• terfje

Hon vägrar göra abort (ej viabelt foster)

Hej!
    Jag har  själv stått inför det valet att göra sen abort eller fortsätta graviditeten. För vår pojk fanns en överlevnads chans dock.  Han hade ett diafragmabråck och fick en 66 % chans till överlevnad. Han överlevde sina operationer men sedan togs hans liv utav en blodförgiftning.
    Vårt val enkelt för oss att fortsätta graviditeten, men det beror nog på+ att det fanns fortfarande en chans till överlevnad och ett bra liv. Nu har vi fått en liten tjej som också fick en tuff start främst för att det var något fel på mig så att hon inte växte som hon skulle i magen utöver det små hål i hjärtat där det ena kommer behöva opereras.

Stötta din dotter i hennes beslut. Nu kände jag och min sambo samma sak att fortsätta den förra graviditeten och vi skulle göra samma val igen om vi skulle ställas inför det valet. 
    Hon känner i sitt hjärta att hon vill detta trots att det kommer bli fruktansvärt tungt och det enda ni kan göra är att finnas där.
    Tror att det finns visst hopp kvar i henne men också det faktum att det varit svårt för dem att bli gravida.

Efter vår sons död fick jag ännu ett utomkvedes och vart tvungen att genomgå ivf för att överhuvudtaget få vår Matilda.

Svar på tråden Hon vägrar göra abort (ej viabelt foster)