Hjälp! Jag vill inte ha mer än ett barn!
När jag var gravid trodde jag att jag skulle vilja ha barn tätt, men sedan upplevde jag en svår tid efter förlossningen och bebistiden som mycket krävande med liten avlastning då vi bodde utomlands, så då lade jag de tankarna på hyllan. Jag sa direkt att det här gör jag aldrig om. Vårt barn är nu fyra år och jag är fortfarande inte sugen, så det är inte säkert att suget kommer. Nu känns det mest att man vet vad man har men inte vad man får.
Jag är nöjd och det känns också skönt med tanken på att inte börja om utan bara fortsätta framåt. Jag tycker inte om ovisshet eller förändringar heller och får lite panik på tanken att den här bostaden vi har skulle bli för liten och att vi skulle behöva jobba mer för att ha råd med större eller få nöja oss med sämre standard eller läge än vi har nu, så det känns praktiskt med ett barn också. Känner också att jag inte haft så mycket tid för mig själv heller de här åren och har nu hittat intressen jag skulle vilja ha tid för, och då underlättar det att inte börja om med ny bebis.