Linniiis skrev 2020-06-10 10:59:35 följande:
Innan jag fick mina mf och ma så var jag rätt positiv inställd av mig, eller kanske lite naiv som tänkte att det aldrig skulle hände mig. Nu är synsättet lite mer cyniskt tyvärr. Och det stör mig! Vill hellre gå runt och vara positiv, blåögd och slippa oroa mig :)
Precis så där med brösten känner jag också, men vaknade inatt av att det ömmade när jag vände mig och så bli en överlycklig haha. Sen vaknar man igen och funderar på samma visa igen..
Men det låter ju positivt med illamående! Var du det i din förra graviditet?
Knäpp som man är och kontrollbehovet spökar, så har jag testat mitt hcg. Gick från 12000-26000 från fre-mån. Men vettefan om det lugnade mig.
Nåväl, om 5 dagar får jag ju svaret om det lever något litet där inne :)
Vet inte om jag ska göra nipt, kör nog bara på kub som ingår i min region.
Precis samma här! Första graviditeten så tänkte jag knappt på att det kunde bli ett missfall men nu är det ju det enda man kan tänka på.
Samma med brösten också. Varje gång jag vaknar på natten så måste jag klämma lite på brösten för att känna om det gör ont eller inte. Känner mig ju helt irrationell när jag skriver detta men efter tre mf kanske man inte är så rationell längre.
I den graviditet som gick bra så mådde jag illa, i de som blivit missfall har jag inte blivit illamående. Så tänker att det är ett gott tecken, men blir ju direkt orolig nu när jag inte är så illamående och tänker direkt att det kanske är för att det är ett mf.
Åh, hur testar man detta? Jag har tagit några gravtest som är positiva men det behöver ju inte säga så mycket för är det ett ma och kroppen inte fattat det så tänker jag att testet kanske ändå visar positivt.
Skönt att få svar om 5 dagar! Vi gör nipt eftersom jag haft så många mf så tänker jag att det kanske var något fel på fostren och då kanske det ökar på risken att det är samma nu även om det går bra den här gången. Det är också värt att slippa all oro och jag är inte beredd att ha ett barn med speciella behov och väljer då minska risken för att få ett sådant barn genom att göra nipt.