• Xlr8

Vill slippa min tjocka mage fort!

Är mindre och spring mer.

Om det tog dig 2 år sist så gjorde du inte det iaf

• Xlr8
    Anonym (Tjock mage) skrev 2020-06-10 08:31:21 följande:

Herregud. Alltså mitt normal-BMI ligger på 20,5 så jag är ingen wienerbrödssnaskande soffpotatis som här antyds av olika skribenter... Skulle aldrig falla mig in att dricka läsk. Och jag styrketränar normalt men tycker att det har varit svårt med just magen, lyckas väl inte aktivera inre magmuskler antar jag, och har inte vågat köra fullt ös på de yttre när man inte riktigt känner att man får kontakt med kärnan och vet att det inte blev bra med magen på så länge sist.

Tack för mer verklighetsförankrade tips om bra appar etc - ska genast kika!

Mer verklighetsförankrade tips än så går inte att få....

Ät mindre eller spring mer är vad som gäller.

Om något försöker du dig på saker som inte är evidensbaserat för att vara diplomatisk.

Vet att jag talar för döva öron då du bara vill höra saker som linjerar med din teorier. Därför kommer du misslyckas, tills dess att du inser det.

Att ändra frågeställningen tills det passar resultatet man redan bestämt sig för, är smidigt och lätt men hela poängen är då sen länge borta.
  • Xlr8
    Anonym (Tjock mage) skrev 2020-06-22 08:15:46 följande:

Men vad är det som du inte förstår? Att äta mindre skulle ju vara rätt svar om jag ville bränna fett och gå ner i vikt, men det vill/behöver jag inte för jag är redan smal - jag behöver få fastare magmuskler efter att de har tänjts ut av två bebisar.

Du pratar om evidens; tror du inte redan att jag har provat att gå ner i vikt och springa? Det gav inte det resultat jag ville ha gällande magen sist. Jag skrev ju det redan i trådstarten, att jag förstås kan gå ner i vikt ännu mer, men att det inte påverkar magen tillräckligt - så jag har inte ändrat någon frågeställning.

Du kan uppenbarligen inte så mycket om träning. Isf skulle du veta att att banta inte är lösningen på alla problem, huden behöver tid som någon skriver, och när man har varit gravid så är de inre magmusklerna uttänjda, så det som funkar i vanliga fall (typ löpning, som fö aldrig har gjort mycket för mina magmuskler just, trots distanser på 10k+) kanske inte ger de resultat man vill. Men det gör inget, för flera andra personer i tråden var smarta nog att förstå frågan, och har gett bra tips.

I så fall har du beskrivit dåligt om det endast gäller huden som inte vill gå tillbaka fullt ut.

Jo du har nämnt att du är smal men det är en subjektiv bedömning och vad du anser är smal kanske inte är smal nog att bli av med slapp mage. Var kanske inte super tydlig angående frågeställning. Vid forskning har du något som heter frågeställningen, har man redan bestämt sig för resultatet måste man ändra frågeställningen för att matcha resultatet. Då du redan verkar ha bestämt dig för resultatet är det bara en variabel att justera.

Har du någonsin sett en seriös fet långdistans löpare?

Jag är rätt säker på att jag har fler sm medaljer både i antal och i fler idrotter än vad du har. För att inte nämna min presentationer bland världens eliten. Du å andra sidan verkar missa ett och annat kunskapsmässigt.

Låt mig citera

"jag behöver få fastare magmuskler"

"jag styrketränar normalt"

"lyckas väl inte aktivera inre magmuskler antar jag"

"Alltså mitt normal-BMI ligger på 20,5"

"de yttre när man inte riktigt känner att man får kontakt med kärnan "

Ovan citat borde vara bus enkla att förstå, vad felen är med dom om du ens besitter en bråkdel av min kunskap.
  • Xlr8
    Anonym (Tjock mage) skrev 2020-06-22 08:15:46 följande:

Men vad är det som du inte förstår? Att äta mindre skulle ju vara rätt svar om jag ville bränna fett och gå ner i vikt, men det vill/behöver jag inte för jag är redan smal - jag behöver få fastare magmuskler efter att de har tänjts ut av två bebisar.

