Vill slippa min tjocka mage fort!
Är mindre och spring mer.
Om det tog dig 2 år sist så gjorde du inte det iaf
Är mindre och spring mer.
Om det tog dig 2 år sist så gjorde du inte det iaf
Herregud. Alltså mitt normal-BMI ligger på 20,5 så jag är ingen wienerbrödssnaskande soffpotatis som här antyds av olika skribenter... Skulle aldrig falla mig in att dricka läsk. Och jag styrketränar normalt men tycker att det har varit svårt med just magen, lyckas väl inte aktivera inre magmuskler antar jag, och har inte vågat köra fullt ös på de yttre när man inte riktigt känner att man får kontakt med kärnan och vet att det inte blev bra med magen på så länge sist.
Tack för mer verklighetsförankrade tips om bra appar etc - ska genast kika!
Men vad är det som du inte förstår? Att äta mindre skulle ju vara rätt svar om jag ville bränna fett och gå ner i vikt, men det vill/behöver jag inte för jag är redan smal - jag behöver få fastare magmuskler efter att de har tänjts ut av två bebisar.
Du pratar om evidens; tror du inte redan att jag har provat att gå ner i vikt och springa? Det gav inte det resultat jag ville ha gällande magen sist. Jag skrev ju det redan i trådstarten, att jag förstås kan gå ner i vikt ännu mer, men att det inte påverkar magen tillräckligt - så jag har inte ändrat någon frågeställning.
Du kan uppenbarligen inte så mycket om träning. Isf skulle du veta att att banta inte är lösningen på alla problem, huden behöver tid som någon skriver, och när man har varit gravid så är de inre magmusklerna uttänjda, så det som funkar i vanliga fall (typ löpning, som fö aldrig har gjort mycket för mina magmuskler just, trots distanser på 10k+) kanske inte ger de resultat man vill. Men det gör inget, för flera andra personer i tråden var smarta nog att förstå frågan, och har gett bra tips.
Men vad är det som du inte förstår? Att äta mindre skulle ju vara rätt svar om jag ville bränna fett och gå ner i vikt, men det vill/behöver jag inte för jag är redan smal - jag behöver få fastare magmuskler efter att de har tänjts ut av två bebisar.
Du pratar om evidens; tror du inte redan att jag har provat att gå ner i vikt och springa? Det gav inte det resultat jag ville ha gällande magen sist. Jag skrev ju det redan i trådstarten, att jag förstås kan gå ner i vikt ännu mer, men att det inte påverkar magen tillräckligt - så jag har inte ändrat någon frågeställning.
Du kan uppenbarligen inte så mycket om träning. Isf skulle du veta att att banta inte är lösningen på alla problem, huden behöver tid som någon skriver, och när man har varit gravid så är de inre magmusklerna uttänjda, så det som funkar i vanliga fall (typ löpning, som fö aldrig har gjort mycket för mina magmuskler just, trots distanser på 10k+) kanske inte ger de resultat man vill. Men det gör inget, för flera andra personer i tråden var smarta nog att förstå frågan, och har gett bra tips.
Jag förstår ärligt talat inte vad du skriver? Jag ber om tips på bra övningar för jag tycker tex inte att löpning och eller bantning hjälper min mage att se ut som jag vill inom rimliga tidsramar och vill helst inte behöva träna som en elitlöpare för att få normal mage igen. Är det det du föreslår?
Jag förstår särskilt inte vad du vill ha sagt med sista stycket om att ?ovan citat borde vara bus enkla att förstå, vad är felen med dom? (etc, sic).
BMI är inte skitsubjektivt, finns få megafetton med BMI på 20 iaf.
Tack för hjälpen!