Inlägg från: Anonym (D) |Visa alla inlägg
  • Anonym (D)

Hur mycket lägger ni på present till lärarna?

0 kr. Ser inte varför man skulle ge presenter till lärarna för att de gjort sitt jobb. Det är inte så att de arbetar ideellt. Ger inga presenter till vare sig läkare, bilmekaniker eller pizzabagare heller.

• Anonym (D)
    Anonym (Lärare) skrev 2020-06-08 12:32:26 följande:

Kanske för att visa uppskattning? Jag har ett barn på fsk där pedagogerna är jättefina med barnen, helt fantastiska! En av dem går snart på mammaledighet och jag skulle så gärna vilja ge henne en liten gåva men har inte bestämt mig för vad än, antagligen ett klädesplagg till bebisen.

Men, man måste inte som sagt.

Uppskattning för att de gör ett jobb de frivilligt valt att göra? Nej.
  • Anonym (D)
    Anonym (förälder) skrev 2020-06-08 12:36:40 följande:

Jag tycker inte att man behöver ge något till lärare men förstår inte liknelsen med pizzabagare, mekaniker mm.

Lärare är någon som troligtvis arbetar med ditt barn dagligen i flera år.

Ofta men förstås inte alltid är läraren en person som betyder mer för ens barn än pizzabagare och andra man inte umgås med varje dag.

För mina barn har alla klasslärare och vissa andra lärare betytt mycket under skoltiden.

Jag tycker att alla gör som dom vill och tycker absolut inte att man ska ge dyra presenter men t ex en blomma när man går ut lågstadiet eller mellanstadiet till någon ens barn gillat (om dom gjort det) tycker jag bara är trevligt och när dottern gick ut mellanstadiet tyckte barnen själva att det var kul att ge blommor och choklad till sin lärare.

Men självklart ska allt vara frivilligt och inga stora summor.

Spelar ingen roll. Det är i sak samma sak. De gör ett jobb de själva valt och sköter det. Wow liksom. Inte. Ger inga presenter till min frisör när hon klippt mitt hår heller, trots att jag har gått hos henne flera år och vi känner varandra vid det här laget.
Svar på tråden Hur mycket lägger ni på present till lärarna?