Inlägg från: Anonym (kollega) |Visa alla inlägg
  • Anonym (kollega)

Introverta med extroverta jobb

Jag har jobbat i både kassa och övriga servicejobb på konserter/festivaler/fotbollsmatcher och jag har sällan problem med den korta kontakten man har med kunder/gäster. Jag kan hålla min professionella serviceroll med energi uppe och prata på under den korta kontakten där jag inte måste ge av mig själv personligen. Även om det också dränerar energi. 

Det jag finner MYCKET jobbigare är alla kollegor jag har oavsett om själva jobbet är socialt eller inte. Där känns det som att jag måste hålla mycket mer och längre social kontakt, mer dömande, mer risk, mer som står på spel, där måste jag ge mycket mer av mig själv som person. Har jag väldigt mycket kontakt med kollegor under en dag är jag fullkomligt utmattad. Då kan jag ofta frukta att gå till jobbet dagen efter och gå runt som en trött zombie och försöker att undvika kontakt med kollegorna så mycket som möjligt. För att jag måste vila upp mig helt enkelt, jag har ingen energi att ge dem längre då. 

Känns lite jobbigt att jag verkar vara tvärtemot de flesta andra i tråden som verkar ha lätt för den delen. 

Svar på tråden Introverta med extroverta jobb