• Anonym (Ledsen)

    Partner tänder enbart på 3 kant...

    Det är så otroligt jobbigt att min partner nästan bara går igång på att ha en till tjej i vårt sexliv. Jag kan tycka tjejer är attraktiva men jag är inte det minsta bi och vill inte ha sex med tjejer.

    En annan man är absolut inget han skulle vilja ha och det vill inte jag heller. Den andra tjejen ska bara finnas med, de ska inte röra varandra utan hon ska berätta vad jag/vi ska göra.

    När jag förklarar att detta inte tänder mig alls säger han att det inte är så allvarligt menat utan bara en fantasi som han kan leva utan. Jag vill tro på det men jag kan inte eftersom han återkommer till detta i olika samtal och olika konstellationer. Jag börjar misstro att han ens älskar mig eftersom jag känner mig otillräcklig för honom. Han skulle inte bli svartsjuk om jag och nån tjej hånglar framför honom (såklart) men har inte fått nåt svar på om han skulle bli svartsjuk om jag hånglar med en man. Hur kan man vara noll svartsjuk om man älskar någon?

    Jag ser väldigt bra ut, det vet jag att han tycker, faktiskt snyggare än alla hans ex tror jag de flesta skulle anse. Så jag tror inte det är brist på attraktion till mig.

    Jag är helt galet kär i honom men det känns som att han är på väg bort nu.... Troligen pga detta och jag vet inte hur jag kommer klara det.

    Finns det något jag kan göra eller bör jag kasta in handduken och inse att det kommer ta slut och förbereda mig på depression?

    Jag vill verkligen ha honom....

  • Svar på tråden Partner tänder enbart på 3 kant...
  • Anonym (Svar på tal)

    Han känner sig inte hotad av en annan kvinna så därför är det ok om du hånglar med en, däremot kanske inte lika bekväm med en man. Svartsjuka har inte med kärlek att göra iaf.

    Du vill verkligen ha honom, men vill han verkligen ha dig...?

    Du får säga till honom en gång för alla att nu slutar han tjata om trekanter för all framtid. Förklara hur det får dig att må (dåligt på olika sätt) och att du känner dig otillräcklig när han hela tiden envisas med att vilja blanda in andra personer i ert sexliv, något väldigt många tycker är så personligt och intimt att man bara vill dela det med den man älskar och inte någon främling.

    Slutar han inte tjata vet du att han inte respekterar dig och snarare ser dig som ett medel för att nå sina sexuella mål. Då får du fundera över ditt egetvärde och vad du vill ha ut av ett förhållande.

  • älskamigmucho

    Så lätt e det väl inte... Jag gillar trekanter o har alltid varit kåt av det m jag förstår att du inte vill ha det. Har han haft det innan m andra tjejer? Många män blir kåta av att få haa två kåta tjejer samtidigt o jag tycker inte det är nåt fel att han vill o önskar det. Har du testat? Om du inte vill ha sex m en tjej behöver du inte det m är det så farligt att låta honom få uppleva det om han nu verkligen vill....eller vill du inte han sk rröra nån annab?

  • Anonym (ppp)
    älskamigmucho skrev 2020-06-06 12:05:39 följande:

    Så lätt e det väl inte... Jag gillar trekanter o har alltid varit kåt av det m jag förstår att du inte vill ha det. Har han haft det innan m andra tjejer? Många män blir kåta av att få haa två kåta tjejer samtidigt o jag tycker inte det är nåt fel att han vill o önskar det. Har du testat? Om du inte vill ha sex m en tjej behöver du inte det m är det så farligt att låta honom få uppleva det om han nu verkligen vill....eller vill du inte han sk rröra nån annab?


    Vi VET att du gillar det nu efter att du kommenterat i trådar hela dagen, om samma tema! 
  • Anonym (Ledsen)
    älskamigmucho skrev 2020-06-06 12:05:39 följande:

    Så lätt e det väl inte... Jag gillar trekanter o har alltid varit kåt av det m jag förstår att du inte vill ha det. Har han haft det innan m andra tjejer? Många män blir kåta av att få haa två kåta tjejer samtidigt o jag tycker inte det är nåt fel att han vill o önskar det. Har du testat? Om du inte vill ha sex m en tjej behöver du inte det m är det så farligt att låta honom få uppleva det om han nu verkligen vill....eller vill du inte han sk rröra nån annab?


    Nej jag vill inte se honom röra någon annan! Vilket jag tyvärr redan gjort till viss del.
  • Anonym (.)

    Att hitta en tjej som är villig att utföra hans fantasi är lite som att finna en enhörning. Vad skulle tjejen få ut av det hela, det är ju ingen trekant och du är inte bi? Det skulle sannolikt vara helt värdelöst för henne.

    Bortsett från att genomförandet med största sannolikhet inte kommer ske, så är det väl helt enkelt så att han inte är 100% monogam. Vissa kan skilja på sex och kärlek. Bara för att man inte är monogam, behöver inte det betyda att man inte kan leva i en monogam relation utan att vara otrogen.

