• Magda11

Försök med första barnet - BIM juli

Eftersom juni snart är slut och den förra tråden för oss som försöker bli gravida med våra första barn är för maj/juni så gör jag en ny tråd för oss med BIM i juli :)

Jag är lite osäker på när jag har BIM, men det är i början av juli iaf. Förmodligen 4e eller 5e.

• Svar på tråden Försök med första barnet - BIM juli
  • Loea
    Kanonen78 skrev 2020-07-13 12:54:37 följande:

Tog ett test nu på lunchen, dum som man är...

ÄL förmodligen 1/7 eller 2/7. Testet var negativt... känns som det är kört nu. BIM 19/7 enligt min uträkning men det kan ju redan med tur nu ge utslag på test?

Kört för mig?

Har du längre lutealfas än snittet? För om du har 14 dagar borde bim vara 16de om ÄL var 2de. Men om bim är 19de är det meningslöst att slänga pengar på test. Speciellt om du inte tar dom med morgonurin. Var det ett som mäter från 10 eller 25?

Folk tenderar överskatta gravtest. Först 6-7 dagar efter ÄL fäster ägget så alla symtom du har innan dess är bara ÄL, inte tecken på en graviditet. Många upplever att de inte har några symptom alls förens senare efter bim så avsvaknaden av dem säger många gånger. mer. Det tar tid för hormonerna att utvecklas så det krävs att man har lite is i magen. Testa igen på fredag då kommer du få ett test som visar ett korrekt svar. Lycka till :)
  • Loea
    Monstera3 skrev 2020-07-13 15:05:47 följande:

Hej, vi har försökt att skaffa barn i ca 1 år nu. Just denna månad har jag mått uruselt, varit sjukt illamående, tryck över bröstet, smärta i svanken, känner av foglossning, ilar i blygdbenet och behövt gå upp kl. 3-4 på natten för att äta en macka för att kunna somna om sedan. Detta är 3:e barnet så känner igen mycket från tidigare graviditeter. Tagit ca 6 clearblue graviditetstest som alla visat negativt, erkänner att jag var otålig och testade alldeles för tidigt. Skulle haft mens för 5 dagar sedan, testade ett från babyplan idag men fortfarande negativt. Har alla ovanstående symptom kvar, så både jag och sambon börjar bli fundersam. Kanske blir ett plus eller något annat.. Ovissheten är oerhört jobbig och påfrestande, får fortsätta ta ett test om några dagar..

När hade du ÄL? Mätte du den med stickor? :) hur länge har du haft symptomen?

Jag hade så en gång förra året. Fan vad jag väntade och väntade. Det blev aldrig något positivt test och mensen kom 7 veckor efter den senaste. Antar att min kropp hoppade över ÄL eller något bara.
  • Mimsam04
    Kanonen78 skrev 2020-07-13 14:51:35 följande:

Verkligen!!! Håller tummarna, har du några symptom??

Neej inget tyvärr förutom liiite öm på sidan av brösten :(

Har du några?
  • SskEmma
    Jenzia skrev 2020-07-13 13:41:37 följande:

Det kan ju ha varit för tidigt! Det är inte kört förrän mensen är igång. Några symptom?

Det behöver inte alls va kört! Jag tog ett negativt BIM-5 sedan positivt bim-2 samt digitalt positivt BIM-1 håller tummarna
  • SskEmma
    Kanonen78 skrev 2020-07-13 12:54:37 följande:

Tog ett test nu på lunchen, dum som man är...

ÄL förmodligen 1/7 eller 2/7. Testet var negativt... känns som det är kört nu. BIM 19/7 enligt min uträkning men det kan ju redan med tur nu ge utslag på test?

Kört för mig?

Skulle citerat detta! blev lite fel i inlägget ovanför
  • Anonym (St920)

Fråga till er alla, får ni äggvitesekret vid ägglossning eller hur har ni det?

• Kanonen78
    SskEmma skrev 2020-07-13 16:18:25 följande:

Skulle citerat detta! blev lite fel i inlägget ovanför

Hehe förstod;)!!

Tack igen för pepp!!! Hoppas att det är något <3
  • Kanonen78
    Anonym (St920) skrev 2020-07-13 20:48:52 följande:

Nej märker ingen skillnad alls:) men har fått positiva utslag på ÄL test men aldrig haft ÄL sekret
  • CairoCarro

Hej allihop, är lite seg att joina här, men har våndats fram till BIM och behöver vädra lite ångest tror jag. Är bara andra försöket, har BIM imorgon och har inte tagit ett enda test sedan vi började försöka. Tar digitala ägglossningstest dock, men känns som att besvikelsen blir mindre när man bara upptäcker mens än när man har ett negativt test som stirrar en i ansiktet.. igår upptäckte jag 1 grad förhöjd temp och mådde illa. Trodde att det var för något jag ätit men i morse var tempen på exakt samma nivå och illamåendet kvar. Har haft lite molvärk men inte så mkt som jag brukar ha vanligtvis. Men ja, det känns omöjligt ändå. 1 dag kvar.. perioden efter ÄL till BIM är verkligen det värsta, haha. Jag blir galen.

• CairoCarro
    Anonym (St920) skrev 2020-07-13 20:48:52 följande:

Jag märkte det tydligt vid senaste ÄL, har aldrig märkt av det innan.. Har iofs inte haft stenkoll innan utan bara undvikit sex dagarna runt ÄL, så vet inte om det bara var denna gången.. kan säkert variera!
Svar på tråden Försök med första barnet - BIM juli