Inlägg från: Anonym (Oljebyte) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Oljebyte)

Värsta jag varit med om... hjälp

Nej det kommer inte att bli som vanligt igen. Otroheten kan inte göras ogjord. Den kommer ni alltid få leva med i någon form i ert förhållande. Oavsett om barnet är hans eller inte.

Om barnet är hans kommer du få leva med att han betalar för det barnet vilket påverkar er ekonomiska vardag. Och han kommer att vilja träffa barnet och vara en del av deras liv så mycket han kan. Vilket kommer att påverka ert liv jättemycket på många olika sätt och du kommer så småningom att få ta hand om barnet också när det är stort nog att få vara hos er.

Kan du leva med det?

I ett värre scenario har vi ju fortsatt tjafs och bråk eftersom hon är gift. Hur vet ni att hon är ärlig mot sin man? Kanske behöver din man kämpa för att få göra faderskapstest? Kanske hennes man inte vill ha något med din man att göra och vårdnadstvist måste startas?

Kan du leva med det? Kan du stötta honom i sånt läge?

I ett tredje tänkbart scenario är att din man eller hon så småningom måste byta land och flytta närmare varandra pga barnet. Vilket ju inte du kan göra något åt.. Har intima bilder fortsatt att skickas kanske de till och med överväger att testa att vara ihop?

• Anonym (Oljebyte)
    Anonym (Förkrossad fru) skrev 2020-06-19 08:13:23 följande:

Jag kan stötta honom med barnet så länge jag vet att det är mig han vill vara med. Har problem med smygandet... han har ringt henne till och från gymmet och de har även fortsatt skicka olämpliga bilder. Han har bett om det flera gånger. Det sårar mig så mycket. Vi har bra sex. Jag vet inte vad hennes man säger om allting...

Eftersom han smyger med henne och skickar olämpliga bilder så är ju min gissning att han har känslor för henne och att de just nu kanske förstärks av att hon är gravid med vad de tror är hans barn. Det blir nån slags känslobubbla där. Och han har kanske paradoxalt nog svårt att kunna uttrycka sig om dessa känslor till nån annan än henne. I nån bakvänd omsorg tror han nog att han gör dig en tjänst genom att sköta det bakom ryggen på dig. Han vill kanske skona dig från att sitta och prata om henne med dig.

Att förbjuda den kontakten skulle inte förändra särskilt mycket egentligen.
Svar på tråden Värsta jag varit med om... hjälp