• Spegelbilden

Vi som är gravida men orolig för missfall

Hej, tänker att det säkerligen finns fler som oroar sig och vill prata av sig.

Jag har en dotter på 4 år som kom till ?utan problem?. Nu har vi i ungefär 1 års tid försökt få ett syskon. Detta har resulterat i 3 missfall. Nu är jag gravid igen och är väldigt orolig för missfall. Vid de tidigare missfallen har jag knappt haft några gravidsymptom men den här gången har jag haft uppsvullen mage, illamående och onda bröst.

Dock har magen nu inte varit uppsvälld på flera dagar utan känns väldigt platt och i morse när jag vaknade så har jag inte alls lika ont i brösten som tidigare. Nu är jag således väldigt orolig att jag kommer få ett fjärde missfall.

Någon här som också är orolig och vill älta symptom?

• Svar på tråden Vi som är gravida men orolig för missfall
  • Linniiis
    NiMi12 skrev 2020-06-11 12:15:34 följande:

Tyvärr fanns det inget foster och inga hjärtslag. Så mf bekräftat.

Så fruktansvärt! Jag beklagar verkligen och förstår vad du går igenom just nu.

Har det hänt dig förut?

Ta hand om dig så mycket det bara går nu. Unna dig att gråta eller lyxa till det med något som gör dig gott.

Kram!
  • Spegelbilden
    NiMi12 skrev 2020-06-11 12:15:34 följande:

Tyvärr fanns det inget foster och inga hjärtslag. Så mf bekräftat.

Lider verkligen med dig! Vet precis hur du känner <3 men skönt för dig att veta iaf så slipper du fundera.
  • NiMi12
    Linniiis skrev 2020-06-11 12:53:37 följande:

Så fruktansvärt! Jag beklagar verkligen och förstår vad du går igenom just nu.

Har det hänt dig förut?

Ta hand om dig så mycket det bara går nu. Unna dig att gråta eller lyxa till det med något som gör dig gott.

Kram!

Det är mitt andra mf. Fick mitt första i juni 18 och sen gravid i augusti 18. Nu var vårt andra försök att bli gravida igen.

Pussar mycket på sonen och ska unna mig lite gott ikväll. Det tar ett tag att smälta detta. Kram!
  • NiMi12
    Spegelbilden skrev 2020-06-11 13:01:30 följande:

Lider verkligen med dig! Vet precis hur du känner <3 men skönt för dig att veta iaf så slipper du fundera.

Ja det är faktiskt väldigt skönt att veta. Har oroat mig konstant sen i måndags när blödningen började. Nu slipper jag iaf fundera på om det är något eller inte.
  • Spegelbilden
    NiMi12 skrev 2020-06-11 13:45:41 följande:

Det är mitt andra mf. Fick mitt första i juni 18 och sen gravid i augusti 18. Nu var vårt andra försök att bli gravida igen.

Pussar mycket på sonen och ska unna mig lite gott ikväll. Det tar ett tag att smälta detta. Kram!

Att redan ha ett barn är något som verkligen hjälpt mig när jag fått missfall. Då tröstar jag mig med att det hade ju kunnat vara värre och om jag inte lyckas så har jag ju iaf ett barn.

Idag är en sån dag när jag är helt övertygad om att jag har fått ett ma. Mina bröst har successivt börjat göra mindre och mindre ont och nu gör de inte ont alls. Ett tydligt tecken på ma. Har ju varit illamående men funderar nu mer om det är placebo och att jag mår sämre än vad jag vanligtvis hade gjort eftersom att jag knappt lyft mig ur soffan den senaste veckan. Ush för denna ovisshet!
  • NiMi12
    Spegelbilden skrev 2020-06-13 15:24:57 följande:

Att redan ha ett barn är något som verkligen hjälpt mig när jag fått missfall. Då tröstar jag mig med att det hade ju kunnat vara värre och om jag inte lyckas så har jag ju iaf ett barn.

Idag är en sån dag när jag är helt övertygad om att jag har fått ett ma. Mina bröst har successivt börjat göra mindre och mindre ont och nu gör de inte ont alls. Ett tydligt tecken på ma. Har ju varit illamående men funderar nu mer om det är placebo och att jag mår sämre än vad jag vanligtvis hade gjort eftersom att jag knappt lyft mig ur soffan den senaste veckan. Ush för denna ovisshet!

Det tröstar väldigt mycket. Känner inte samma press som innan första barnet. Det kommer ett till om det är meningen. Men den här gången var det inte vår tur
  • Spegelbilden

I morse spydde jag. Yay! Det måste betyda att det inte är ett ma och att jag inte mår placebo-dåligt. Måtte det gå hela vägen den här gången!

• Spegelbilden

I morse spydde jag. Yay! Det måste betyda att det inte är ett ma och att jag inte mår placebo-dåligt. Måtte det gå hela vägen den här gången!

• Linniiis

Igår började jag blöda och blev såklart livrädd! Det droppade ner i toan vid två besök, men sedan så slutade det tvärt. Fick i samma veva ont i ryggen, så var helt säker på att nu är det kört!

Imorse vaknade jag med ont i ryggen, men nu kände jag att det var träningsvärk. Styrketränade och cyklade långt igår, så tänker att kanske något av det retat slemhinnor eller livmoderhals. Idag kommer nämligen inget mer blod och jag har på morgonen gjort mitt VUL som visade ett litet kryp med tickande hjärta och exakta mått för 7+0 som jag går in i idag <3

• NiMi12
    Linniiis skrev 2020-06-15 11:11:26 följande:

Igår började jag blöda och blev såklart livrädd! Det droppade ner i toan vid två besök, men sedan så slutade det tvärt. Fick i samma veva ont i ryggen, så var helt säker på att nu är det kört!

Imorse vaknade jag med ont i ryggen, men nu kände jag att det var träningsvärk. Styrketränade och cyklade långt igår, så tänker att kanske något av det retat slemhinnor eller livmoderhals. Idag kommer nämligen inget mer blod och jag har på morgonen gjort mitt VUL som visade ett litet kryp med tickande hjärta och exakta mått för 7+0 som jag går in i idag <3

Grattis va härligt :)
Svar på tråden Vi som är gravida men orolig för missfall