Inlägg från: SpändFörväntan |Visa alla inlägg
  • SpändFörväntan

BIM juli 2020

Danni 83 skrev 2020-07-20 13:29:40 följande:

Hej, hoppar in här. Har tre söner med samma pappa, yngsta är sex år. Vi separerade för 5,5 år sen och i vintras träffade jag en ny man. Vi har pratat om att skaffa barn rätt tidigt, jag är 36 och han är 39 och jag har bim på onsdag. Vi har inte skyddat oss. Så sugen på att köpa test och testa imorgon bitti på bim -1, köper i så fall digitalt med veckoindikator.

Jag blev gravid i maj men fick mf tre dagar efter positivt test. Sen skyddade vi oss i juni för att kroppen skulle komma i balans. Testade mig 4,5 vecka efter mf och testet visade gravid 1-2 veckor men det var antagligen hormoner som var kvar, för några dagar senare kom min mens. Men nu borde väl inte test visa positivt från förra grav kan jag tycka ?

Välkommen hit!

Nej det borde inte visa positivt så pass länge tycker man. Jag hoppas ni får ett nytt pluss nu på onsdag :)

Jag ska också testa imorgon, har BIM då. Testar med Clearblues tidiga eftersom jag har så kort lutealfas.
  • SpändFörväntan

Hur många är vi som ska testa imorgon? Jag vet att det är 2 till som har BIM imorgon, men det kan ju finnas andra som planerar att testa också...? :)

Den stora frågan är ju om man kommer lyckas somna inatt, haha

• SpändFörväntan
    Linjana skrev 2020-07-20 20:52:55 följande:

2a riktiga försöket och idag kom mensen. Hoppas på plus i augusti. Lycka till alla som plussat! <3

Lycka till nästa månad!
  • SpändFörväntan
    Cataleya89 skrev 2020-07-20 21:09:44 följande:

Tänkte jag hoppar in i tråden här nu????

Är 31år och längtar så efter en liten nu.

Försöker med knodd nr.2 nu igen har en son på 9år *tidigare relation*. Fick missfall med tvillingar i maj (v.21+4), riktigt tungt då den ena föddes hemma och den andra timmar senare på kk. Ägglossning och mens har kommit precis som den ska.

Beräknad BIM 29/7 ÄL+5 idag, mår sjukt illa, ej fått behålla maten, fruktansvärt öm i brösten och små feber toppar.

Håller tummarna att det plussar denna gången

Och grattis till alla er som plussat????

Men usch så tungt för er, jag beklagar verkligen :(

Hoppas ni får nytt plus snart <3
  • SpändFörväntan
    sbina86 skrev 2020-07-20 21:48:40 följande:

Bim -4/5 och jag har ingen molande värk än?! Det enda jag känner är ömma bröst (mest längst ut mot armhålan), uppblåst mage, dålig mage och nu känns det som att mina fötter har svullnat upp..

Sen ligger jag på en rätt hög temp 37,3. Har legat så sen efter äl typ. Men sover ju inte så bra heller och hade båda ungarna i sängen inatt.

Tänkte vänta med att testa tills på onsdag men det kliar så i mina fingrar så tar nog ett imorgon bitti :P

Jag har också rätt gasig och konstig mage. Igår förstoppad, idag mer lös. Väldigt irriterande.

Ja testa imorgon så får jag sällskap! Jag ska testa direkt när jag kliver upp (05:45) :D
  • SpändFörväntan
    Danni 83 skrev 2020-07-20 21:47:00 följande:

Här kom min mens nyss, någon timme efter jag köpt test... aja... försöker igen i augusti. Lycka till ni andra!

Äsch då, men lycka till nästa månad!
  • SpändFörväntan
    Cataleya89 skrev 2020-07-20 21:52:23 följande:

Tack vännen<3

Det har varit riktigt tungt, men man får inte ge upp hoppet

Hur går det för dig?

Nej precis, man ska aldrig ge upp! :)

Jomen det går väl bra. BIM imorgon, brukar ha spottings innan men har inte haft några än.

