Inlägg från: SpändFörväntan |Visa alla inlägg
  • SpändFörväntan

BIM juli 2020

BIM juli 2020:

Apoapo 5/7. 35, tredje barnet.

Lingonrisig 7/7, 31 år, andra barnet

Makemy­ownsun­shine 11/7. Tredje barnet

entusiastisk 12/7, 31 år, andra barnet

Trio2021 14/7, 28 år, tredje barnet

Emelie 01 16/7, 33 år, tredje barnet

SpändFörväntan 21/7, 37 år, fjärde barnet

• SpändFörväntan
    Kalatea skrev 2020-07-01 06:48:37 följande:

Nu börjar oron av att inte lyckas denna gång heller. Vi försöker med första barnet och har försökt några gånger. Har BIM den 6/7.

Jag har kort lutealfas, endast 9 dagar. Misstänker att det ställer till det. 

Hur ser era lutealfaser ut ? 

Jag har också kort lutealfas, runt 9-10 dagar. Har ändå 3 friska barn och siktar nu på ett fjärde :)
  • SpändFörväntan
    studerade skrev 2020-07-04 17:28:36 följande:

Grav december 19 ma som blev utdragen och slutade i skrapning i maj. Första ej planerat men välkommet. Nu är de planerat att vi vill. Sista mens 16 juni ca 23-26 dagars cykel. Jag har tre ban 10,15 och 16. Sambon har bara mina huliganer och nu vill vi utöka vår familj. Har tagit bidrottning gelé och har symptom från ca ÄL + 3-4 med mensvärk, ömma bröstvårtor, synliga körtlar Montgomery? Samt illamående på morgonen. Nu rusat och köpt tidigt grav test. Kan inte hålla mig, så testar imorgon ???? bara 50% att de visade 4 dagar innan mens och imorgon är de ca 5 dagar men vill verkligen

Hoppas på plus för dig imorgon :)

Jag hoppas också på ett fjärde barn (mitt fjärde, sambons första).
  • SpändFörväntan
    Msofie skrev 2020-07-19 08:22:17 följande:

Åh nu fick jag min mens på CD 41! Kände mig faktiskt bara lättad. Nu kan jag börja på en ny runda och helhjärtat ge mig in i BIM augusti tråden. Grattis till er alla som har och kommer plussat här!

Vad skönt! Lycka till :)
  • SpändFörväntan

Jag tog ett gravtest imorse.

Alldeles för tidigt, är bara på ÄL+8 men eftersom jag har en kort lutealfas (bara 10 dagar) så är det ju samtidigt BIM-2 för mig.

Nåja. Jag tycker mig se något. Det är ett Clearblue testa tidigt. Syns såklart tydligare IRL än på bild. Dessvärre fick jag ett likadant resultat förra månaden och då slutade det med ett tidigt missfall (mensen kom en dag sent).

• SpändFörväntan
    sbina86 skrev 2020-07-19 09:56:02 följande:

Jag ser något svagt :)

Ja visst är det något där?

Här är en bild till, men den är tagen efter avläsningstiden, så den borde jag väl bara bortse från:

• SpändFörväntan
    sbina86 skrev 2020-07-19 09:55:20 följande:

Okej. Tycker det är så konstigt bara när jag knappt har några känningar. Nu är det dock lite mer molande vär i magen och tuttarna börja göra ont.

Tog ert gravtest imorse som var neg..

Detta är bara vårat andra försök. Tog ut min spiral i maj.

Jag har inte läst bakåt i tråden men när har du BIM?
  • SpändFörväntan
    sbina86 skrev 2020-07-19 11:32:32 följande:

Jag har BIM på fredag. Så det är ju ett par dagar dit.

Ja då är det ett gäng dagar kvar. Jag har nu på tisdag.

Vet hur svårt det är att vänta. När jag hoppades på att få plussa med första barnet så tog det lite över ett år med aktiva försök! Höll på att gå under. Hade inte heller en särskilt stöttande partner då, så det gjorde nog allt extra jobbigt.

Jag hoppas det går vägen för dig :)
  • SpändFörväntan
    sbina86 skrev 2020-07-19 14:24:37 följande:

Spännande för dig. Har du några symptom?

Mina andra två graviditeter var oplanerade och nu med ny partner så har vi planerat. Med min första grav så ville inte min dåvarande kille ha barn (vi hade dejtat ca 6 mån) så jag bokade en abort men avbokade någon dag innan för jag kunde inte göra det. Det bästa beslutet jag har tagit. Med min andra grav så blev jag chockad och kände mig inte redo för en till men välkomnade henne ändå. Det skiljer bara 1,5 år på mina barn.

Så nu känner jag att både jag och min nya kille är redo och kan glädjas ordentligt :)

Oj, vilken resa! Nej ofta är det ju så, man kanske inte alltid känner sig 100% redo men man är det ändå.

Inga symptom än, lite molvärk bara och ömma bröstvårtor, men det brukar jag ha innan mens vanligtvis.
  • SpändFörväntan
    sbina86 skrev 2020-07-19 14:50:05 följande:

Ja, den har varit kämpig.. Men har två underbara ungar som driver mig till vansinne ibland :P

Okej, men det verkar ju lovande för dig. När ska du testa?

Jag avvaktar två dagar nu och testar mig på tisdag morgon tänkte jag. Det borde ju rimligtvis vara starkare då om det fortskrider som det ska.
Svar på tråden BIM juli 2020