Inlägg från: Anonym (A_nonym) |Visa alla inlägg
  • Anonym (A_nonym)

Hon vägrar göra abort (ej viabelt foster)

Har genomgått abort eftersom fostret inte skulle klara sig. Det är det vidigraste jag någonsin varit med om.

Ens naturliga instikt är ju att skydda sitt barn, så det är väldigt svårt att gå emot den instinkten. Ha tålamod med henne. Pressa henne inte. Hon måste besluta detta själv.

• Anonym (A_nonym)

Jag tycker att hennes man ska försöka få henne att gå och prata med en kurator. Jag hade jättestor nytta av kuratorn som jag fick prata med när jag drabbades av detta.

Om du och hennes man vill hjälpa henne tror jag det är den vägen ni ska gå, istället för att försöka övertyga henne att göra abort.

Jag tror att man kan vägra ta in att barnet inte kommer att klara sig. Som jag sa, det går emot ens naturliga instikter att göra abort i detta fall. Trots att jag med mitt förstånd visste att barnet inte skulle klara sig, hade jag också ologiska fantasier om att rymma, så att läkarna inte skulle kunna ta det. Samt skamklänslor för att jag inte kunde skydda mitt barn.

Oavsett beslut så är det en mycket svår situation hon är i. Så som sagt, försök få henne att prata med någon.

Svar på tråden Hon vägrar göra abort (ej viabelt foster)