• molly50

Värsta jag varit med om... hjälp

Anonym (Förkrossad fru) skrev 2020-06-20 21:34:07 följande:

Jag ska fråga... Minns bara hennes förnamn för hon har jättesvårt efternamn men vet inte om jag borde som någon annan här råder mig till.

Blir äcklad av hela historian också för grejen är att den här kompisen som jag har frågat har också fru och barn. De åkte på grabbresa och träffade dessa tjejer som var på möhippa. De hade tydligen hållit på under kvällen lite och sedan hade hon typ däckat i någon bastu och han hade hämtat henne för att så kallat hjälpa henne och sedan hade de ja ni fattar. Det äcklar mig det vidriga sättet. En jättefull yngre tjej. Han använder hela tiden snällhet som en ursäkt för att få äckla sig. Det här är inte den man jag känt! Jag kommer att säga till honom nu att han ska vara ute på måndag kväll

Jag hoppas att du lyckas få tag på hennes man.
    Har du hennes namn så kan du hitta henne på Gula sidorna för det land hon bor i.
    Jag tycker att hans fru har rätt att få veta att hans fru har varit otrogen och är gravid med ett barn som kanske inte är hans.
    Din man är ett praktarsle. Men det är även hon.I synnerhet om hon tänker låta sitt barn växa upp med en man som kanske inte är dess pappa utan att berätta sanningen.
    För övrigt så tycker jag att du ska kasta ut din man,om så bara tillfälligt.
    Du förtjänar så mycket bättre.
    Och låt honom få ta snacket med dottern. Det är hans sak. Inte din.
    Det är han som har ställt till det. Inte du.
    Anonym (Förkrossad fru) skrev 2020-06-21 10:23:11 följande:

De vet och de är jättebesvikna på honom. Säger som ni säger att jag bör gå vidare. Ja vi bör nog gå i samtal kring detta. Blir jätte rörigt för vår dotter nu.

Bra att du har berättat. Du behöver alt stöd du kan få.
  • molly50
    Anonym (Förkrossad fru) skrev 2020-06-21 16:38:58 följande:
    Vet inte om hon har berättat för honom eller om han typ är normal eller våldsam kanske ingen aning... borde jag verkligen? Vet bara hennes förnamn och verkar svårt att söka upp nummer på nätet i Finland har kollat lite. Jätte osäker kanske borde släppa det...
    Jag hade berättat om jag vore i din situation.
    Hennes man har rätt att få veta att hon varit otrogen och är gravid med ett barn som kanske inte är hans.
    Och barnet har rätt att få veta vem som är dess biologiska pappa.
    Hade min man varit otrogen och gjort en annan kvinna gravid så hade jag velat veta.
    Finns det inte någon av din mans kompisar som vet vad hon heter?
    Eller har du möjlighet att titta i hans telefon igen och hitta hennes namn där?
    Får du fram hennes namn så kan du söka på Gula sidorna för Finland. 
  • molly50
    Anonym (Förkrossad fru) skrev 2020-06-21 17:53:35 följande:
    Alltså man vet ju aldrig... känner ju inte alls honom. Känns så olustigt när det finns andra barn inblandade vill inte vara skyldig till att ställa till det om du förstår
    Fast,återigen,så är det ju hon som har ställt till det genom att vara otrogen och ha oskyddat sex,i så fall. Inte du.
    Jag förstår hur du tänker.
    Men hur hade du själv reagerat om du,i ett senare skede,fått reda på att din man har fått barn med en annan kvinna utan att berätta något för dig?
    För det är ju faktiskt vad som kunnat hända om du inte fått reda på det själv.
  • molly50
    Anonym (Förkrossad fru) skrev 2020-06-21 18:40:12 följande:

Jag skulle nog vilja prata med henne tror jag... ja verkligen håller med till tusen procent. Men jag menar säg att han kommer flippa totalt och kanske göra henne illa framför barnen eller någonting? Kanske av rädsla hon inte berättar? Jag är förbannad på henne för att hon har träffat min man tydligen fyra gånger har jag fått veta nu. Men samtidigt hon känner inte mig.

Fungerar på att ta kontakt med hans vän och hota med att säga någonting till hans fru faktiskt och be honom ge mig hennes fullständiga namn. Min mans telefon kommer jag inte att komma åt för han vill inte sova i samma lägenhet som mig längre... han säger att han skäms jätte mycket över hur illa han har behandlat mig men att han inte kan stoppa sina känslor.

