• Anonym (FiaLisa)

Vad är en rimlig summa att lägga på en bröllopspresent till en vän?

Vad tycker ni är en rimlig summa att lägga på en bröllopspresent till en vän? Inte min allra närmsta vän men ändå en jag umgås hyffsat mycket med. Jag är 26 år och student och lever verkligen på en begränsad ekonomi under sommaren. Är 500 kr för snålt? Fick tacka nej till möhippan som hålls innan då hela sällskapet skulle på spa och det skulle gå på ca 2000 kr per person, en summa jag absolut inte kan lägga just nu, så alla "onödiga" utgifter svider nu så att säga.

(Jag kommer själv inte närvara vid bröllopet pga corona utan har tackat nej av den anledningen btw).

• Svar på tråden Vad är en rimlig summa att lägga på en bröllopspresent till en vän?
  • Anonym (Sofia)
    Anonym (FiaLisa) skrev 2020-06-16 16:49:12 följande:

Vad tycker ni är en rimlig summa att lägga på en bröllopspresent till en vän? Inte min allra närmsta vän men ändå en jag umgås hyffsat mycket med. Jag är 26 år och student och lever verkligen på en begränsad ekonomi under sommaren. Är 500 kr för snålt? Fick tacka nej till möhippan som hålls innan då hela sällskapet skulle på spa och det skulle gå på ca 2000 kr per person, en summa jag absolut inte kan lägga just nu, så alla "onödiga" utgifter svider nu så att säga.

(Jag kommer själv inte närvara vid bröllopet pga corona utan har tackat nej av den anledningen btw).

500 kr är verkligen inte snålt.
  • Anonym (H)

En rimlig summa vad du vill ge och har råd med .

Är de missnöjda med din present på grund av priset bör de skämmas.

Ingen normalfuntad människa kväver att ens familj och vänner köper present för pengar som behövs till hyra/mat mm.

• Anonym (Maria)

300-500 tycker jag. Mer om man vill, har råd och hittar något som känns helt rätt till det brudparet. Jag hade inte lagt mer bara för att.

• Anonym (beror på)