IVF hösten 2020
Vi väntar på uppstart för IVF hösten 2020.
Är det fler som planerar IVF till hösten eller någon som är mitt uppe i sin IVF?
Känner mig ensam i mina funderingar och hade gärna diskuterat med er och följt er resa!
Vi väntar på uppstart för IVF hösten 2020.
Är det fler som planerar IVF till hösten eller någon som är mitt uppe i sin IVF?
Känner mig ensam i mina funderingar och hade gärna diskuterat med er och följt er resa!
Jag och min sambo började utredning i höstas och skulle göra IVF nu till hösten, om det inte tog sig innan sommaren (vilket det inte gjorde) skulle vi höra av oss och planeras in direkt efter sommaren. Men pga Covid-19 har vi inte ens kommit fram till kliniken. Dom har stängt av sin telefonväxel med endaste meddelandet att dom har stängt på obestämd tid pga Covid :(
vi också ska ha IVF under hösten, förhoppningsvis redan på slutet av sommaren
vi ska också ha IVF under hösten, förhoppningsvis redan på slutet av sommaren
Usch fasen va trist! :/ Tur ändå att ni inte hann börja med sprutorna..
Men då är ni ändå förberedda nu, det är ju skönt!
Det är ändå skönt att de är igång på klinikerna nu, även om de ligger en del efter tycker jag! När vi sattes upp på kö i januari och jag pratade med Sahlgrenska trodde de att vi skulle bli kallade i maj, men när jag ringde dem nu i slutet på maj sa de att kötiden nu är uppe i 7-8 månader igen så vi bör bli kallade i aug/sept på uppstartsmöte. Både jag och sambon har ju lämnat prover hösten 2019 och allt ser bra ut. Jag äter letrozol nu och svarar bra på det, har nästan gjort vul varje cykel och allt ser bra ut och jag ägglossar som jag ska. Så vi vet inte vad det är som gör att det inte tar sig. Vi får väl se....
Hoppet är ju det sista som överger en, denna månaden hade jag rikligt med molvärk i samband med äl och sen fick jag sjukt ömma bröst i 5 dagar efter de! Nu är jag på cd21 och har fortfarande molvärk och känner mig öm. Man kan ju inte annat än hoppas att det är ett gott tecken även om man inte vågar hoppas för mycket.
Idag fick jag mens så ikväll startar jag med Menopur-sprutor. Ska ta 75IE/dag i åtta dagar och har sen VUL cd 9 vilket blir 4/8.
Vi får se ifall sprutorna stimulerar få eller flera äggblåsor. Om det blir en stark reaktion och fler än 2 äggblåsor utvecklas snabbt så kommer vi konvertera till IVF. Spännande månad framför oss!
Hur ser det ut för er andra? När startar ni upp?