Jag förstår,som sagt,hur du tänker.
    Men om han skulle flippa så ligger det inte på ditt ansvar utan på hans eget. Och på hennes.
    Det är hon som har varit otrogen. 
    Och om hon inte har berättat för din man så kan det ju likaväl vara för att skydda sig själv. Som många otrogna gör. För att slippa konsekvenser.
    Jag förstår din känsla för henne också.
    Men om hon inte vet om dig så har ju hon blivit lika lurad som du.
    Och den hon har betett sig svinigt emot är ju sin man.
    Så hon förtjänar att få lika mycket skit som din man.

Gör det. Ta kontakt med hans vän.  Hennes man har rätt att få veta.
    Att din man skäms tvivlar jag på.
    Då hade han inte gjort så här från första början.
    Då hade han åtminstone varit ärlig mot dig och berättat själv istället för att du skulle få reda på det på annat sätt.
  • molly50
    Anonym (Förkrossad fru) skrev 2020-06-21 20:36:06 följande:
    Jag har skrivit till hans kompis nu ska vänta tills hans svarar. Ja det känns som att han skiter i bara han får fortsätta kontakta henne hur han vill. Ska ta kontakt med hennes man kanske..
    Ja,han vill väl kunna ha kontakt med henne i lugn och ro utan att bli störd.
    Bra att du har kontaktat honom.
    Ta kontakt med hennes man också,om du får möjlighet.
    Det kan vara det som får din mans lilla bubbla att spricka,som någon skrev.
    Inte för att jag tycker att du ska ta honom tillbaka även om han så bönar och ber på sina bara knän.
    Men det kanske kan få honom att inse vad han har gjort.
  • molly50
    Anonym (Förkrossad fru) skrev 2020-06-21 21:35:58 följande:

fick svar nu att jag är ett jäkla psycho som vill ta kontakt med dem och att den tjejen inte gjort något fel alls överhuvudtaget utan att det är min man som vill vara med henne och är jätte på henne och att han nu rakryggat gjort slut med mig och att jag ska sluta förstöra och lägga mig i tydligen...

Rakryggat?  Vilket pucko!
    Hade du inte fått reda på att han var otrogen så hade han förmodligen varit det fortfarande och inte berättat något för dig.
    Så hans vän ser uppenbarligen inte på ordet "rakryggat" på samma sätt som andra.
    Jag undrar om han kan ha berättat för ditt ex som sen har bett honom att ge dig det svaret?
    Sen vad gäller den andra kvinnan så vet hon om att du finns så har ju även hon gjort fel.
    Om inte så är ju hon lika lurad som du.
    Jag hoppas att du kan hitta henne på något sätt ändå så hennes man får veta.
    Och så du får veta om hon vet att du finns.
  • molly50
    Anonym (Förkrossad fru) skrev 2020-06-22 12:20:30 följande:

Du kan nog ha rätt i det. De två har snackat genom detta fram och tillbaka. Han har ju ett intresse i hennes kompis också. Har börjat skriva med hans tjej. Hon har också anat att något varit konstigt och vi pratar om att kontakta. Hon vet mer än jag verkar det som om vilka de här människorna är.

Jag hoppas att du och tjejen kan lösa detta tillsammans och ta stöd av varandra.
    Berätta gärna hur det går.
  • molly50
    Anonym (Förkrossad fru) skrev 2020-06-22 18:04:50 följande:

Hon har tydligen fått ett ultimatum... antingen kontaktar hon och han lämnar eller så släpper hon detta och han stannar hos henne. Hans kompis hälsade tydligen från min man att om jag kontaktar hans tjej hörs vi inte igen.

Jisses! Hennes man verkar vara av samma skrot och korn som ditt ex.
    Om ditt ex hotar med att ni inte kommer att ses om du kontaktar den andra tjejen så drabbar det ju inte dig utan er dotter. Fattar han inte det?
    Det är en sak att han valt att bete sig som ett praktarsle mot dig. Men han behöver inte bete sig lika vidrigt mot sitt barn. Barnet är helt oskyldigt! 
    Och hans kompis. Jag,vad säger man.
    Hotar han med att lämna om hon har kontakt med dig så hoppas jag faktiskt att hon väljer att gå. Det är bara patetiskt av honom.
    Jag tror att även han har varit otrogen och nu är livrädd för att bli avslöjad.
  • molly50
    Anonym (Förkrossad fru) skrev 2020-06-23 00:35:55 följande:
    Ja, eller hur! Hotet gällde inte om vi hade kontakt utan om hon kontaktade den andra tjejen som kompisen varit intresserad i. Så jäkla vidrigt! De håller varandra om ryggen - verkligen. Jag sa till henne att jag hoppas verkligen att hon inte finner sig i detta.

Vår dotter är hos min man nu hos farmor som bor i närheten. Har inte pratat med henne heller om detta.
    Ok. Då missuppfattade jag. Ber om ursäkt för det.

Det låter ju som att även han har varit otrogen och nu är livrädd för att bli avslöjad.
    Jag hoppas också att hon inte tänker finna sig i det.

