• Anonym (Kompa­tibla)
    Tue 16 Jun 2020 10:00
    915 visningar
    22 svar
    22
    915

    Hur ofta vill ni ha sex i ditt förhållande?

    Läser ofta att det är för lite sex i relationen bpde från man och kvinna. Hur ligger det till egentligen. Hur kompatibla är ni i ditt förhållande. Själv är jag man och vill mer än kvinnan. 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-06-16 10:01
    Både ska det stå.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur ofta vill ni ha sex i ditt förhållande?
  • Anonym (Kompa­tibla) Trådstartaren
    Tue 16 Jun 2020 19:31
    #1

    Puff

  • Anonym (Sanna­)
    Tue 16 Jun 2020 19:38
    #2
    +1

    Kvinnan vill ha mer sex än mannen - jag är kvinnan. Min man är sugen i snitt 3-4 gånger/månad. Lite mer under sommarmånaderna. Jag skulle kunna ha sex morgon och kväll varje dag Är lite trist att vi inte har samma drift, men jag tar hand om mig själv desto mer, vilket också är trevligt. Tycker så mycket annat är viktigare i ett förhållande än att ha exakt samma drift, och vårt förhållande är överlag väldigt bra!

  • Wed 17 Jun 2020 14:53
    #3

    Är i en ny relation så det är svårt att säga. Känns dock som att jag vill oftare och även att jag kan tänka mig andra tider och platser än vad han är van vid, men det ska jag nog snart få ur honom


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Mami)
    Wed 17 Jun 2020 15:03
    #4

    Vi är rätt synkade, jag (kvinna) vill varje till varannan dag, han, var tredje ungefär. Men han kan övertalas mycket lätt, och tänder på att jag tar initiativet. Men skulle jag inte göra det så skulle det nog bli var tredje dag.

  • Anonym (Småba­rnsår)
    Wed 17 Jun 2020 15:19
    #5
    +1

    Min man hade nog svarat kvinnan vill aldrig ha sex, men jag skulle kunna tänka mig det bara inte just då han kommer på det... Har ett barn som sover i samma sovrum och jag kan inte på kvällen i samma rum, då jag annars också gått och lagt mig för att sova, då är inte rätt tidpunkt att börja försöka få till sex, med barnet sovande bredvid. Jag skulle hellre lite planera, typ barnets dagsvila på helger, men då ska han se på tv eller sova själv. Jag saknar inte sex direkt, Visst är det helt kul men inte så jag verkligen behöver det hela tiden, klarar mig nog utan, men visst borde man ju orka/hinna, och det skulle få en att känna att vi är normala om vi hade sex varje vecka ens eller nåt... men det är inte som att jag gör 150% för att vi ska ha sex på dagen heller, jag vilar hellre eller gör annat än att börja sätta igång med samlag.... Fan att det ska vara så svårt. Önskar jag ville ha massa sex, men jag känner mig ganska ointresserad helt ärligt, en massa fixande och svettande och trixande för en liten orgasm liksom. Vad är det för fel på mig som inte bara kan älska sex och vilja ha lika ofta som min man...:(

    För honom är det typ alltid sen kväll då jag gjort mig i ordning för att sova, satt min handkräm, ansiktskräm, duschat, klätt mig i nattlinne, släckt och lagt mig. Då är butiken liksom stängd och jag försöker endast få tag på sömnen, inte intresserad av en plötslig hand nånstans och försök till sex, blir bara irriterad och arg på att jag sagt detta tusen ggr. Sen blir han sur och rullar över till egen sida och somnar. Kommunikation är inte lätt. Och verkligen inte sex heller ;(

  • Anonym (Mami)
    Wed 17 Jun 2020 15:40
    #6
    Anonym (Småbarnsår) skrev 2020-06-17 15:19:25 följande:
    Min man hade nog svarat kvinnan vill aldrig ha sex, men jag skulle kunna tänka mig det bara inte just då han kommer på det... Har ett barn som sover i samma sovrum och jag kan inte på kvällen i samma rum, då jag annars också gått och lagt mig för att sova, då är inte rätt tidpunkt att börja försöka få till sex, med barnet sovande bredvid. Jag skulle hellre lite planera, typ barnets dagsvila på helger, men då ska han se på tv eller sova själv. Jag saknar inte sex direkt, Visst är det helt kul men inte så jag verkligen behöver det hela tiden, klarar mig nog utan, men visst borde man ju orka/hinna, och det skulle få en att känna att vi är normala om vi hade sex varje vecka ens eller nåt... men det är inte som att jag gör 150% för att vi ska ha sex på dagen heller, jag vilar hellre eller gör annat än att börja sätta igång med samlag.... Fan att det ska vara så svårt. Önskar jag ville ha massa sex, men jag känner mig ganska ointresserad helt ärligt, en massa fixande och svettande och trixande för en liten orgasm liksom. Vad är det för fel på mig som inte bara kan älska sex och vilja ha lika ofta som min man...:( För honom är det typ alltid sen kväll då jag gjort mig i ordning för att sova, satt min handkräm, ansiktskräm, duschat, klätt mig i nattlinne, släckt och lagt mig. Då är butiken liksom stängd och jag försöker endast få tag på sömnen, inte intresserad av en plötslig hand nånstans och försök till sex, blir bara irriterad och arg på att jag sagt detta tusen ggr. Sen blir han sur och rullar över till egen sida och somnar. Kommunikation är inte lätt. Och verkligen inte sex heller ;(

