BIM juli 2020
2 plus samma morgon när man kommer in här. Grattis!
Själv är jag bara äl+3 och börjar bli nervös över att få en alldeles för kort lutealfas denna månad med.
2 plus samma morgon när man kommer in här. Grattis!
Själv är jag bara äl+3 och börjar bli nervös över att få en alldeles för kort lutealfas denna månad med.
Hur kort brukar den vara?
Min är 10 dagar.
Äl+5 kanske 6 idag. Växlar mellan att inte känna något alls och känna mig pms-ig. Känns som om det inte gick denna gången heller. Tempen pendlar. Idag lägre än igår men igår vaknade vi kl 7, idag vart det kris redan kl 4 på morgonen. Ödet med en 18-mån i sängen.
Ahh... gillar inte väntan.
Samma för mig, känt av ömma bröst sedan ÄL men inget annat.
Inte så konstigt att din temp var lägre idag om du tog den på en annan tid än normalt. Jag gjorde själv så för ett par dagar sedan, tog tempen när jag vaknade runt 4.30 och behövde midda, och blev helt deppig över att tempen inte steg som den skulle utan istället vände ner. Men en klok person sa att man inte ska börja mäta tempen på ett helt annat klockslag mitt i en cykel, då blir det fel i jämförelse med tidigare temperaturmätningar.
Tex, om jag varje dag i cykeln mäter tempen kl 4, så är tempen lägre hela cykeln (även när den ökar efter Äl) än om jag varje dag mäter tempen kl 7 varje dag. Stegringen sker i relation till dina mätningar innan ÄL
Så strunta i tempen du tog imorse
Kunde inte hålla mig. Tog testet. Positivt =)
Förstår dig. Du kanske ska skriva ned vad du brukar var före ÄL om du tempar tidig morgon? Som referensvärde när du får dippar som imorse? Stor kram iaf, tror tempen går upp imorgon (om du får sova lite längre)
Haha, jag blir bara väckt av måsar och ibland min kramsjuka man
Min temp är heller inte så rackans hög efter ÄL, 36.7, men håller sig över baslinjen än så länge iaf Vad jag förstått så kan tempen gå ner enstaka dagar också, för att sen åter stiga fram tills mensen är på intåg.
Verkar ju inte vara nedåtgående iaf Vilken dag efter ÄL är du på?
Håller tummarna att din lutealfas blir längre nu!!! Eller att det rent av tar sig denna månaden <3
Kan du inte få hjälp med progesteron gör att förlänga lutealfasen? Det är ju nästan omöjligt för ett ägg att hinna fästa in annars. Under 12 dagar räknas ju som för kort. Har du gjort någon utredning?
Jag förstår verkligen precis vad du menar.. Jag kände verkligen sorg när jag fick sluta friamma :'( tröstar mig med att jag kanske kan öka på amningen den dagen jag plussar.. Hehe.. Men tacksam att vi kan fortsätta amma morgon och kväll iallafall.. Men hoppas ni klarar det! Jag ville verkligen inte lägga ner helt.. Men nattamningen säger dom är värst(prolaktinmässigt då) spec mellan 00-06. Och sen att man låter det gå mer än 3h och ju fler timmar emellan desto bättre då... Jag har iallafall gott om mjölk ff ändå och min dotter är jätte nöjd både morgon och kväll, så är glad att mina bröst liksom fortsätter att producera bra och anpassat sig till den nya rytmen utan att stänga fabriken liksom..
Håller alla mina tummar för dig <3
Om den fortsätter vara så kort tror jag inte krämen räcker. Vagitorier är mer effektivt men då behöver man först göra utredning med hormonprover osv. Visste inte att du ammade, det kan nog säkert ställa till det ja.
Just det du nattammade bara ju, förlåt svårt att hålla reda på! <3
Jaså, du har en sån liten inbrytarkung;) då förstår jag det är svårt! Vi samsover också med vår lilla, bästa ju!! Nej för tusan sluta inte samsova eller sluta amma helt, se om detta räcker!
Har förresten läst en del hos Jenny Koos. Det verkar ju vara så olika men att kroppen gör ju såhär för att den känner att det räcker med ett barn vid bröstet liksom.. Det finns munkpeppar att ta men nog inget man vill mixtra med när barnet ammat eg det sänker prolaktinet så det sänker ju mjölkproduktionen också och har du inte så mycket så kanske du fått ner prolaktinet nu. Från 30 till 1-3 ggr är ju verkligen en skillnad.. Så se till att få ordentligt med vila och näring, lite extra vitaminer och mineraler skadar nog inte heller för att hjälpa till lite extra..
Men som sagt, se först denna cykeln om du inte skulle plussa om det blivit någon skillnad. Skulle de nästa 3 cyklerna inte förändrat sig så får ni kanske se om sonen är redo att sluta på natten eller om ni väntar med syskon. Man vet ju trots allt det man har nu och inte vad det blir sen så försök njut av nuet och gör det som är bäst för er och sonen <3
Äl +8/9 idag. Och mensen beräknad till absolut senast imorgon när jag vaknar. Blir en nervöööös dag.
Trodde först det vart kört imorse runt 04 när jag tempa. Störtdyk på tempen med 36,23. Men vaknade utan täcke och med öppen mun. Kände riktigt hur kall jag vart. Sist liknande skedde vart före äl. Då tempade jag 35,76. Så jag stängde munnen. Gjorde välling och sövde om lillebror. När lillebror väl sov visade tempen 36,61. Sedan när vi vaknade andra gången kl 08 vart tempen uppe på 36,84. Så jag vet verkligen inte idag. Skulle tro att 36,61 är mest sanningsenligt men inget av dem är riktigt korrekta. Helt fel dag för tempen att löpa amok.
Idag äl+9/10 och än ingen mens! Det betyder att den minskade amningen ändå har positiv effekt på lutealfasen. Skönt! Som längst tidigare med friamning har jag kommit till äl+8 på kvällen då spottings börjat och så vaknat med mens äl+9.
Yey!! Vad härligt att höra Då hoppas vi på att det blir ett plus nu då
Åh vad glad jag är för din skull så skönt att det gjort skillnad! Verkligen ett stort steg närmre ett plus ju! Kanske tom denna gången.. Håller tummarna!
Inget ännu? Har du testat?
Fortfarande ingen mens?