• ensamärstark

BF mars 2021

Plussade idag!

BF 2 mars 2021

4e biologiska barnet, 6e i skaran Totalt :)

Finns det någon låst facebook grupp för denna månad och år?

Jag var med i en sist, vi var Max 100 stycken och helt hemlig grupp, så givande!!

Skulle vara roligt att vara ett gäng med BF samma månad att dela upplevelsen med

• Svar på tråden BF mars 2021
  • Undrandee
    Wimmie skrev 2020-07-07 16:45:47 följande:

Är ni också supertrötta? Jag jäspar hela tiden. Kan knappt hålla upp ögonen.

Haha japp! Ligger i sängen igen för typ 3e gången idag :)
  • Evelynite

Grattis till dig! Jag ska också på tidigt ultraljud (går privat och har PCO). Jag är också lite orolig för progesteronbrist, har haft låga värden mina tidiga cykler. Är det något speciellt jag ska be om för att kolla detta? Ett blodprov?

Jag är också jättetrött. Tur att man har semester och kan vila när dottern vilar!
  • Wimmie
    Evelynite skrev 2020-07-07 16:59:14 följande:

Grattis till dig! Jag ska också på tidigt ultraljud (går privat och har PCO). Jag är också lite orolig för progesteronbrist, har haft låga värden mina tidiga cykler. Är det något speciellt jag ska be om för att kolla detta? Ett blodprov?

Jag är också jättetrött. Tur att man har semester och kan vila när dottern vilar!

Jag har faktiskt ingen aning. Jag hade en missed abortion vid första advent i fjol. Och det var mitt andra missfall under hösten. Med mina två tidigare barn har det inte varit några konstigheter. Efter den medicinska aborten (som jag tvingades göra där i advent) så sa läkaren att om jag blir gravid igen så ska han sätta mig på progesteron. När jag ringde barnmorskan igår så sa hon samma sak.
  • Wimmie
    Undrandee skrev 2020-07-07 16:53:30 följande:

Haha japp! Ligger i sängen igen för typ 3e gången idag :)

Jag har ?semester? med barnen. Min sambo jobbar. Finns inte mycket tillfälle att vila. Ena barnen väckte mig innan. Hade tydligen somnat i soffan med pärlorna i högsta hugg.
  • NervösAnonym

Om jag är, jag somnar på jobbet hela tiden. Jag får panik!
  • Pinkky

Hej hej! Plussade svagt i söndags och starkare igår, internet säger mig att bf är 18 mars. Känns så overkligt, vill typ ta ett nytt gravtest mest hela tiden för att jag inte riktigt tror på det haha. Det är ju det enda beviset egentligen just nu på att allt inte riktigt är "som vanligt". Förutom att jag är kissnödig mest hela tiden och idag kände jag typ en svag mensvärk (vilket nästan var lite mysigt, det händer något ju!)

Vill att det ska bli september nuuu så att den här ovissa första tiden ska vara över! Gillar att det gått 2 dagar och mitt tålamod är redan slut haha 

• Sanal1
    Pinkky skrev 2020-07-07 23:24:03 följande:

Hej hej! Plussade svagt i söndags och starkare igår, internet säger mig att bf är 18 mars. Känns så overkligt, vill typ ta ett nytt gravtest mest hela tiden för att jag inte riktigt tror på det haha. Det är ju det enda beviset egentligen just nu på att allt inte riktigt är "som vanligt". Förutom att jag är kissnödig mest hela tiden och idag kände jag typ en svag mensvärk (vilket nästan var lite mysigt, det händer något ju!)

Vill att det ska bli september nuuu så att den här ovissa första tiden ska vara över! Gillar att det gått 2 dagar och mitt tålamod är redan slut haha 

Grattis!! <3 Dessa dagar går såååå långsamt, och så trodde man tiden mellan ÄL och BIM var seg xD
  • Peling

Hej! Också BF i början av mars 2021 om allt går vägen (hoppas så innerligt!). Tänkte kolla med er vad ni äter för gravid-vitaminer? Har ätit folsyra innan men köpte nu Apoteket Hjärtats gravid-vitaminer som innehåller det och ännu fler nyttigheter. Dock är tabletterna SÅ stora och hårda att svälja???? Och om man försöker dela så blir kanterna vassa. Vet nån om andra gravidvitaminer är smidigare att svälja, typ vanliga apotekets?

• felize

Hej hoppar in här , efter många om och men kom ett + igår , bf 7/3

Hänger gärna med till fb om.någon vill bjuda in . Detta är vårt 3e barn om allt går vägen , förlorade lillebror i v22 dec-19 pga kromsomavvikelser ,så är lite chockad & rädd men lycklig ????

• Anonym5667

Jag har mått illa ett tag och mensen var sen.. så jag tog 2 olika graviditets test i söndags och båda plussade direkt. Jag har aldrig varit gravid och är inte i rätt plats just nu. Känns dumt för jag kan inte säga det till någon. Så jobbar på som vanligt men mår så illa på förmiddagarna och är så trött. Någon som varit med om liknande? Har enligt uträkningar bf 7e mars.

Svar på tråden BF mars 2021