är en känsla av att det är lite halkigare och glidigare än vanligt när man torkar sig efter att man kissat, eller att man känner sig fuktigare än vanligt i trosorna. :) 

Ja det har du rätt i! Tänkte främst på den klassiska hemsidan där man visar en väldigt smal bild av det hela. Dom flesta människor är bra mycket mer olika än så. Tänker att för att inte förvirra eller stressa folk så kan det ibland vara bra att hålla sig till något konkret, typ tempning om man får det att funka eller klassiska stickor :)
  • Loea
    Staus skrev 2020-07-07 16:44:43 följande:

hur gör ni med sex efter ÄL?

Vanligtvis brukar jag vara trött på liggandet efter ÄL så känner inte att det är nödvändigt att köra även efter det. Då kör vi på lust ist om man känner att man fått till det bra innan och under ÄL.
  • Loea
    barnlängtanochpcos skrev 2020-07-07 23:13:47 följande:

Problemet är att testerna kan vara missvisande när man har pcos, alltså visa falskt. Och ännu större risk för att äggen ändå inte släpper, trots LH-höjning. Därför är det bra att tempa, en temperaturökning visar att ägget troligen har släppt. Flytningarna tycker jag är svåra att tolka.

Just nu vill jag bara hitta ägglossningen så provar gärna allt!

Ja men då låter det ju som att du har en heltäckande strategi! Hoppas det går vägen denna månaden, håller tummarna :)
  • Loea
    Lillahjärtat2020 skrev 2020-07-08 09:13:49 följande:

ÄL+11, knappt några symptom. Lite ont längre ner i magen är det enda. Tempar varje morgon när jag vaknar, innan jag kliver upp ur sängen. Dock blir det lite olika tider, då jag inte vaknar samma tid varje dag. Tror ni att det kan bli missvisande då?? Tempen har iaf stigit sen ÄL, nu vill jag bara att det håller sig kvar och att mensen inte kommer :)

Låter ju lovande! Jag är på ÄL+9 nu och dagarna går såå långsamt. Har du tänkt testa innan bim?

Mitt inre typ skriker till mig att denna gången gick det. Så tog ett vanligt test imorse för att liksom förbereda mig mentalt på att det kan bli helt blankt också. Men så blev det inte det.. Men kan lika gärna vara spökstreck eller vad som men ett ljust ljust streck var där. Imorgon ska jag ta ett testa tidigt så ser vi. Vill inte ens säga något till sambon om det jag tog idag, onödigt att ge honom förhoppningar så här tidigt.
  • Loea
    barnlängtanochpcos skrev 2020-07-08 11:28:32 följande:

Tack! Imorse placerade NC (temp-appen) min ägglossning i fredags, trots inga utslag på stickan. Antingen har jag haft ett superkort utslag och missat det (vilket är fullt möjligt) eller så hittar NC bara på. Nåja, jag och mannen myste i lördags morse, så kanske har vi lyckats, kanske inte. NC påstår mens på lördag (jag har tyvärr rätt korta lutealfaser) och jag vet inte om jag ska fortsätta testa LH eller bara invänta mens. Litar inte på appen just nu, en 32-dagars cykel låter lite väl kort den här gången ...

Vad lurigt. Men bra att ni myste till det i lördags, då finns ju bra odds. Kanske lika bra att fortsätta testa? Jag brukar göra det även om jag vet att jag haft ÄL bara för att få på pappret exakt hur min cykel ser ut, vad som är normalt och inte. Tex märker jag att min nivå ligger något högre innan ÄL och efter ÄL-toppen väldigt lågt fram till mensen. Alltid bra att veta tänker jag ifall man skulle missa ÄL någon gång i framtiden, då vet jag om den varit eller inte.
  • Loea
    sommar2020regn skrev 2020-07-08 11:32:38 följande:

Mycket förvirrad här. Trodde jag hade ÄL runt 19e och skulle ha mens runt 3/7.. som fortfarande inte kommit.

Nu börjar jag undra om jag hade ÄL 27/6 ca, för kort därefter, kanske redan dagen efter började jag känna lite knäppt i tjejmagen. Kan det gå så fort? Och runt 29/6 var det verkligen molvärk.. från och med lördag förra veckan, dvs 4/7 började brösten ömma och nu är de ömma, svullna, ilar (mest i höger) och större än någonsin enligt mannen. Fortfarande molvärk men lite mindre, alternativ vant mig... men är spänt och området runt vagina känsligt ????

Har ni känt molvärk före bröstens ?tillväxt??

Tog gravtest i söndags som var neg och Gyn bad mig ta ett nytt idag, eftersom endometriet o porto inte var ?mensredo? i måndags när jag var där...

Men är på landet nu och tog inte med mig några ????

Slö men inte trött, men slö vilket är olikt mig ?duracellkaninen? ????

