• Nicke00987

    Hobby/tidsfördriv i hemmet

    I dessa virustider då jag fått kortad arbetstid behöver jag en hobby eller ett tidsfördriv något jag kan göra hemma. Jag kan tyvärr inte komma på nåt själv men jag har kommit fram till följande.

    - Det ska vara nåt jag kan göra hemma inte ute, bor i lägenhet.
    - Det måste vara lätt att påbörja och lätt att lägga ifrån sig, eftersom jag har barn. Och som inte tar så mycket plats i lägenheten.
    - Jag tror inte att pussel eller nåt man ska sitta och pilla med är något för mig.
    - Det får inte ha med någon dator/mobil/tv skärm att göra.

  • Svar på tråden Hobby/tidsfördriv i hemmet
  • Anonym (Kvinna 39)

    Handarbete alla gånger! :D Antingen sticka, virka eller brodera.

  • annabellelee

    Läsa böcker!

    Måla tavlor! (eller teckna, så blir det ännu lättare att lägga undan. Man kan också rita med färgpennor/oljekritor om man vill ha färg)

    Skriva dikter (eller skriva om sitt eget liv, kanbli en slags terapi)

    Sticka vantar!

    Yoga!

    Lär dig ett nytt språk!

  • Anonym (Music music)

    Lär dig spela ett instrument.

    Baka bröd.

    Odla, blommor eller ätbart.

    Husdjur.

    Aktiehandel.

  • Nicke00987

    Jätte kul med alla svar så här långt. Det uppskattar jag.
    Korsord funderar jag lite på även om jag har provat förr och gett upp, men borde kanske ge det en chans till.

    Var faktiskt lite inne på att spela gitarr, men vet inte om man kan skaffa en elgitarr direkt så att man kan koppla till hörlurar så det inte stör familjen eller grannarna så mycket?

    Och skriva som form för terapi tycker jag också verkar lite intressant även om jag tycker det är så mycket enklare att skriva på dator eller för hand och jag hade helst inte velat använda en skärm för detta tidsfördriv.

  • Anonym (Music music)

    När du tröttnat på att lösa korsord kan du prova att konstruera egna.

Svar på tråden Hobby/tidsfördriv i hemmet