Tog ett alldeles för tidigt test i förrgår. Tyckte mig kunna urskilja ett svaaaagt streck, men ska testa imorgon för att få klart besked. Om det går vägen så blir det mitt fjärde barn, men min sambos första :)
  • SpändFörväntan
    Cataleya89 skrev 2020-07-20 22:12:21 följande:

Nej men precis!

Oh spännande, du får berätta hur det gick. Håller tummarna för att du/ni får starkare streck imorgon:) hur gamla är dina barn?

Tack :)

Jag har en son på 12 år, en dotter på snart 11 år och sedan en liten tjej på 5 år :)
  • SpändFörväntan
    sbina86 skrev 2020-07-20 22:26:25 följande:

Jag brukar alltid vara förstoppad en vecka innan mens men nu gör jag nr 2 minst en gång om dagen och det är inte speciellt hårt heller..

:D Jag testar väll runt 6-7 när jag vaknar första gången. Har några olika tester men tar nog ett testa tidigt cb. Hoppas vi plussar imorgon så vi kan gå över i en bf tråd :)

Härligt, då håller jag tummarna extra där vid 6-7 :D
  • SpändFörväntan
    Ellen94 skrev 2020-07-21 06:49:41 följande:

.... Och negativ sticka då.

Btw grattis till plussent spändförväntan!!

Tack så mycket!

Jag hoppas det inte är kört för dig, så länge mensen inte kommer så kan man ju ändå hoppas.
  • SpändFörväntan
    H0nd3ndär skrev 2020-07-21 07:26:31 följande:

2 plus samma morgon när man kommer in här. Grattis!

Själv är jag bara äl+3 och börjar bli nervös över att få en alldeles för kort lutealfas denna månad med.

Hur kort brukar den vara?

Min är 10 dagar.
  • SpändFörväntan
    H0nd3ndär skrev 2020-07-21 07:34:47 följande:

8 resp 9 dagar har den vart de två senaste cyklerna så tyvärr riktigt kort. Från 10 dagar ska ju vara ok vilket du också bevisat vilket känns skönt.

Jag är bara inne på 4e cykeln sedan jag fick min 2a jan -19. Och det är första månaden som jag dragit ner på amningen och inte friammar. Antar att jag också är lite nervös över stt det inte ska räcka.

Hm, ja det är ju alltid lite meckigt när man delammar :/

Jag hoppas det går bra för er ändå!
  • SpändFörväntan
    sbina86 skrev 2020-07-21 07:46:40 följande:

Tack :) Är i chock! Hade nästan planerat att mensen skulle komma så jag kunde dricka upp min rose som jag har i kylskåpet :P

Känner mig så tursam som fick till det på andra försöket. Hoppas nu att det håller i sig. Ska ta nytt test om två dagar.

Haha, samma här, andra försöket för oss!

Jag hoppas bara att jag inte behöver må så illa den här gången....ett barn är värt allt obehag såklart, men om jag får välja så tar jag gärna en likadan graviditet som med första. Då mådde jag inte dåligt alls, inte en sekund. Med andra mådde jag liiite illa i någon vecka. Med tredje mådde jag pyton i flera veckor och bestämde mig för att ALDRIG skaffa en nummer fyra! Och nu är jag här ändå :D
  • SpändFörväntan
    sbina86 skrev 2020-07-21 08:16:27 följande:

Hoppas att du slipper sådant illamående denna gången.

Jag har bara mått lite illa med mina två. Köpte någon typ av armband med kulor på. Jag tyckte att det hjälpte mig men mycket sitter nog i huvudet..

Har hört många säga att vara gravid med det tredje barnet så kan man må riktigt skit. Hoppas jag slipper det. Jag hade väldiga besvär med foglossning med min andra men det kan ha berott på att det är så tätt mellan dom.

Ja, sådanadär seabands? Jag har sådana när jag åker tåg (blir så åksjuk) och dom funkar finfint! Ska prova dom om jag mår illa den här gången.
  • SpändFörväntan
    Apoapo skrev 2020-07-21 21:50:22 följande:

Jag mådde inte illa en sekund. Jag har ju tänkt att de ska bli lika nästa gång men det var så olik för dig alltså.... Hoppas både du och jag slipper denna gång.

Generellt så säga det ju att alla symptom och besvär bli lite värre för varje gång XD
Svar på tråden BIM juli 2020