• Anonym (Ångest och ånger)

    Har gjort något fruktansvärt..

    Jag har gjort något fruktansvärt. Jag arbetar inom hemtjänsten. Idag är jag ledig, jobbade i helgen. Jag har stulit 200 kr från en av vårdtagarna. Jag vet att det är fel, men tänkte att jag skulle låna för att sedan självklart lägga tillbaka när tillfälle ges. Men nu ångrar jag mig jättemycket. Än så länge har ingen märkt något, men det är väl bara en tidsfråga innan någon märker det...hur ska jag göra? Ja, självklart ska jag lägga tillbaks de 200 kr jag har lånat men hur gör jag det utan att det blir misstänksamt? Kan jag bli polisanmäld? Få sparken? Ja, jag har ångest så in i bomben nu och vill inte att någon ska märka något..

  • Svar på tråden Har gjort något fruktansvärt..
  • Anonym (iiii)

    självklart kan du få sparken! 

    Lägg genast tillbaka pengarna så kanske du klarar dig undan med bara förskräckelsen. 

  • Anonym (Vidriga as)

    Du är en usel människa! Stjäla av en sjuk äldre människa. Jävla as!

    Hoppas du blir påkommen ditt jävla avskum!

  • Djurvän03

    Lägg tillbaka pengarna och säg upp dig med omedelbar verkan! Såna som du ska inte jobba med äldre, eller människor öht.

  • Anonym (Uska)

    Du verkar genuint ångra dig och isåfall hoppas jag att du hinner lägga tillbaka pengarna innan det upptäcks. Vet du när du ska till just den vårdtagaren igen? Och är det en person som har väldig koll på sina saker eller ej?

    Det är ju något som brukar kunna leda till polisanmälan och avsked, men sedan beror det förmodligen på arbetsgivaren och vårdtagaren också, att du känner sådan ånger kanske kan förmildra.

  • Anonym (Ångest och ånger)
    Anonym (Uska) skrev 2020-06-08 12:39:04 följande:

    Du verkar genuint ångra dig och isåfall hoppas jag att du hinner lägga tillbaka pengarna innan det upptäcks. Vet du när du ska till just den vårdtagaren igen? Och är det en person som har väldig koll på sina saker eller ej?

    Det är ju något som brukar kunna leda till polisanmälan och avsked, men sedan beror det förmodligen på arbetsgivaren och vårdtagaren också, att du känner sådan ånger kanske kan förmildra.


    Nej denna vårdtagare har inte koll på sina saker och dessvärre utnyttjade jag detta. Inte dement men problem med minnet och ha koll på saker. Svinigt gjort av mig jag vet. Men sådan ånger och ångest jag känner nu har jag aldrig känt innan. Kommer aldrig göra något liknande igen.
  • CitronTulo

    Lån kan man bara kalla det om den man "lånar av" vet om det..
    Detta är stöld och inget annat, oavsett vad du kallar det!

    Lägg tillbaka pengarna och säg upp dig med omedelbar verkan innan du blir sugen på att "låna" något mer av en gammal människa som är så illa tvungen att släppa in dig i sitt hem för att den behöver din hjälp!!

    Så fruktansvärt lågt så att jag saknar ord!

  • Anonym (Äquel)
    CitronTulo skrev 2020-06-08 12:44:45 följande:

    Lån kan man bara kalla det om den man "lånar av" vet om det..

    Detta är stöld och inget annat, oavsett vad du kallar det!

    Lägg tillbaka pengarna och säg upp dig med omedelbar verkan innan du blir sugen på att "låna" något mer av en gammal människa som är så illa tvungen att släppa in dig i sitt hem för att den behöver din hjälp!!

    Så fruktansvärt lågt så att jag saknar ord!


    Exakt det där var inget jävla ?lån? utan ren och skär stöld. Men såklart låter det finare och bättre att säga att man bara skulle ?låna? lite. Tror inte TS alls var ute efter att ?låna? i ärlighetens namn.
  • Anonym (Ångest och ånger)
    Anonym (Äquel) skrev 2020-06-08 12:46:58 följande:
    Exakt det där var inget jävla ?lån? utan ren och skär stöld. Men såklart låter det finare och bättre att säga att man bara skulle ?låna? lite. Tror inte TS alls var ute efter att ?låna? i ärlighetens namn.
    Och vad fan vet du om det?? Ja, jag skulle LÅNA dessa pengar för att snabbt betala tillbaks. Men så ångrade jag mig direkt efter jag tog pengarna och kände mig så dum som gjorde så. Men avsikten är att jag ska lägga tillbaka pengarna men utan att bli påkommen. Tack å hej.
  • Anonym (D)
    Anonym (Ångest och ånger) skrev 2020-06-08 12:48:58 följande:

    Och vad fan vet du om det?? Ja, jag skulle LÅNA dessa pengar för att snabbt betala tillbaks. Men så ångrade jag mig direkt efter jag tog pengarna och kände mig så dum som gjorde så. Men avsikten är att jag ska lägga tillbaka pengarna men utan att bli påkommen. Tack å hej.


    Man kan inte låna något om inte ägaren vet om det. Tar man något från någon utan lov så är det stöld. Punkt. Ja, du kommer bli sparkad samt polisanmäld om detta kommer fram. Lämna tillbaka pengarna så fort som möjligt och skärp till dig.
Svar på tråden Har gjort något fruktansvärt..