Anonym (Förstår) skrev 2020-06-08 11:07:21 följande:
Min lilla är 4 månader och äter fortfarande flaska 2 ggr natt. Pappa hjälper inte till då han jobbar och fixar mycket hemma , mat å städar .vet inte om jag har rätt att klaga när jag enbart har ansvar för bebisen och tvätt. Men de tar så fruktansvärt mkt på hälsan att aldrig få sova en sammanhängande tid. När bebisen är vaken kräver den all min uppmärksamhet och vill ständigt bli underhållen.
Vill ha ett syskon för bebisens skull, men jag orkar inte ett barn till. Är även över 36 så man kan ju inte vänta så länge till heller
Hej,
Att vara ansvarig för en bebis är ju samma sak som att vara ansvarig för någon annans liv dygnet runt eftersom hen inte klarar sig själv. Att dessutom göra det med sömnbrist är inte att underskatta.
Finns det något annat sätt som ni kan växla sysslor? Kanske kan pappan ta helgerna t.ex. så att du får sova?
Vi är absolut inte facit och olika sätt passar olika familjer men vi körde pass så pappan tog fram till 2 eller 3 på natten så justerade vi passens längd så det fungerade optimalt för båda. Jag hade aldrig överlevt annars. Men jag har väldigt stort sömnbehov och fungerar väldigt dåligt utan sömn.
Låter som du känner stor press. Det är orättvist med ålderspressen som kvinnor har.