Du pratar om evidens; tror du inte redan att jag har provat att gå ner i vikt och springa? Det gav inte det resultat jag ville ha gällande magen sist. Jag skrev ju det redan i trådstarten, att jag förstås kan gå ner i vikt ännu mer, men att det inte påverkar magen tillräckligt - så jag har inte ändrat någon frågeställning.

Du kan uppenbarligen inte så mycket om träning. Isf skulle du veta att att banta inte är lösningen på alla problem, huden behöver tid som någon skriver, och när man har varit gravid så är de inre magmusklerna uttänjda, så det som funkar i vanliga fall (typ löpning, som fö aldrig har gjort mycket för mina magmuskler just, trots distanser på 10k+) kanske inte ger de resultat man vill. Men det gör inget, för flera andra personer i tråden var smarta nog att förstå frågan, och har gett bra tips.

I så fall har du beskrivit dåligt om det endast gäller huden som inte vill gå tillbaka fullt ut.

Jo du har nämnt att du är smal men det är en subjektiv bedömning och vad du anser är smal kanske inte är smal nog att bli av med slapp mage. Var kanske inte super tydlig angående frågeställning. Vid forskning har du något som heter frågeställningen, har man redan bestämt sig för resultatet måste man ändra frågeställningen för att matcha resultatet. Då du redan verkar ha bestämt dig för resultatet är det bara en variabel att justera.

Har du någonsin sett en seriös fet långdistans löpare?

Jag är rätt säker på att jag har fler sm medaljer både i antal och i fler idrotter än vad du har. För att inte nämna min presentationer bland världens eliten. Du å andra sidan verkar missa ett och annat kunskapsmässigt.

Låt mig citera

"jag behöver få fastare magmuskler"

"jag styrketränar normalt"

"lyckas väl inte aktivera inre magmuskler antar jag"

"Alltså mitt normal-BMI ligger på 20,5"

"de yttre när man inte riktigt känner att man får kontakt med kärnan "

Ovan citat borde vara bus enkla att förstå, vad felen är med dom om du ens besitter en bråkdel av min kunskap.
  • Xlr8
    Anonym (Tjock mage) skrev 2020-06-22 20:12:27 följande:

Jag förstår ärligt talat inte vad du skriver? Jag ber om tips på bra övningar för jag tycker tex inte att löpning och eller bantning hjälper min mage att se ut som jag vill inom rimliga tidsramar och vill helst inte behöva träna som en elitlöpare för att få normal mage igen. Är det det du föreslår?

Jag förstår särskilt inte vad du vill ha sagt med sista stycket om att ?ovan citat borde vara bus enkla att förstå, vad är felen med dom? (etc, sic).

BMI är inte skitsubjektivt, finns få megafetton med BMI på 20 iaf.

Tack för hjälpen!

Bmi är inte subjektivt men ett värdelöst värde.

För några år sen hade jag ett bmi på 39. Vilket klassas som fetma... men jag hade en kroppsfett nivå på under 5%.

Förstår du problemet med bmi?

Du vill få större magmuskler stämmer det?

Om så är fallet så är min fråga. Du nämner fastare magmuskler, vill du bygga styrka eller massa (Bruce Lee eller body builder) det är dom 2 typerna av muskler att välja på. Jag föredrar styrka och då är kroppen din viktigaste träningsredskap och inga vikter.

2 barn och kanske inte om tid då kan det vara knöligt med att ta sig till gymmet.

Är det massa du söker är det tunga vikter få rep som gäller, gärna med en del tillskott typ protein mm.
Svar på tråden Vill slippa min tjocka mage fort!