Hitta en bra man?
Jag tror också på att träffa någon genom gemensamma intressen. Det är några år sedan och jag var drygt 40 och nyskild. Dejtade ungefär 100 män inom 1 - 2 år ungefär. Och det blev inte något av allt detta. Av olika anledningar. Nej, jag nobbade inte alla. Vissa nobbade mig och ofta var det också så att man tyckte att det var en trevlig person, men inte mer. Och det var vanligt att båda tyckte det. Man tyckte t.ex. att man inte passade ihop.
Sedan träffade jag en man genom ett gemensamt intresse. När jag dejtade så många (en gång var, det var bara en eller två som jag träffade två gånger) var ju tanken att ju fler man träffar desto bättre chans. Problemet med nätdejting är att man inte riktigt vet vad man ska göra efter första dejten. De flesta är trevliga, men inte mer. Skulle det ha blivit mer av det om man hade träffats i andra sammanhang? Möjligt, kanske nån enskild. Men inte de flesta ändå.
Fundera på, utgå ifrån dina intressen och gå med i föreningar. Kika gärna lite på om det överhuvudtaget kan finnas lämplig åldersgrupp och kön där. I vissa sporter har man mest män (kampsporter t.ex.), i andra mest kvinnor. Men man måste ju gilla sporten också. Det varierar också hur mycket man umgås. Min man är med i en astronomiförening, där är det mest män. Och delvis lite nördiga män. Ännu mer extremt i Star-Trek-föreningen (vissa är med i båda). Det är alltid lättare få kontakt om det är något som man är intresserad av. I vissa aktiviteter finns kanske inte lika många män, men extra trevliga såna. Jag tänker då t.ex. på volontärföreningar. Om du själv håller i en förening/är aktiv i den, så lär du också träffa folk genom samarbete med andra (liknande) föreningar.