Anonym (Förkrossad fru) skrev 2020-06-21 17:57:15 följande:
Tänker så också... har bara att förlora på det. Har inget egenintresse i att hennes man ska få veta om han inte redan vet. Han kanske redan vet. Eller så gör han inte det och så finns en anledning till det... att hon ska vara med sin man och sina barn jag vet inte. Det är min man som är besatt av att vara med henne och är pådrivande i detta och det är det som sårar mig mest. Och kan inte förstå varför. En yngre tjej som är gift och har barn som han inte förstår språkligt heller knappt. Ja ja, man ska väl inte förstå allt. Ska försöka lägga locket på och gå vidare även om det kommer att ta tid. Han tycker det låter bra säger han. Han är med vår dotter nu och ska ta snacket... han frågade om jag behövde någonting. Vad svarar man på sånt... ärlighet?
Det låter klokt att du fokuserar på vad du behöver nu. Du ska inte behöva ta på dig ansvaret för någon annans dåliga relation när du själv blivit så illa behandlad. Strunta i dem bara.
Sedan tänker jag att locket på inte behöver betyda att du inte berättar för vänner osv om orsaken till er separation. Klart att mannen skulle tycka att det vore bra att slippa stå för att han är en otrogen svikare, men du behöver fundera över vad som är bäst för dig och din dotter nu.
Vilken fråga han ställde! Nej, det finns väl inget som han kan göra för att göra situationen bättre för dig nu, det tåget har gått. Däremot är det ju viktigt att han inte sviker er dotter utan fortsätter att finnas där för henne. Du behöver nog ha andra som hjälper och tröstar dig nu, den rollen kan han inte längre ha.