• Anonym (TS)

    Hur ska vi få män att sluta skicka ovälkomnande dickpics?

    www.aftonbladet.se/nyheter/a/g7OLB5/manga-tjejer-ofredas-med-dickpics--fa-anmaler

    "Rebecka, 22, har fått 234 dickpics från olika användare på ett år. Bilderna kommer ofta på kvällen en fredag eller en söndag. "Jag kan sitta i soffan med min dotter på kvällen och så trillar det in i telefonen. Man har nästan slutat att reagera. Det är så vanligt. Mina vänner kan få upp till tio i veckan."

    www.aftonbladet.se/nyheter/a/BRBbpG/darfor-skickar-killar-penisbilder-till-okanda

    "Kvinnor och unga tjejer som är aktiva på sociala medier och dejtingsidor drabbas ofta av så kallade dicpics. Någon okänd man kontaktar dem och skickar plötsligt en bild av sin erigerad penis."

    sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=7391329

    "Att tjejer tar emot bilder på killars kön som dom inte vill ha, är något som personal på ungdomsmottagningar i Skaraborg märker av är vanligt. Det har kommit fram genom ett frågeformulär om sexuell hälsa."

  • Svar på tråden Hur ska vi få män att sluta skicka ovälkomnande dickpics?
  • Anonym (H)
    Anonym (TS) skrev 2020-06-06 21:38:52 följande:

    Upp


    Polisanmäl alla som skickar ovälkomna kukbilder.
  • Anonym (.)

    Polisanmäla.

    För övrigt kan jag tycka att det borde vara typ bankid inloggning på dejtingsiter, så inga fejkprofiler eller anonyma personer som blir svåra för polisen att spåra kan komma undan med ett sådant skitbeteende

  • Anonym (TS)
    Anonym (.) skrev 2020-06-06 21:43:05 följande:

    Polisanmäla.

    För övrigt kan jag tycka att det borde vara typ bankid inloggning på dejtingsiter, så inga fejkprofiler eller anonyma personer som blir svåra för polisen att spåra kan komma undan med ett sådant skitbeteende


    Instämmer. Men även män som man vet vilka det är skickar ju dickpics.
  • Anonym (Kvinna 42)

    Först och främst en vettig uppfostran så inte 22-åriga killar börjar sitt vuxna liv med att tro att det är okej att skicka sånt.

    Nånstans kommer ju beteendet ifrån från början så man måste ju gå till källan helt enkelt. Om en 18-22-åring börjar skicka dickpicks så betyder ju det att det finns 50-åriga fäder som tycker att det är helt okej och nånstans i sin machokultur överför det i uppfostran. Samma 50-åriga män som för övrigt kladdar ner spelchattar med snusk till unga flickor and so on..

  • Anonym (Lisa)
    Anonym (TS) skrev 2020-06-06 21:58:28 följande:
    Instämmer. Men även män som man vet vilka det är skickar ju dickpics.
    Jag fick en bild av en kollega. När jag gick till chefen (man) så hävdade min kollega att han skickat den fel, den skulle inte till mig. Så jag skickade bilden vidare till hans fru. Det blev både skilsmässa och nytt jobb för honom. Jävla svin. Visade sig att jag inte var den enda på kontoret som han skickade till.
  • Anonym (M84)
    Anonym (Kvinna 42) skrev 2020-06-06 22:04:11 följande:

    Först och främst en vettig uppfostran så inte 22-åriga killar börjar sitt vuxna liv med att tro att det är okej att skicka sånt.

    Nånstans kommer ju beteendet ifrån från början så man måste ju gå till källan helt enkelt. Om en 18-22-åring börjar skicka dickpicks så betyder ju det att det finns 50-åriga fäder som tycker att det är helt okej och nånstans i sin machokultur överför det i uppfostran. Samma 50-åriga män som för övrigt kladdar ner spelchattar med snusk till unga flickor and so on..


    Det börjar ju sällan i den åldern. Jag jobbar på skola och vi har haft flera incidenter där killar i årskurs 7 och 8 skickat dickpics till tjejer, ibland till och med till tjejer i samma klass. Deras motivering var "Alla gör det" och "Trodde tjejer gillade det". 
  • Anonym (Inte en penis i sikte)

    Jag är 45, har haft samma man i 25 år och han har aldrig skickat en dick-pick. Ingen annan heller faktiskt.

    Är aktiv på flera olika sociala medier och ser väl hyfsad ut för min ålder.

    Undrar vad det är för anti-dick-pick signaler jag skickar ut? Kanske borde klura ut det och skriva en bok och hålla föredrag

  • Anonym (TS)
    Anonym (M84) skrev 2020-06-06 22:13:59 följande:

    Det börjar ju sällan i den åldern. Jag jobbar på skola och vi har haft flera incidenter där killar i årskurs 7 och 8 skickat dickpics till tjejer, ibland till och med till tjejer i samma klass. Deras motivering var "Alla gör det" och "Trodde tjejer gillade det". 


    Många killar och män är porrskadade. De tror att det är okej att behandla kvinnor/tjejer hur som helst, för i porrens värld målas kvinnor ut som sexobjekt. Ett hål som de kan stoppa k*ken i, inte en människa.
  • Anonym (TS)
    Anonym (Inte en penis i sikte) skrev 2020-06-06 22:17:59 följande:

    Jag är 45, har haft samma man i 25 år och han har aldrig skickat en dick-pick. Ingen annan heller faktiskt.

    Är aktiv på flera olika sociala medier och ser väl hyfsad ut för min ålder.

    Undrar vad det är för anti-dick-pick signaler jag skickar ut? Kanske borde klura ut det och skriva en bok och hålla föredrag


    Du är sällsynt. De allra flesta kvinnor och tjejer har någon gång/gånger fått välkomnande dickpics skickade till sig.
Svar på tråden Hur ska vi få män att sluta skicka ovälkomnande dickpics?