Inlägg från: Anonym (Ida) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ida)

Hon vägrar göra abort (ej viabelt foster)

Anonym (Förtvivlad mormor) skrev 2020-06-26 11:00:54 följande:

Hej, tack för ditt svar!

Du har helt rätt i det du säger (och alla andra som skrivit samma sak, kan inte citera och svara alla!).

Jag pratade länge med min dotter, och hon sade precis det som några här har sagt, att hon ville få en chans att möta och se sitt barn, få hålla det åtminstone i en liten stund. Hon har nu bestämt sig för att inte genomgå abort, och jag, hennes man och resten av familjen stöttar henne till 100% i det.

Jag och min man kommer, tillsammans med hennes mans föräldrar, att vara med vid förlossningen (självklart inte under själva födseln!) så att vi också får en chans att träffa vårt älskade barnbarn. Det kommer att bli tungt och jobbigt, men jag tänker att det också kommer vara en bra stund för oss alla, att få ta avsked.

Jag ser att du kallar dig "änglammam", så jag förstår att du också har förlorat ett barn. Jag beklagar det verkligen, det är hemskt! Tack för ditt fina svar, och jag beklagar det du gått igenom.

Det var lite så där jag tänkte gällande min dotter, att hon inte skulle bli för fäst vid barnet. Som mamma ville jag skydda henne från sorgen och smärtan hon kommer uppleva, men jag inser att jag inte kan det. Hon är inte min lilla unge längre och måste få fatta sina egna beslut även om hon kommer bli sårad.

Nu har de som sagt beslutat sig för att gravditeten ska fulföljas, och som sagt, jag och min man och dotterns svärföräldrar ska vara där när barnet föds, så att vi också får ta farväl.

Men känns det inte ännu mer sorgligt att barnet ska födas bara för att dö? Jag förstår att det är ett enormt smärtsamt hur man än gör och skulle inte vilja ställas inför alla beslut. Men för barnet känns det väl mer lindrigt att graviditeten avslutas o livmodern än att tvingas födas för att sedan dö?
Svar på tråden Hon vägrar göra abort (ej viabelt foster)