    Men vad söt, han tycker du är gosig när du fixat dig för att sova! ..ni kan inte gå ur sovrummet då? Om barnet sover där? Tassa ut i vardagsrummet eller dyl och ha sex där istället? Sen flög min sexdrift i taket när barnen inte längre sov i vår säng och var så stora så dom lekte hos kompis eller så, då finns tillfällen så just för driftens skull så kanske ni kan prata om sex när ni inte redan lagt er och försöker sova utan pratar dagtid när ni är ni fortfarande är pigga? Kanske fixa ett jäkla sexschema i värsta fall! :)
  • Anonym (Ofta!­)
    Wed 17 Jun 2020 16:40
    #7

    Min man hade en riktig svacka nyligen under ett par månader, han var stressad och näst intill utbränd av jobbet. Så något sex var det sällan tal om och jag var väldigt frustrerad!

    Nu har det helt plötsligt vänt och vi har lika stor lust, sä blir sex varannan ibland varje och ibland 2 ggr/dag. Vi är mer spontana och utforskar nya platser att ha sex på nu och vi älskar sexlivet som det är nu! :)

  • Anonym (Småba­rnsår)
    Wed 17 Jun 2020 21:43
    #8
    Anonym (Mami) skrev 2020-06-17 15:40:47 följande:

    Men vad söt, han tycker du är gosig när du fixat dig för att sova! ..ni kan inte gå ur sovrummet då? Om barnet sover där? Tassa ut i vardagsrummet eller dyl och ha sex där istället? Sen flög min sexdrift i taket när barnen inte längre sov i vår säng och var så stora så dom lekte hos kompis eller så, då finns tillfällen så just för driftens skull så kanske ni kan prata om sex när ni inte redan lagt er och försöker sova utan pratar dagtid när ni är ni fortfarande är pigga? Kanske fixa ett jäkla sexschema i värsta fall! :)


    Tack för en vänlig saklig kommentar!! Ja vi borde ta och besluta lite mer kring när det ska hända, men mannen gillar inte att schemalägga sex, han vill det ska vara spontant... Jag har tänkt att jag själv skulle schemalägga redan en vecka innan ?nästa lördag då barnet sove middag? och sedan låtsas vara jättespontan och intresserad och sugen :D Fast jag troligtvis hellre skulle slänga mig på soffan och kolla Netflix jag med. Men det tar ju inte en timme förstås.

    Jag förstår att jag är tråkig och typisk mamma som tappar intresset för sex, jag önskar SÅ jag var kåt hela tiden och skulle vilja ha massa sex varje dag, men sex känns inte så intressant... Vi kämpade i åratal för att få ett barn så där nånstans på vägen tog intresset slut och sex blev ett sätt att göra barn på beställning vissa dagar i månaden. Nu är det inte ens det, så det blir bara en svettig handling som tar tid och energi och påminner mig om att jag inte är tillräckligt kåt eller tillräckligt sugen eller tillräckligt lätt-tänd och börjar bara grubbla på vad det är för fel på mig. Mannen kritiserar inte direkt mig men nångång då jag varit helt frånvarande och bara känt mig obekväm, då han är galet på och kåt och jag är närmast noll och känner mig besvärad av en k*k som petar mig här o där medan jag inte på långt när är där än...så har han märkt det och blivit sårad och bara velat sluta. Och jag tänker fan en gång som vi skulle försöka få till det och så börjar han sura för att jag inte är så med men jag FÖRSÖKER ju ändå och säger inte nej direkt.... Sex är så jävla svårt. Ska det vara såhär resten av livet....
  • Anonym (Mami)
    Thu 18 Jun 2020 00:43
    #9
    Anonym (Småbarnsår) skrev 2020-06-17 21:43:21 följande:
    Tack för en vänlig saklig kommentar!! Ja vi borde ta och besluta lite mer kring när det ska hända, men mannen gillar inte att schemalägga sex, han vill det ska vara spontant... Jag har tänkt att jag själv skulle schemalägga redan en vecka innan nästa lördag då barnet sove middag och sedan låtsas vara jättespontan och intresserad och sugen :D Fast jag troligtvis hellre skulle slänga mig på soffan och kolla Netflix jag med. Men det tar ju inte en timme förstås. Jag förstår att jag är tråkig och typisk mamma som tappar intresset för sex, jag önskar SÅ jag var kåt hela tiden och skulle vilja ha massa sex varje dag, men sex känns inte så intressant... Vi kämpade i åratal för att få ett barn så där nånstans på vägen tog intresset slut och sex blev ett sätt att göra barn på beställning vissa dagar i månaden. Nu är det inte ens det, så det blir bara en svettig handling som tar tid och energi och påminner mig om att jag inte är tillräckligt kåt eller tillräckligt sugen eller tillräckligt lätt-tänd och börjar bara grubbla på vad det är för fel på mig. Mannen kritiserar inte direkt mig men nångång då jag varit helt frånvarande och bara känt mig obekväm, då han är galet på och kåt och jag är närmast noll och känner mig besvärad av en k*k som petar mig här o där medan jag inte på långt när är där än...så har han märkt det och blivit sårad och bara velat sluta. Och jag tänker fan en gång som vi skulle försöka få till det och så börjar han sura för att jag inte är så med men jag FÖRSÖKER ju ändå och säger inte nej direkt.... Sex är så jävla svårt. Ska det vara såhär resten av livet....

