• Anonym (Tanten som vill veta allt)

Vilket är det värsta/knasigaste/konstigaste semesterminne ni har?

Jag tycker att det är spännande att höra om otroliga, men sanna, berättelser ur andra människors liv. 

Kan ni berätta om det värsta/knasigaste/konstigaste semesterminnet som ni har haft, men som ni (förhoppningsvis) kan skratta åt så här i efterhand?

• Svar på tråden Vilket är det värsta/knasigaste/konstigaste semesterminne ni har?
  • CitronTulo

Skara sommarland, 2 dagar i konstant ösregn. Tältade med två små barn. Allt var blött och lerigt!

Missade att gå av Finlandsbåten i Åbo, vilket var planen! Så fick åka med tillbaks till Sverige igen. Hade givetvis ingen bokad hytt eftersom vi inte skulle varit med på den återresan, sov på golvet och i soffan i musikbaren..

I min ungdom blev jag och mina kompisar utslängda från en camping på Gotland mitt i natten pga av att min polare bråkat med en tältvakt. Släpade tältet med alla saker i över vägen bara, men orkade inte sätta upp det. Låg och sov vid vägrenen typ. Vaknade av att två poliser stod och petade på oss och sa att vi inte fick campa där..

• Aniiee

Mitt konstigaste semesterminne är nog den där gången jag fjällvandrade med hundarna och högg mig i foten med handyxan. Just den biten var ju inte så jättekul, men min ena hund blev genast väldigt vaktig och börjde skälla på en ekorre som enligt henne kom för nära.

Gamla matvaror i kylen? Först får de päls, sen börjar de morra och SEN går de ut.
  • Anonym (Tanten som vill veta allt)
    CitronTulo skrev 2020-06-19 00:17:54 följande:

Skara sommarland, 2 dagar i konstant ösregn. Tältade med två små barn. Allt var blött och lerigt!

Missade att gå av Finlandsbåten i Åbo, vilket var planen! Så fick åka med tillbaks till Sverige igen. Hade givetvis ingen bokad hytt eftersom vi inte skulle varit med på den återresan, sov på golvet och i soffan i musikbaren..

I min ungdom blev jag och mina kompisar utslängda från en camping på Gotland mitt i natten pga av att min polare bråkat med en tältvakt. Släpade tältet med alla saker i över vägen bara, men orkade inte sätta upp det. Låg och sov vid vägrenen typ. Vaknade av att två poliser stod och petade på oss och sa att vi inte fick campa där..

Fy, vilka upplevelser! Tält i lera och regn med småbarn, kan ha varit allt annat än roligt!

Hoppas att du kom rätt efter återresan till Sverige, eller var semestern slut efter det? (om du inte bor i Åbo, förstås, för i så fall torde du fått en längre semester.)

Aniiee skrev 2020-06-19 00:29:49 följande:

Mitt konstigaste semesterminne är nog den där gången jag fjällvandrade med hundarna och högg mig i foten med handyxan. Just den biten var ju inte så jättekul, men min ena hund blev genast väldigt vaktig och börjde skälla på en ekorre som enligt henne kom för nära.

Jag hoppas att du inte blev allvarligt skadad, samt att du kunde ta dig därifrån utan större problem? Tur att du hade hundarna i alla fall!

• Anonym (Lite salt)

Åkte som ung till USA och körde runt med min pojkvän. För att spara pengar hade vi bokat boende varannan natt och varannan natt sov i i bilen. Det var i juni, men juni högt upp i bergen (vi körde bla i Rocky Mountains) kan bli rejält kallt, vilket vi inte räknat med. Vi satt i bilen och huttrade, ute var det minusgrader. Nån gång i timmen blev det så kallt att vi fick starta bilen och sätta på värmen några minuter, och sedan försöka sova igen. Så de nätterna sov i princip inte alls. Underbar semester annars förresten. Klippiga bergen är vackra!

• Anonym (Lite salt)

Åkte som ung till USA och körde runt med min pojkvän. För att spara pengar hade vi bokat boende varannan natt och varannan natt sov i i bilen. Det var i juni, men juni högt upp i bergen (vi körde bla i Rocky Mountains) kan bli rejält kallt, vilket vi inte räknat med. Vi satt i bilen och huttrade, ute var det minusgrader. Nån gång i timmen blev det så kallt att vi fick starta bilen och sätta på värmen några minuter, och sedan försöka sova igen. Så de nätterna sov i princip inte alls. Underbar semester annars förresten. Klippiga bergen är vackra!

• Anonym (Lite salt)

• Anonym (Lite salt)

• Anonym (cloud)

Efter några öl första dagen ringde chefen och undra varför jag inte var på jobbet. Hade visst gått 5 veckor...

• Anonym (Tågluff)

Tågluffade i 5 veckor, sov på stränder, hustak och i folks trädgårdar för att spara pengar; hamnade på tåget ner till Rom men hade missat det tog Två dygn (!) inte bara ett - allt vi hade att äta var en stor burk kall ravioli. Spenderade sen sista pengarna på en hundvalp som stoppades i ryggsäcken på vägen hem.

• Anonym (Plask)

En vecka på "solsäkra" Öland i regn och åter regn... Vi solade 2 timmar en f.m, resten av veckan åkte vi runt hela ön och såg allt som gick ses. Ska mycket till innan jag åker till Öland igen och det blir då sannerligen inte på solsemester!

Svar på tråden Vilket är det värsta/knasigaste/konstigaste semesterminne ni har?