    Säg ifrån! Att inte du vill höra mer om det. Tjatar han får du väl fråga hur han skulle känna sig om du hade sex med en annan man? För det är ju så du känner.

  • Anonym (Överlevare)

    Min exman gjorde samma sak mot mig men det handlade inte om trekant utan om bdsm, han kunde inte få upp den utan bdsm inslag och det gjorde att jag kände mig kass och han fick mig att tro det var mitt fel genom sitt prat "Det är inte dig det är fel på, det är mig, men om du bara gör si eller så"...vilket innebär att han klandrade mig, och jag var redan så nedtryckt att jag trodde honom, jag älskade ju honom (normaliseringsprocessen).

    Därför gick jag med på det, det blev bara grövre och grövre.

    Mitt wakeupcall var en misshandel framför barnen och det lede till grövre våld i sängkammaren, och jag kom på honom att titta på mycket grov våld (knivskära, piska sönder och samma kvinnor, alltså väldigt blodigt), gissar på darknet. Då insåg jag att jag måste därifrån om jag ville överleva. Idag är jag en överlevare!

    Dvs risken är stor att det bara är början av vad som krävs för att du ska tillfredsställa hans behov, glöm inte bort dina behov och dig själv!

  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (.) skrev 2020-06-06 14:31:35 följande:

    Att hitta en tjej som är villig att utföra hans fantasi är lite som att finna en enhörning. Vad skulle tjejen få ut av det hela, det är ju ingen trekant och du är inte bi? Det skulle sannolikt vara helt värdelöst för henne.

    Bortsett från att genomförandet med största sannolikhet inte kommer ske, så är det väl helt enkelt så att han inte är 100% monogam. Vissa kan skilja på sex och kärlek. Bara för att man inte är monogam, behöver inte det betyda att man inte kan leva i en monogam relation utan att vara otrogen.

    Säg ifrån! Att inte du vill höra mer om det. Tjatar han får du väl fråga hur han skulle känna sig om du hade sex med en annan man? För det är ju så du känner.


    Han har ganska många tjej "kompisar" som definitivt skulle göra det, allt för att få komma nära honom och självklart hoppas på mer. Vidrigt för min del.
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Överlevare) skrev 2020-06-06 15:21:35 följande:

    Min exman gjorde samma sak mot mig men det handlade inte om trekant utan om bdsm, han kunde inte få upp den utan bdsm inslag och det gjorde att jag kände mig kass och han fick mig att tro det var mitt fel genom sitt prat "Det är inte dig det är fel på, det är mig, men om du bara gör si eller så"...vilket innebär att han klandrade mig, och jag var redan så nedtryckt att jag trodde honom, jag älskade ju honom (normaliseringsprocessen).

    Därför gick jag med på det, det blev bara grövre och grövre.

    Mitt wakeupcall var en misshandel framför barnen och det lede till grövre våld i sängkammaren, och jag kom på honom att titta på mycket grov våld (knivskära, piska sönder och samma kvinnor, alltså väldigt blodigt), gissar på darknet. Då insåg jag att jag måste därifrån om jag ville överleva. Idag är jag en överlevare!

    Dvs risken är stor att det bara är början av vad som krävs för att du ska tillfredsställa hans behov, glöm inte bort dina behov och dig själv!


    Usch vad tråkig att höra Men bra att du klarade ditt liv och att lämna.

    Ja jag tror gränserna höjs om jag går med på "lite". Nästan lite som att jag skulle godkänna att bli våldtagen eftersom JAG har absolut ingen behållning av att "ställa upp" för att vara snäll. Kvinnorna vill verkligen det dock. Jättekonstigt tycker jag.
  • Anonym (så jävla respektlöst)

    Tvi vale!

    Att försöka pressa sin partner till sex med ett kön hen inte ens tänder på enbart för att man själv går igång på det. Låter som att han är hjärntvättad av porren, i porrens värld verkar ju  alla tjejer älska tjejsex.

    Varför kan han inte hålla den här fantasin för sig själv, i sitt eget huvud och låta bli att plåga dig med den?

    Nej, så jävla respektlöst!

  • Drexxen

    Märkligt beteende egentligen.

    Låter mer som att han vill leka av sig mer än att han tänker på dig.

    Jag och min fru har haft samtal kring detta.

    Hon har alltid uttryckt sig i termer av att "den rumpan var snygg" och "hon är vacker". Då frågade jag henne om hon vill ha tjej sex. Då sa hon nej och förklarade att hon bara tycker att det är snyggt och att hon absolut inte tänder på tjejer.

    Och därmed har jag aldrig mer frågat henne det.

    Vill hon testa det, så vet hon att hon kan bara säga till och så får vi försöka komma fram till något. Men jag frågar aldrig mer. Och jag ställde frågan efter att hon har uttryckt sig på det viset.

    Annars försöker jag få hennes tankar att bli kittlad av att få två, tre kukar samtidigt. Det går ett steg fram och ett steg bak. Det kommer säkert endast vara en fantasi som aldrig besannas. Men.. Man vet aldrig.

    Ingne av oss har varit med om 3-kanter. Vi får se.