    Tror våra karlar kan vara från samma låda. Min skulle inte schemalägga något när vi skulle göra barn nr 2, det skulle vara såå impulsivt och erotiskt minsann. Men jo, det vart schemalagt så det sjöng om det, bara att han visste inte om det. Han trodde bara att jag var såååå kåt just under ägglossning? Märkligt och otroligt lägligt väl? Haha! Minns att jag under den perioden och speciellt tiden efter inte alls var sugen på sex. Ville hellre mysa med min mjuka nya bäbis än en stor hårig snubbe, och ja, jag hade absolut husfrids-sex fler gånger än jag vill erkänna, precis som du beskriver.. OBEKVÄM var ordet verkligen. Jag körde tillochmed alltid ställningar han gillade och jag ibland avskydde-för då visste jag att han skulle bli komma fort. Men jag orkade bara inte ta fighten eller sex-diskussionen. men det blir bättre, det är inget fel på dig!!. Sexuella faser måste få hända, finns inget som säger att du (ni) ska ha det såhär för evigt!! Dina lördagsplaner låter alldeles ypperliga måste jag säga! Då har ju du tid att försöka komma i fas så gott du kan innan dess också, det vore ju drömmen om du på riktigt var sugen då! Du skriver att han gärna ser på tv eller så hellre dagtid-ryck ur proppen innan så kommer han inte undan! :) Usch att han blivit så ledsen.. men man kan ju inte fejka upphetsning? Speciellt inte om den andra är så galet mycket mer upphetsad än en själv där och då.. Och visar han missnöje genom att sura så ger han ju bara dig mer prestationsångest, det hjälper ju verkligen inte..
  • Thu 18 Jun 2020 11:51
    #10
    Anonym (Småbarnsår) skrev 2020-06-17 15:19:25 följande:

    Min man hade nog svarat kvinnan vill aldrig ha sex, men jag skulle kunna tänka mig det bara inte just då han kommer på det... Har ett barn som sover i samma sovrum och jag kan inte på kvällen i samma rum, då jag annars också gått och lagt mig för att sova, då är inte rätt tidpunkt att börja försöka få till sex, med barnet sovande bredvid. Jag skulle hellre lite planera, typ barnets dagsvila på helger, men då ska han se på tv eller sova själv. Jag saknar inte sex direkt, Visst är det helt kul men inte så jag verkligen behöver det hela tiden, klarar mig nog utan, men visst borde man ju orka/hinna, och det skulle få en att känna att vi är normala om vi hade sex varje vecka ens eller nåt... men det är inte som att jag gör 150% för att vi ska ha sex på dagen heller, jag vilar hellre eller gör annat än att börja sätta igång med samlag.... Fan att det ska vara så svårt. Önskar jag ville ha massa sex, men jag känner mig ganska ointresserad helt ärligt, en massa fixande och svettande och trixande för en liten orgasm liksom. Vad är det för fel på mig som inte bara kan älska sex och vilja ha lika ofta som min man...:(

    För honom är det typ alltid sen kväll då jag gjort mig i ordning för att sova, satt min handkräm, ansiktskräm, duschat, klätt mig i nattlinne, släckt och lagt mig. Då är butiken liksom stängd och jag försöker endast få tag på sömnen, inte intresserad av en plötslig hand nånstans och försök till sex, blir bara irriterad och arg på att jag sagt detta tusen ggr. Sen blir han sur och rullar över till egen sida och somnar. Kommunikation är inte lätt. Och verkligen inte sex heller ;(


    Några råd:

    1. Vänj av dig och barnet med att hen ska sova i er säng. Lägg barnet i dess egen säng och ligg där tills barnet har somnat. Jag tippar att förändringen tar en vecka att genomföra. 

    2. Prata med mannen om sex när ni inte ligger i sängen. Ta en promenad i skogen och prata om det när det inte är pockande eller tjatigt.

    3. Gör en deal med mannen att han låter bli att tjata och att du tar ansvar för ert gemensamma sexliv. Man lever ihop för att göra varandra glada.

    4. Förklara för mannen att man inte alltid kan få det man vill, men att man ändå kan få det man behöver. Spontansex kan det kanske bli när barnet flyttat hemifrån. Livet är trots allt ganska långt.

    5. Dr Phil säger: Du berättar vad du vill, och sen berättar din partner vad hen vill. Och sen förhandlar ni.
Svar på tråden Hur ofta vill ni ha sex i ditt förhållande?