CitronTulo skrev 2020-06-19 00:17:54 följande:
Skara sommarland, 2 dagar i konstant ösregn. Tältade med två små barn. Allt var blött och lerigt!
Missade att gå av Finlandsbåten i Åbo, vilket var planen! Så fick åka med tillbaks till Sverige igen. Hade givetvis ingen bokad hytt eftersom vi inte skulle varit med på den återresan, sov på golvet och i soffan i musikbaren..
I min ungdom blev jag och mina kompisar utslängda från en camping på Gotland mitt i natten pga av att min polare bråkat med en tältvakt. Släpade tältet med alla saker i över vägen bara, men orkade inte sätta upp det. Låg och sov vid vägrenen typ. Vaknade av att två poliser stod och petade på oss och sa att vi inte fick campa där..
Fy, vilka upplevelser! Tält i lera och regn med småbarn, kan ha varit allt annat än roligt!
Hoppas att du kom rätt efter återresan till Sverige, eller var semestern slut efter det? (om du inte bor i Åbo, förstås, för i så fall torde du fått en längre semester.)
Aniiee skrev 2020-06-19 00:29:49 följande:
Mitt konstigaste semesterminne är nog den där gången jag fjällvandrade med hundarna och högg mig i foten med handyxan. Just den biten var ju inte så jättekul, men min ena hund blev genast väldigt vaktig och börjde skälla på en ekorre som enligt henne kom för nära.
Jag hoppas att du inte blev allvarligt skadad, samt att du kunde ta dig därifrån utan större problem? Tur att du hade hundarna i alla fall!