• Hhamrinf

    Plugga till förskollärare, eller?

    jag är så less på mitt arbete att jag funderar på att utbilda mig till förskollärare. Just nu arbetar jag som lokalvårdare sedan 6 år tillbaka och det slits så otroligt på min kropp och lönen är inte den bästa. Det ger mig liksom ingenting.

    Jag är 24 år och väntar mitt första barn som är beräknat i oktober. Om jag ska utbilda mig måste jag först plugga upp vissa betyg för jag hoppade av i 3an på gymnasiet (dumt jag vet) men i den åldern förstod man inte bättre. Jag tänkte försöka plugga upp betyg på distans när jag är föräldraledig (om det funkar).

    Jag gick samhällsprogrammet i gymnasiet. Jag vet fortfarande inte vad jag vill bli. Jag som

    person är väldigt självgående, serviceinriktad, lugn, trygg, god lyssnare och samspelar bra.

    Nu till min fråga; skulle jag passa som förskollärare? Eller borde jag plugga till något annat?

    Jag vill ha en okej lön som jag inte behöver slita ut kroppen för. Jag vill känna att det är ett givande och roligt arbete. Kom med förslag snälla!!

Svar på tråden Plugga till förskollärare, eller?