• Loea

Bim Juli 2020

saraama skrev 2020-07-09 08:17:01 följande:

Grattis :) Hoppas lilla fröet får stanna <3

Link92 skrev 2020-07-09 11:06:16 följande:

Men grattis vad roligt!:D Är så glad för din skull! Hoppas det stannar kvar denna gång <3

Här blev ÄL-testerna aldrig positiva (hade rfsu denna gång, brukar ha babyplan så ska köpa dem till nästa gång) och FF gissar ÄL 2/7 eller 3/7, jag tror på 2/7 då det var den dagen kroppen kändes annorlunda. Vi låg helgen 27-28/6 men den 2/7 och 4/7 blev det bara avbrutna samlag. Man har ju hört att det kan gå ändå, men vill ändå inte hoppas.. Nästa BIM skulle bli på/runt vår bröllopsdag, så försöker tänka på det istället :)

Åh tack så mycket!! Hoppas verkligen det!

Link92: vad segt. Man blir så frustrerad över sånna månader när man inte får något utslag. Likadant för mig förra cykeln, inget som var tillräckligt starkt. Tror inte jag hade ÄL då. Vet inte om det berodde på att det var andra cykeln efter missfallet och att kroppen stabiliserande sig sen. Eller så fick jag så stark ÄL denna månaden pga bidrottninggelen. Har du testat det?

Skönt att ha något annat fint att fokusera på iaf! Detta kan bli så jäkla intensivt alltså..
  • Loea
    Staus skrev 2020-07-09 12:48:11 följande:

Säger som Loea, nu gäller det bara att den stannar.

Wow vad kul! Håller tummarna för oss nu!!
  • Loea

Tog även ett ÄL-test imorse bara av ren nyfikenhet. Blev ett hyfsat starkt utslag. Iaf om man jämför med nivån två dagar innan som låg på runt 0,1 och knappt synbart, vilket är normalt för mig mellan ÄL och mens.

• Loea
    sommar2020regn skrev 2020-07-09 20:31:32 följande:

Stort grattis igen även här 

Måste dock fråga dig lite mer haha. 

Brösten o molvärken då, kan det variera i intensitet från dag till dag?

Känner iof lite molvärk fortfarande nu när jag ligger ner, nästan ner i vagina alltså... men brösten ilar inte idag och är inte lika ömma, fortfarande större men inte lika mycket "bomber" haha  

Vet inte om jag vågar testa imorgon, gör jag det? Är lite orolig för att jag annars haft någon utebliven ägglossning = kroppen lite kaos och det vore så tråkigt, har nämligen blivit gravid tidigare och varit väldigt fertil. Dock oönskat då :(

Många som haft min spiral (Jaydess) verkar ha blivit gravida efter första mensen så finns ändå viss risk/chans/möjlighet :)

Tack! :)

Ja det är inte helt konstant utan känns till och från. Det är verkligen inget konstigt om kroppen behöver en cykel eller två på sig att hitta sitt normalläge, vore snarare konstigt om den inte hade behövt det. Tycker du ska ta ett test så du vet, ingen nytta att gå runt och gissa. Och är du inte det är det bara att lägga till dessa symptomen på listan över inte-gravid-symptom. Du kommer bli lite klokare för varje gång. Kan starkt rekommendera ÄL-test, då missar du inget nästa gång :)
  • Loea
    sommar2020regn skrev 2020-07-10 06:26:16 följande:

Så, via mobilen kanske går :)

Är helt klart positivt!! Vad kul! Grattis :D det är alltid lite svagare i början och kommer öka i styrka dom närmsta veckorna.
  • Loea
    sommar2020regn skrev 2020-07-10 11:20:27 följande:

Tog digitalt idag direkt ändå hihi.

Det går inte riktigt att jämföra med andra så här tidigt, kan vara jättestor skillnad om ägget fäst en dag tidigare eller senare. Men det digitala ser ju bra ut det med. Vad skönt! :)
  • Loea
    Maya86 skrev 2020-07-11 01:00:54 följande:

Hej alla och stort grattis till alla som plussat. Orkar ni berätta vilka symtom ni hade innan ni plussat???

Jag skulle generellt säga att man har så himla olika symptom människor emellan att det ofta ger en väldigt lite vad andra har. Ibland kan man hitta någon som har liknande men det vet man ju inte om man inte vet vad ens egna är. Jag får väldigt lite symptom men öm på sidan av brösten mot armhålan till, molvärk mot mitten av magen långt ned samt väldigt trött.

Mitt bästa tips är att varje dag innan mens skriva ner de symptom man har så vet man vad man kan stryka till nästa månad :)
  • Loea
    Maya86 skrev 2020-07-11 11:38:47 följande:

Hej Loea. Jag har varit gravid fem ggr och har två barn så vet att det kan vara olika från person till person och även från graviditet till graviditet men ibland är det typ lugnande på nåt sätt att höra vad andra får för symtom så det kanske något man har som man ej tänkt på tidigare.

Okej då förstår jag! Många som precis börjat försöka som frågar sånt och då kan det vara bra att vara medveten om att det inte säger så mycket som man lätt önskar i det läget. Men då har ju du koll redan :)
  • Loea
    Staus skrev 2020-07-12 17:43:56 följande:

Känslan när den säger 2-3, känns så skönt efter en misslyckad graviditet där jag aldrig kom över 1-2.

