Anonym (Småbarnsår) skrev 2020-06-17 15:19:25 följande:
Min man hade nog svarat kvinnan vill aldrig ha sex, men jag skulle kunna tänka mig det bara inte just då han kommer på det... Har ett barn som sover i samma sovrum och jag kan inte på kvällen i samma rum, då jag annars också gått och lagt mig för att sova, då är inte rätt tidpunkt att börja försöka få till sex, med barnet sovande bredvid. Jag skulle hellre lite planera, typ barnets dagsvila på helger, men då ska han se på tv eller sova själv. Jag saknar inte sex direkt, Visst är det helt kul men inte så jag verkligen behöver det hela tiden, klarar mig nog utan, men visst borde man ju orka/hinna, och det skulle få en att känna att vi är normala om vi hade sex varje vecka ens eller nåt... men det är inte som att jag gör 150% för att vi ska ha sex på dagen heller, jag vilar hellre eller gör annat än att börja sätta igång med samlag.... Fan att det ska vara så svårt. Önskar jag ville ha massa sex, men jag känner mig ganska ointresserad helt ärligt, en massa fixande och svettande och trixande för en liten orgasm liksom. Vad är det för fel på mig som inte bara kan älska sex och vilja ha lika ofta som min man...:(
För honom är det typ alltid sen kväll då jag gjort mig i ordning för att sova, satt min handkräm, ansiktskräm, duschat, klätt mig i nattlinne, släckt och lagt mig. Då är butiken liksom stängd och jag försöker endast få tag på sömnen, inte intresserad av en plötslig hand nånstans och försök till sex, blir bara irriterad och arg på att jag sagt detta tusen ggr. Sen blir han sur och rullar över till egen sida och somnar. Kommunikation är inte lätt. Och verkligen inte sex heller ;(
Några råd:
1. Vänj av dig och barnet med att hen ska sova i er säng. Lägg barnet i dess egen säng och ligg där tills barnet har somnat. Jag tippar att förändringen tar en vecka att genomföra.
2. Prata med mannen om sex när ni inte ligger i sängen. Ta en promenad i skogen och prata om det när det inte är pockande eller tjatigt.
3. Gör en deal med mannen att han låter bli att tjata och att du tar ansvar för ert gemensamma sexliv. Man lever ihop för att göra varandra glada.
4. Förklara för mannen att man inte alltid kan få det man vill, men att man ändå kan få det man behöver. Spontansex kan det kanske bli när barnet flyttat hemifrån. Livet är trots allt ganska långt.
5. Dr Phil säger: Du berättar vad du vill, och sen berättar din partner vad hen vill. Och sen förhandlar ni.