• Anonym (Hold my beer)
    Sat 1 May 2021 08:09
    2352 visningar
    19 svar
    19
    2352

    Hitta en bra man?

    Aishiiis skrev 2020-06-11 01:34:25 följande:

    Hej,

    Är en tjej på 29 år. Fyller 30 mot hösten. Har varit singel ett bra tag då jag satsat på min karriär samt att bygga upp mig själv.

    Nu är det så att jag har ett "problem". Jag känner mig redo för att hitta en bra man och bilda familj. Men jag vet inte hur bara...

    Dels känns det så meningslöst att dejta då man ska lära känna någon ny, vilket troligtvis inte kommer resultera i något...

    Men mitt andra problem är väl också att, ja.. Menar inte att skryta, jag vet att jag ser bra ut. Men jag vill att någon ska vilja ha mig för min insida. Som jag anser vara ännu finare.. Men jag träffar bara killar som vill ligga med mig varpå jag inte vill detta! Hur går man tillväga för att hitta en seriös partner? Och vf dras bara "fuckboys" till mig??

    Alla tips mottages!


    1) Dejta så mycket som möjligt - hur ska du annars träffa nån? Bra killar faller inte bara ner i ens knä. Dessutom ger det dig erfarenhet.
    2) Testa olika dejtingappar, det är olika slags människor som dras till olika medel.
    3) Inget sex första månaden, inga sexchattar, intima bilder, ingenting. Då sållar du ut väldigt många oseriösa. Redan när du märker att en kille försöker styra åt det håller förklarar du att du är ute efter något seriöst och inte en sexkontakt. Såna kan du bryta med direkt, för de är inte den slags kille du vill ha. Om du skulle slösa tid så är det på just såna.

    Lycka till!
  • Anonym (Hold my beer)
    Sat 1 May 2021 08:40
    #19
    Couchpotato skrev 2021-05-01 08:34:22 följande:
    Att skippa sex, sexchattar och intima bilder under den första tiden tror jag är avgörande om man ska hitta ett seriöst förhållande.

    Tyvärr är många så osäkra att man inte vågar för att man är rädd att framstå som tråkig.
    Jag tror att du har helt rätt! Och det är inte fel att ha sex om det bara är det man vill, men om man är ute efter en seriös relation gör man bäst i att vänta ett tag. Då lär man känna den andra personen först, känner om man passar hyfsat, om det ens är nåt att gå vidare med för tillfället.
Svar på tråden Hitta en bra man?