När är det dags för syskon?
Hej! Jag har hela mitt liv drömt om att bli mamma och i januari i år fick jag mitt första barn. Allt jag drömt om slog in och att vara mamma är det mest fantastiska jag varit med om, så mycket bättre än jag kunnat tänka mig och min lilla guldklimp är så himla snäll. Sover på nätterna, jag får äta mat och dricka mitt kaffe varmt för hon alltid är nöjd och allt är bara såå bra!
Jag känner mig inte klar med barn, vill ha minst 2, kanske 3. Men när? Jag vet inte om jag vill spräcka denna lyckobubbla.. och så är nästa barn ett jättekrävande barn som aldrig sover och kanske aldrig är nöjd. Förstår ni hur jag tänker?
Min graviditet var hemsk.. Och jag var sjukskriven från v.8 pga hyperemesis och kräktes och mådde superdåligt tills dagen hon föddes. Jag är sååå rädd att jag mår likadant med nästa barn, isåfall kommer jag att ha svårt att vara den pigga och glada mamma jag vill vara.
Men å andra sidan kanske det är lika bra att passa på att må dåligt när hon är så pass liten? Eller ska man vänta tills hon är äldre och inte lika beroende av mig?
Jag har inga syskon, men sambon har. Han vill ge våran dotter syskon. Jag vill ge dottern syskon. Men när?
Antingen vill jag bli gravid när hon är ca 1, så nästa barn kanske kommer 2021, eller början på 2022. Eller vänta tills hon är typ 4..så hon kan prata och inte behöver blöja länge... Samt att inte spräcka denna lyckobubbla vi är i för hon är den härligaste ungen någonsin..
Hur har ni gjort? Är det någon som har någon solskenshistoria om att andra graviditeten var toppen trots att första var hemsk.. Samt att barn nummer 2 var lika härlig och lätt som första?
Vill gärna höra om hur ni tänkte innan ni blev gravida och hur det blev när andra barnet kom, även om det inte var superlätt alla stunder också.
Tack om du orkat läsa och jag är supertacksam för råd!