Värsta jag varit med om... hjälp
De har motsvarande folkbokföring i Finland som i Sverige där du kan få fram all information och de kan nog också luska fram en person om du bara har ofullständig info om namn, ålder, stad osv precis som här.
De pratar svenska så det är inga problem att ringa.
dvv.fi/sv/privatpersoner
Jag tänker på vilka konsekvenser det kan bli av att kontakta henne och maken. Din man har gett ultimatum att om du kontaktar henne får du inte se henne igen. Om du kontaktar maken finns risken att han då kastar ut henne och därmed driver du henne i armarna på din man - om hon nu ens vill ha honom?
Men vill du verkligen behålla din man efter det här sveket, och har du inte redan förlorat honom? Det låter som att du inte har så mycket att förlora så följ ditt hjärta, prata med henne om du vill. Du kanske ska vä ta med att kontakta maken men att du vill prata med henne är väl fullt naturligt.
Din man är en idiot som borde tänka lite längre än till sitt nyförälskade rus. Tänk om det är hans barn och han lämnar dig för henne, nu kommer ju ändå att ha kontakt med varandra och få samarbeta om ERT barn som jag antar att han vill fortsätta ha kontakt med? Han borde vara försiktigare med att såra dina känslor för du kan förvandlas till ett hämndlystet ex som har stor makt att göra livet till ett helvete för honom...