• Anonym (Tjock mage)

Vill slippa min tjocka mage fort!

Har nyss fått barn och har nu stor mjuk tråkig mage. Hur blir jag fortast av med den? Är inte tjock i övrigt och kan lätt gå ner lite i vikt men den slappa magen är ju kvar ändå. Sist jag fick barn tog det mig nästan två år innan magen var hyfsad - det måste gå att snabba på på något vis? Någon som har bra tips?

• Svar på tråden Vill slippa min tjocka mage fort!
  • Anonym (Hanna)

Tyvärr inga snabba lösningar. Men mitt råd är att köra styrketräning, bästa sätter för att tajta till kroppen och bränna fett.

• MeandHim

Det går tyvärr inte att punkförbränna. Skippa mat som gör den uppblåst som lök, pasta mjöl osv. Sen är det bara att börja träna, så fort du får så ta tag och gör magövningar varje dag. Perfekt att göra hemma :)

• Xlr8

Är mindre och spring mer.

Om det tog dig 2 år sist så gjorde du inte det iaf

• Anonym (A)

Jobba med att stärka core-muskelaturen i lugnt tempo först. Du kan t.ex. ladda ner appen "Mammamage".

När du läkt ihop ordentligt kan du gradvis fortsätta att jobba med coremuskulaturen.

Uttänjd hud kan behöva tid, men muskelaturen kan du få stark inom några månader om magmusklerna går ihop som de ska.

• SB93

Styrketräning, bra kost och prostrolane inner B , fettreducerande injektioner. Har gjort så vet att det funkar :)

• Öland 4ever

Förbruka mer energi än vad du tillför kroppen är en bra början. För övrigt, slopa all skitmat som ALL GODIS, LÄSK, FETT och SOCKER och satsa mer på grönsaker. Knapra på en morot är bra mycket nyttigare och minskar ditt magomfång än att trycka i sig feta wienerbröd och bakelser. Dessutom bra mycket bättre för hjärta och kärl. 

Lycka till!

Ska även tillägga att jag ALDRIG HAR SATT MIN FOT PÅ ETT GYM! Men jag vandrar 1 mil varje dag i MYCKET RASK TAKT!

Bor man på Öland så varför inte Öland 4ever (www.oland4ever.com)
  • Anonym (Tjock mage)
    Xlr8 skrev 2020-06-09 21:01:37 följande:

Är mindre och spring mer.

Om det tog dig 2 år sist så gjorde du inte det iaf

Herregud. Alltså mitt normal-BMI ligger på 20,5 så jag är ingen wienerbrödssnaskande soffpotatis som här antyds av olika skribenter... Skulle aldrig falla mig in att dricka läsk. Och jag styrketränar normalt men tycker att det har varit svårt med just magen, lyckas väl inte aktivera inre magmuskler antar jag, och har inte vågat köra fullt ös på de yttre när man inte riktigt känner att man får kontakt med kärnan och vet att det inte blev bra med magen på så länge sist.

Tack för mer verklighetsförankrade tips om bra appar etc - ska genast kika!
  • Öland 4ever
    Anonym (Tjock mage) skrev 2020-06-10 08:31:21 följande:
    Herregud. Alltså mitt normal-BMI ligger på 20,5 så jag är ingen wienerbrödssnaskande soffpotatis som här antyds av olika skribenter... Skulle aldrig falla mig in att dricka läsk. Och jag styrketränar normalt men tycker att det har varit svårt med just magen, lyckas väl inte aktivera inre magmuskler antar jag, och har inte vågat köra fullt ös på de yttre när man inte riktigt känner att man får kontakt med kärnan och vet att det inte blev bra med magen på så länge sist.

Tack för mer verklighetsförankrade tips om bra appar etc - ska genast kika!
    Hade du i ditt inledande inlägg som TS redan från börjat redogjort för din livsföring inkl kostintag samt ägnat 1 minut och tagit en bild på din mage (och självklart redigerat bort ansikte och intima delar) så hade du i vart fall sluppit läsa mitt tidigare inlägg.
    Bor man på Öland så varför inte Öland 4ever (www.oland4ever.com)
  • Bjoer

Generellt, som andra säger, gör av med mer energi än du stoppar i dig. För att få en fast mage med magrutor krävs ofta väldigt låga underhudsfettnivåer. Det är helt enkelt svårt att ha magrutor, speciellt för kvinnor som tenderar att ha mer underhudsfett än män. Så lägg målet på en lagom nivå och sen tänk på vad du äter och motionera mer än du gör. Vardagsmotion är bra. Cykla till jobb, gå i trapport etc. Jag skulle vara en fettboll utan vardagsmotion. :D

Svar på tråden Vill slippa min tjocka mage fort!