Ångest byte av förskola
Är det väg som är trygg att gå på till nuvarande förskola? Tänker om det är möjligt att gå till den?
Jag skulle inte byta enbart pga att den nya förskolan har bra rykte. Både ni och sonen verkar ju trivas där ni är nu så då ser jag ingen anledning att byta ur den synvinkeln.
Är det däremot så att ni ?måste? ta bilen till nuvarande förskola så hade jag övervägt att byta med tanke på att ni funderar på syskon. Det kan ju vara smidigt att kunna gå till och från förskolan, på ett tryggt sätt, så man inte behöver ta bilen onödigt mycket och inte heller behöver flytta på en ev. sovande bebis i onödan. Men å andra sidan så vet man ju aldrig med bebisar, de kan ju avsky vagnen och då kanske promenaden till nuvarande förskola känns lång om man har en skrikande bebis alt. måste bära i sele (vilket jag tyckt varit tungt).
För sonens skull tror jag inte att du behöver oroa dig över ett byte. Han är så pass liten att han lätt knyter nya kontakter. Skulle det vara någon/några kompisar på nuvarande förskolan som han är väldigt tajt med så får väl ni föräldrar göra det möjligt för dem att ses utanför förskolan.
Hängde inte riktigt med ang. lokalerna. Är det den nuvarande som är i tillfälliga lokaler eller är det den ni funderar på att byta till som är i tillfälliga lokaler?
Skulle det vara det senare så skulle jag fundera en sväng till över bytet, om du inte sett de tillfälliga lokalerna själv inifrån.
Det kommer bli bra oavsett vad ni väljer. Men det här är mina tankar :) Lycka till!