  • Anonym (Ledsen)

    Har visat honom tråden och jag tror faktiskt att polletten trillat ner??? Vi har pratat en del och....jag hoppas han förstår nu... *cross my fingers*

    Vi hade bra sex igår iaf, BARA han och jag utan tjej närvarande mer än i hans fantasi (helt ok i så fall: -D)

    4-5 män på krogen sa att jag var väldigt vacker igår, det är lite trevligt att höra när man faktiskt fyllt 50. inte ovanligt dock sånt är jag van med, men ovanligt när jag är med min "pojkvän". Tror inte okända människor förstår att vi är ett par, han vill vara hemlig med det och då är det klart männen raggar. Han letar runt efter andra kvinnor konstant!!!!! och själv ser jag nog mest ledsen ut pga det.....

    Jag är fortfarande extremt kär, men jag kommer att gå vidare om inte vissa saker ändras. Otrohet kommer jag ALDRIG acceptera!!!!!! ALDRIG MER!!!!!!!!

    Vi har inte samma gräns där som han hade med sitt ex. Helt okej att han fick göra vad som helst utom att "stoppa in den mer än 2 cm" var deras gräns, han var typ ihop med henne eller nåt (8 år, inga barn eller nåt) men min gräns funkar inte så. Jag har frågat ett par gånger nu om han vill ha ett öppet förhållande, men han säger nej till det. Jag tror att han säger nej för att bara han ska få ligga runt, jobbigt om även jag skulle göra det. Om vi hade bestämt nåt sånt så går han från att vara min älskling till någon som inte betyder det minsta för mig så sex är helt uteslutet med just den mannen, jag kommer ligga runt med andra tills jag träffar den jag vill leva resten av mitt liv med. Vad gör jag nu?

    De senaste veckorna har jag fått så extremt mycket komplimanger så mitt självförtroende är högre nu, men det är denna man jag älskar och vill leva med.

    Vill förtydliga, detta är en man jag ÄLSKAR av hela mitt hjärta, jag är svår att "få" på det sättet... Men även jag har gränser så hur ska vi gå vidare nu? Bryta och gå på varsitt håll?

  • AnnaSthlm

    Du verkar vara kärleksberoende. Vad har hans ex med din självkänsla att göra?

    "Jag vill inte ha trekant och jag tycker att det är väldigt obehagligt när du nämner det för mig. Du får ha dessa fantasier om du vill, och jag vill be dig om att inte nämna dem för mig, någonsin- är det ok för dig?"

    Sedan lyssnar du noga på vad han svarar och agerar därefter.

  • Anonym (Kuno)

    Jg viskar fantasier i min frus öra, om att vi har en man till i sängen, att han smeker och slickar henne medan jag ligger bredvid, att hon suger mig samtidigt, att jag styr in honom i henne och slickar henne samtidigt. Och honom.

    Det här är en fantasi som jag troligen aldrig kommer att försöka genomföra, och hon är noga med att vi ska skilja på fantasi och verklighet. Hon känner sig inte hotad av mina fantasier, utan blir upphetsad av dem (eller av att jag blir så upphetsad). Även fyrkanter har jag fantiserat om, där hon ligger med mannen och jag med hans fru, alla i samma säng.

    Din man kanske verkligen vill genomföra sin fantasi, men det kan ju också vara just bara en fantasi. Och fantasier är inte farliga, allt händer inne huvudet. Eller huvudena.

  • Anonym (Ledsen)

    Jag har varit och tittat i hans nya övernattningslägenhet. Finns ingenting där ännu så han ville ha lite tips på inredning m.m. Han vill att jag ska välja ut 140 cm säng dit. En målare var där för att prata renovering och sånt.

    Jag tittade runt lite men jösses vad stressad han blev när jag öppnade kylskåpet. Där fanns endast 2 flaskor skumpa. I köksskåpen fanns endast TRE CHAMPAGNEGLAS och i badrummet fanns endast toapapper, tvål, tandkräm och en oöppnad förpackning med tre tandborstar. Så JA, han har redan planerat sin trekant ordentligt. Men inte med mig såklart.

    Kul liv man har...känner mig så ledsen, värdelös och äcklad.

  • Mierdaz

    Nämn för honom att du isåfall först och främst vill att det sker genom en par-träff.

    Sett honom mot en edge, så får du se hur han agerar. 

  • Anonym (Ledsen)

    Vi har testat hans fantasi, med en nära vän (ex) till honom och NEJ det går inte för mig, nu vet jag det. Han vill göra om detta, jag kände mig våldtagen av honom.

  • Mierdaz
    Anonym (Ledsen) skrev 2020-07-06 07:53:59 följande:

    Vi har testat hans fantasi, med en nära vän (ex) till honom och NEJ det går inte för mig, nu vet jag det. Han vill göra om detta, jag kände mig våldtagen av honom.


     


    Nu har du ändå mött hans önskemål. 

    Vill du inte testa två killar?

    Det var starkt av dig, att ställa upp, med hans EX också?

Svar på tråden Partner tänder enbart på 3 kant...