Dom gånger jag varit gravid och vetat att jag haft ÄL så har jag ÄL-värk upp till en vecka efter ÄL. Om jag blir gravid brukar den värken lätta något efter den veckan och sen övergå till ett molande mer i mitten långt ner på magen. Mycket möjligt att du hade ÄL 27de och att du haft ÄL - värk efter det som sen övergått till den molande ömma känslan precis ovanför venusberget? Jag hade ÄL 28-29 så ligger nära dig isf. Jag tog ett test imorse som visade svagt svagt positivt men litar inte på något sånt än.

Jag får inte svullna bröst förens efter bim någon gång, då svullnar dom upp rejält. Men däremot är jag öm på sidan av brösten mot armhålan till. Tror det är någon körtel där.
  • Loea
    sommar2020regn skrev 2020-07-08 13:17:25 följande:

Tack för svar Och grattis även om svagt test ??

Haft hormonspiral som åkte ut 8/6 o fick blödning 10/6 som var tidigare än förväntad mens. Brukar ha 23-26 dagars cykel så nu är den sen... Och även därför jag är så osäker på hur min kropp ska kännas när den är hormonfria, fick nämligen perioder m svullna ömma bröst även då men får jag periodvis strålande/ ilande känsla ????

Kan ju ha varit så att mensen kom tidigare, och dessutom var det en rejäl blödning för att vara jag, vilket gör att ÄL blir senare?! Hade 7 mm endometrie så är ingen mens på ingång även om det känns så.

Molvärken är det som jag reagerat på, i den grad att jag blev väldigt illamående när vi åkte bil en längre sträcka. Har du fortfarande den?

Ja du har körtlar i armhålan men främst för svett så det är säkert brösten som känns enda ut i armhålan ???? Mina bröst är dock jämnömma i hela bröstet. Kanske testar fredag igen?!

Ja så svårt att veta innan man hunnit känna efter några cykler! Det tar oftast några månader innan kroppen hittat sitt normalläge efter att man slutat med preventivmedel. Min kropp gick också bananas när jag gjorde det. Så svårt att säga innan kroppen vant sig lite, lurigt att tolka symptom innan dess.

För mig är molvärken olika beroende på om det är mens eller graviditet. Sitter den mer åt sidorna i äggstockarna är det mensvärk och sitter den mer mot mitten är det växtvärk pga graviditet. Så har alltid molvärk på ett eller annat sätt.

Ja testa på fredag så vet du! Spännande! :)
  • Loea
    Lillahjärtat2020 skrev 2020-07-08 14:11:35 följande:

Har tänkt att försöka hålla mig till efter bim som är den 12/6. Men vet från tidigare månad att det är svårt att hålla sig från att testa. Vill testa på måndag, får se om jag kan hålla mig :)

Men gud va kul! Tänker du ta ett nytt test imorgon eller avvaktar du några dagar? Hoppas det blir tydligare plus :)

Ja men inte dåligt att satsa på det! Skönt att veta när man testar att svaret är tillförlitligt :)

Jag testar nog redan imorgon igen fast med ett testa tidigt. Det är något med den här månaden som gör att det känns i hela kroppen typ. Känner mig väldigt gravid. Så behöver förbereda mig på att det ev kanske inte är så. Så ett negativt test skulle kunna bidra till det. Är det ett plus är det bara en bonus :) visar det ingenting gör jag som du och håller mig till efter bim om inte mensen hinner komma!
  • Loea
    sommar2020regn skrev 2020-07-08 14:36:13 följande:

Ja det kan det ju absolut göra.

Lyx (förutom ömheten) om man får såna här bröst utan preventivmedel ????

Ja precis, nu är det mer centrerat i mitten precis vid pelvis ????

När tänker du att tar nästa test? ??

Vet inte om jag ska vänta längre än fre...

Haha ja vissa har ju alltid svullna bröst mellan äl och bim, du kanske hör till dom!

Ja precis, låter väldigt likt mina gravidsymptom. Fasen vilket flyt du haft om ni blir gravida på första försöket, känns nästan otroligt men du har ju väldigt lovande symptom och någon måste det ju hända också!

Jag tar nog redan imorgon igen, ett testa tidigt tänkte jag. Jag tror att fredag kommer ge dig ett rättvisande svar. Det bör vara bim-1 och de allra allra flesta får ett korrekt svar då. Så spännande! Du får uppdatera här när du vet så vi kan se om symptomen stämde :)
  • Loea

Testade nyss. Det svaga strecket från igår stämde. Jag är gravid! Känns lite overkligt. Men också bara ett väldigt litet steg på vägen. Förra gången fick jag ett MA där fostret dog i v10. Nu är målet att ta sig förbi den veckan med ett levande foster. Så glädjen kommer nog vara sparsmakad tills dess. Är mest skönt att veta att vi inte verkar ha några svårigheter. Två av två gånger som jag hittat ÄL har vi blivit gravida så om detta blir ytterligare ett missfall kommer det vara fruktansvärt men det kommer också gå igen.

Svar på tråden Bim Juli 2020