Åh vad härligt! Grattis!
  • Loea
    Lillahjärtat2020 skrev 2020-07-14 10:22:10 följande:

Bim+2 och idag tog jag två tester!!! Herregud jag kan inte tro att det är sant, jag är GRAVID :)

Åh GRATTIS! Vad kul!! <3
  • Loea
    Trio2021 skrev 2020-07-14 17:50:23 följande:

Hade så himla svårt att ta in det där svaga pluset igår, så va tvungen att ta ett digitalt idag! Nu kanske man vågar tro :D har inte berättat för sambon än, hade tänkt vänta två veckor till till vår årsdag. Men det tror jag inte att jag pallar haha!

Haha åh hade fan vart impad av din självkontroll om du lyckades vänta i två veckor!! Vad skönt att fått det bekräftat med digitalt. Tänker ta ett nytt sånt i övermorgon tänker jag och se så det ökat ordentligt :)
  • Loea
    Trio2021 skrev 2020-07-14 21:39:41 följande:

Hahaha jag blir fan impad av mig själv om jag håller ut :'D har fått hejda mig själv flera gånger bara igår och idag, så vet inte hur det ska sluta haha! Ja det är så kul att se när det ökar :D tänker nog också ta ett nytt sånt om någon vecka eller två för att se ökningen också! När har du bf? :D

Haha du får hålla oss uppdaterade! Har bf 21 mars tror jag det var. Så är i v4+1 just nu. Känns som evigheternas evighet bara tills v8 typ när man kan göra UL. Har inga symptom alls känns nästan som att jag ljuger när jag säger att jag är gravid.
  • Loea
    Trio2021 skrev 2020-07-14 23:01:50 följande:

Det ska jag absolut göra :D haha ja tiden går alltid så otroligt långsamt ibland! Ska du boka på privat klinik då, i vecka 8? :) skönt utan symptom men ändå inte! Man nojar mer utan symptom, men man kan må piss med symptom haha. Jag joppas jag klarar mig hyfsat bra denna gång, mådde lite illa med mitt första barn, mådde piss med mitt andra. Så jag hoppas på en kräkfri resa tredje gången gillt! :)

Ja jag tänker att jag får göra det om min bm inte ger mig någon tid. Helst hade man ju velat ha en tid om två veckor bara för att se så att fostret har ett hjärtslag. Men nu blir det väl till att hålla sig. Haha ja egentligen borde man vara glad att man inte behöver spy sig igenom hela semestern.
  • Loea
    Staus skrev 2020-07-15 05:25:24 följande:

Där är jag med, har lite symtom men samma som vid pms typ. Efter ett MF/MA så går jag och tänker mycket på att det kan bli galet. Men men... Man får väl se vad som sker och hoppas att det går vägen denna gång.

Eller hur. Det är som att man helst plötsligt är väldigt medveten om hur skört det är och det känns ju nästan som att oddsen är låga att det faktiskt ska bli ett barn utav det. Känna typ overkligt. Förhoppningsvis har vi haft våra missfall nu!
  • Loea
    Undrandee skrev 2020-07-15 16:36:00 följande:

Fick det här nyss. Hormonet verkar ju öka, så varför såg dom inget på VUL igår om det visar 3+ nu?? Blir mest mer orolig nu...

Läkaren du fick verkar mest ha blivit provocerad av att du var känslomässig eller så var hon bara inkompetent i sitt bemötande i allmänhet. Men hon borde informerat dig om att det inte går att se mer än det hon såg så tidigt. Hur fick du ens till ett så tidigt vul? Trodde dom med tanke på längden på din cykel att du var längre gången än du är?
  • Loea
    Undrandee skrev 2020-07-15 18:31:07 följande:

Jag ville kolla så jag inte hade utomkveds igen, därav VUL. på henne lät det mest som att detta kommer gå åt helvete. börja prata om Methatroxat spruta (som jag fick vid mitt utomkveds) och att det kan man ge mig igen... hon tjatade mest om när jag hade senaste mens så borde jag varit i v.8 nu trots jag sa flera ggr att jag har väldigt oregelbunden mens med oftast 35-40 dagar.

Ja dom tenderar haka upp sig på det där med senaste mensen vilket är helt otroligt med tanke på hur många vi är som inte har 28 dagar. Klart att det ser ut som ingenting om hon tittar efter ett 8 veckors foster. Vad trött man blir. Men försök skaka av dig det där mötet och se framåt.
  • Loea
    Undrandee skrev 2020-07-17 15:26:26 följande:

Se där, teststrecket är nu starkare än kontrollstrecket idag! Måste väl ändå båda gott för en normal graviditet?!

Håller med Staus ovan här. Det är inte mycket vi kan säga här. Men vi är ju flera som svarat dig i olika trådar men jag vet inte om du läser vad vi skriver?
  • Loea
    Anonym (Frida) skrev 2020-07-19 16:35:15 följande:

Det är egentligen för tidigt för att ta ett test.. men ser ni något?

Eftersom kvaliteten på fl blir sämre är det garanterat bättre att använda sina och partnerns ögon irl ist. Vi kan tyvärr inte se något du inte kan se.
Svar på tråden Bim Juli 2020