Det är hans sak att prata med dottern om vad som hänt. Inte din.
    Det är han som ska vara på de frågor hon kommer att ha.
    Och jag hoppas att han åtminstone kan sköta det som den vuxna människa han faktiskt är.
  • molly50
    Anonym (Förkrossad fru) skrev 2020-06-23 12:14:55 följande:
    Nej ingen fara jag som var otydlig... är sjukt förvirrad själv just nu. Dottern är fortfarande hos honom har inte ens pratat med min lilla flicka speciellt mycket sedan hon åkte dit men hon verkar faktiskt som vanligt. Han har garanterat varit otrogen. Garanterat. Och hon är inte glad.
    Jag förstår det. Det är ju en chock att få reda på något sådant.
    Det 'r bra om din dotter är som vanligt. Kanske har hon inte förstått ännu att ni ska gå skilda vägar.
    Men,som sagt.låt honom sköta det snacket med henne.
    Det är han som har ställt till det. Inte du.
    Jag förstår att hans tjej inte är glad. Och jag hoppas att ni kan fortsätta hålla ihop och få tag på de andra tjejerna och/eller deras män.
    Som någon skrev,den andra kvinnan ska ju bli styvmor åt ert barn,om de nu blir tillsammans. Så då är det ju bra om ni kan samarbeta.
  • molly50
    Anonym (Förkrossad fru) skrev 2020-06-23 15:37:37 följande:
    Jag ska hämta min dotter nu få se vad hon säger. Ska inte pressa henne såklart. Ja, vi ska göra det. Hon kommer inte att släppa detta har hon sagt. Ja känns superskumt att hon skulle styvmamma till henne men det... ja.
    Det låter bra.

Jag förstår det. Men om de nu skulle bli tillsammans så komer hon ju att bli ditt barns styvmor.
    Och då är det ju bra om ni kan samarbeta.
    Och det borde ditt ex också vara på det klara med.
  • molly50
    Anonym (???) skrev 2020-06-23 17:50:50 följande:
    i princip i alla trådar om temat samarbete så är det aldrig prioriterat att samarbeta med den "nya", så det blir konstigt om TS tror att hon måste det. Det är pappan och hon som ska samarbeta 
    Kanske inte samarbeta. Men det är ju bra om de kan komma bra överens,i alla fall.
    Och det kan ju vara bra om hon vet att TS existerar och att hon kommer att få ett bonusbarn och fundera på¨om hon är beredd på det.
    Sen är det ju såklart viktigast att föräldrarna kan samarbeta bra.
  • molly50
    Anonym (Förkrossad fru) skrev 2020-06-23 23:16:54 följande:
    Sant verkar som att hon inte alls vet ut eller in just nu. Tycker ändå att jag tagit detta lugnt och sansat men han däremot tar bara avstånd och gräver ner sig typ. Ska nog kontakta dem imorgon.
    Är han på henne för mycket så lär hon ju bara bli ännu mer förvirrad och kanske till slut tröttna på honom.
    Det är ett stort steg att ta att flytta till ett annat land,om det är det han har tänkt att hon (eller han) ska göra.
    Och barnen måste rivas upp från sina vänner och skolor osv.
    Hur hade han/de tänkt lösa det om han ska ha er dotter varannan vecka?
    Och hur har han tänkt göra om barnet skulle visa sig inte vara hans?
    För det kan ju lika gärna vara hennes mans.
    Jag tycker inte att han verkar ha tänkt igenom det här alls utan tänker med det lila huvudet.
    Om det spricker mellan dem så finns det en risk att han kommer tillbaka till dig och börjar böna och be.
    Och då tycker jag inte att du ska ta honom tillbaka.
    Han förtjänar att stå ensam efter vad han har gjort.
    Jag håller med om att du verkar ta detta på ett sansat sätt.
    Fortsätt så så kommer du att gå vinnande ur striden. Det lovar jag.
  • molly50
    Anonym (Förkrossad fru) skrev 2020-06-24 13:00:29 följande:
    Aldrig känt mig så sviken men är samtidigt svag för honom. Men eller hur!! Tänker också så! Förstår inte hur man tänker i ett sånt här läge alls. Skönt att veta var vi står i alla fall... ovissheten innan var mest jobbig. Är förbannad och vill prata med dem men känns ändå skönt att veta.
    Jag förstår det. Men ta honom inte tillbaka om han skulle komma krypandes. Du förtjänar bättre än så.
    Nej,jag förstår inte heller hur han tänker där.
    Man får känslan av att han är i nå´t slags drömstadie där han tror att allt kommer att fungera.
    Frågan är ju hur det ska bli. Framförallt om hon inte vill.
Svar på tråden Värsta jag varit med om... hjälp