• ensamärstark

BF mars 2021

Plussade idag!

BF 2 mars 2021

4e biologiska barnet, 6e i skaran Totalt :)

Finns det någon låst facebook grupp för denna månad och år?

Jag var med i en sist, vi var Max 100 stycken och helt hemlig grupp, så givande!!

Skulle vara roligt att vara ett gäng med BF samma månad att dela upplevelsen med

• Svar på tråden BF mars 2021
  • Fundileraren
    Undrandee skrev 2020-08-22 09:18:08 följande:

Vi som tyvärr mist våra graviditeter här i tråden, skulle ni vilja vi skapar en egen tråd att följas åt i? Stötta och peppa varandra liksom. Kan känna att jag saknar något sånt nu i min egen sorg.

Gärna!

Så slipper vi sitta här o prata bland de som väntar små knoddar utan problem och oroa dem
  • Undrandee
    Fundileraren skrev 2020-08-22 21:16:48 följande:

Gärna!

Så slipper vi sitta här o prata bland de som väntar små knoddar utan problem och oroa dem

Absolut. Jag fixar en tråd åt oss så får man gå med och slippa att känna sig ensam <3
  • Liri89

Hej Allihopa!! {#emotions_dlg.flower}

Kul att hitta till denna grupp, jag vill gärna hoppa in här jag med :) 
    Plussade i Juli och är nu i vecka 13, beräknad till 7:e Mars 2021! 

Jag är inte mycket för forum men sen jag blev gravid har jag inte kunnat hålla mig borta från just Familjeliv så jag tänkte att det kanske är lika bra att gå med och nu när jag hittade denna grupp så har jag nog kommit helt rätt :D 

Har läst en del inlägg här och känns kul att ha en massa gemensamt :)

Har mått jätte illa fram till vecka 11 ungefär och nu mår jag mycket bättre men jag har gått upp typ 7 kg redan, vet att man inte ska tänka så mkt på vikten men jag undrar lite hur ni andra har det med viktuppgång så här tidigt? Vägde cirka 55 innan och nu väger jag redan 61,8-62,8, beroende på hur mkt jag ätit... är dessutom konstant hungrig och när jag väl är hungrig så går det verkligen från 0-100, blir som tokig och måste bara äta direkt annars mår jag illa igen, någon mer som upplever samma sak? :) 

• Wimmie
    Liri89 skrev 2020-08-24 20:49:54 följande:

Hej Allihopa!! 

Kul att hitta till denna grupp, jag vill gärna hoppa in här jag med :) 

Plussade i Juli och är nu i vecka 13, beräknad till 7:e Mars 2021! 

Jag är inte mycket för forum men sen jag blev gravid har jag inte kunnat hålla mig borta från just Familjeliv så jag tänkte att det kanske är lika bra att gå med och nu när jag hittade denna grupp så har jag nog kommit helt rätt :D 

Har läst en del inlägg här och känns kul att ha en massa gemensamt :)

Har mått jätte illa fram till vecka 11 ungefär och nu mår jag mycket bättre men jag har gått upp typ 7 kg redan, vet att man inte ska tänka så mkt på vikten men jag undrar lite hur ni andra har det med viktuppgång så här tidigt? Vägde cirka 55 innan och nu väger jag redan 61,8-62,8, beroende på hur mkt jag ätit... är dessutom konstant hungrig och när jag väl är hungrig så går det verkligen från 0-100, blir som tokig och måste bara äta direkt annars mår jag illa igen, någon mer som upplever samma sak? :) 

Hej hej!!!

Jag har bf 13 mars så jag ligger en vecka efter dig. Detta är min femte graviditet och jag har två barn.

Vid samtliga mina tidigare graviditeter så har jag gått upp mycket väldigt tidigt. Men sen har det stannat av. Men jag har gått upp ca 20 kg totalt under graviditeterna.

Mina två senaste graviditeter var i höstas och jag han gå upp en del i vikt med bägge. Så jag började liksom på plus nu...

men denna gången har jag inte gått upp. Tvärtom. Jag har gått ner litegrann. Men jag har fått mage redan... blev liksom uppsvälld och tjock direkt.

Vi har dock olika förutsättningar. Jag är lite överviktig till att börja med. Så det beror säkert på det.

Gör det som mår bra för dig. Är du hungrig, ät! Kroppen är bra på att visa vad den behöver.
  • Babywho

Hejhej!

Jag har BF 15 mars och vill gärna vara med i fb-grupp om den är helt hemlig för utomstående att se, samt om det finns plats kvar, vem kan jag skriva till för att bli inbjuden? :)

• Morsa1121

Hej.

Jag är i v11+3, var inne på gynakuten i v7+4 för misstönk utomkveds men ett litet hjärta slog. Nu tycker jag alla symtom försvunnit, att magen liksom slutat växa senaste veckan och jag har bara en olustig känsla.... har också haft som en kraftig mensvärk i en veckas tid, inget blod alls sen 7+4 men såpass ont att jag måste lägga mig flera ggr/dag... BM säger att jag ska avvakta och sluta oroa mig... Men det är inte så lätt. Någon som känt samma som det gått bra för?

Har varit gravid tidigare, två missfall 2006 och en där allt gick bra 2011, med tvillingar. Då kände jag symtom hela vägen och hade alla komplikationer som går förutom diabetes... så det känns så märkligt och lite läskigt nu när jag inte ens känner mig gravid.

• Wimmie

Jag har börjat känna ett litet fladder... visst måste det vara inbillning? Eller? Är i 11 + 6

Mår fortfarande skit, och har ont i magen hela tiden. Förstoppad, gasig och växtvärk. Men på måndag är det dags för socker och UL. Ska bli skönt att få se orsaken till den uppsvällda magen. :)

• jagtroddejagvarklar
    Morsa1121 skrev 2020-08-27 19:36:29 följande:

Hej.

Jag är i v11+3, var inne på gynakuten i v7+4 för misstönk utomkveds men ett litet hjärta slog. Nu tycker jag alla symtom försvunnit, att magen liksom slutat växa senaste veckan och jag har bara en olustig känsla.... har också haft som en kraftig mensvärk i en veckas tid, inget blod alls sen 7+4 men såpass ont att jag måste lägga mig flera ggr/dag... BM säger att jag ska avvakta och sluta oroa mig... Men det är inte så lätt. Någon som känt samma som det gått bra för?

Har varit gravid tidigare, två missfall 2006 och en där allt gick bra 2011, med tvillingar. Då kände jag symtom hela vägen och hade alla komplikationer som går förutom diabetes... så det känns så märkligt och lite läskigt nu när jag inte ens känner mig gravid.

Känner exakt likadant! Är i vecka 11+2.

Ska på KUB UL idag, jag delar med mig senare hur det gick.
  • Wimmie
    jagtroddejagvarklar skrev 2020-08-31 14:19:36 följande:

Känner exakt likadant! Är i vecka 11+2.

Ska på KUB UL idag, jag delar med mig senare hur det gick.

Var på socker imorse och sedan KUB. Nu sitter jag och väntar på att få lämna blod NIPT. Är en låååång dag.

BM sa att hon tyckte allt såg bra ut men tydligen har gränserna för när man erbjuder NIPT ändras. Innan erbjöds det vid 1:199. Mindre än 1:200 så fick man tummen upp. Nu erbjuds NIPT i intervallet 1:51 - 1:1000. Så här sitter jag och väntar...

Blev framflyttad lite på KUB. Bf 10 mars nu.
Svar på tråden BF mars 2021