Anonym (M) skrev 2020-06-20 15:50:18 följande:
Vit? Ja det stämmer. Kränkt? Absolut inte. Varför skulle jag känna mig kränkt? Det är snarast du som verkar det för att jag tycker man är överkänslig om man börjar böla av att kissa på sig. Hände mig en gång som ung på fyllan, inte fan börja jag böla för det. Min fru har fött flera barn och har råkat utför det några gånger men aldrig att hon börjat böla för det.
Nej den som är kränkt är nog överkänsliga du.
Anonym (M) skrev 2020-06-20 12:25:20 följande:
Anonym (Q) skrev 2020-06-20 11:48:52 följande:
Men vad dum du är! Jag har kissat på mig som vuxen en gång och jag började gråta ordentligt. Alltså det blir ju inte mycket mer förnedrande än så.
Överkänsliga kvinnor.....
De flesta människor har känslor såvida de inte är psykopater. Vissa har sedan barndomen lärt sig att trycka undan sina känslor och att det är fel att visa dem. Den typen av otrygg anknytning benämns som "undvikande anknytning".
Det låter som om du och din fru är avvikande på det sättet att ni har svårt att visa era känslor och har antagligen undvikande anknytning. Intressant också att ni tycker att det är något att "skryta med", och att ni anser att det är fullt normalt att inte gråta när man är i kris. Det säger ju något om er, snarare än om de som har en trygg anknytning och vågar visa sina känslor istället för att förtränga dem.